گستره آسیب های زلزله در مناطقی همچون بی بیان، نمره هشت، کلگه ،پشت برج و نفتون بیشتر بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان ، شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان اظهار کرد: جهت بررسی مشکلات پروژه های پل عابر پیاده منطقه مالجونکی ، پارک ۵۰ هکتاری تمبی و پروژه محوطه سازی تلخاب طی نشستی با دعوت از پیمانکاران این پروژه ها ، معضلات بوجود آمده مطرح شد و راهکارهای لازم پیشنهاد شد. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان ، شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان اظهار کرد: جهت بررسی مشکلات پروژه های پل عابر پیاده منطقه مالجونکی ، پارک ۵۰ هکتاری تمبی و پروژه محوطه سازی تلخاب طی نشستی با دعوت از پیمانکاران این پروژه ها ، معضلات بوجود آمده مطرح شد و راهکارهای لازم پیشنهاد شد.

وی ادامه داد : در این جلسه مقرر شد پیمانکاران طی هفته آینده بابرطرف کردن معضلات و مشکلات هر ۳ پروژه ،بتوانند سریع تر موضوع قرار داد خود را اجرا کنند وبه بهره برداری برسانند تا شهروندان از اجرای این پروژه ها بهره کافی و وافی را ببرند.

شهردار مسجدسلیمان در خصوص اقدامات این نهاد پس از وقوع زلزله تشریح کرد: با توجه به اینکه این زلزله درساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه به وقوع پیوست ابتدا باهماهنگی مدیریت ستادبحران،مجموعه تیم عملیاتی وستادی شهرداری جهت کارهای امدادی وستادی وارد بازدیدهای میدانی از آسیب ها وخسارات ها شد هم چنین مجموعه سازمان آتش نشانی، سامانه ۱۳۷و کلیه مدیران واحدها درهمان دقایق اول درآماده باش کامل قرارگرفتند و تلاش خود را کردند که در سطح شهر ودر بحث امداد رسانی و شناسایی مناطق دچارآسیب اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی افزود: با برگزاری جلسه با حضور ستاد مدیریت بحران استان و بهره بردن از راهنمایی ،راهکارها و رهنمودهای ایشان توانستیم به موقع وارد عرصه کار خدمات شویم و توانستیم به شهروندان خدمات مورد نیاز را ارائه دهیم اما بخاطر زمان کم و آسیب خسارت های فراوان دچار بعضی کمبودها شدیم ،که امیدوارم بتوانیم آمادگی کامل را پیدا کنیم تا دیگر شاهد شدت این بلایای طبیعی نباشیم.

وی ادامه داد: از جمله خدمات ارائه شده به زلزله زدگان میتوان به : ایجاد سرپناه واسکان موقت همشهریان که به دلیل رعب و وحشت خارج از خانه بودند، روشنایی وامکان اسکان آن ها و هم چنین توزیع ۱۷هزار بطری آب معدنی اشاره کرد.

شهردار مسجدسلیمان افزود : زمین لرزه ای که رخ داد متاسفانه تمام شهر را در برگرفته است ولی گستره آسیب ها در مناطقی همچون بی بیان، نمره هشت، کلگه ،پشت برج و نفتون بیشتر بوده وچندین دفاتر وساختمان اداری دچار آسیب شده بود که در این خصوص واحد اورژانس بیمارستان شرکت نفت در مجموع تخلیه شد همچنین برخی از منازل مسکونی به دلیل رعایت نکردن استانداردهای مهندسی در ساخت وساز با برخی آسیب ها مثل شکستگی شیشه، ترک دیوار، کنده شدن درها و.. روبرو شدند.

سلیمانی در ادامه بیان نمود : میزان خسارات زلزله در اماکن مسکونی و تجاری با هماهنگی مدیریت بحران استان ونیروهای بنیاد مسکن در حال ارزیابی میباشد که در نهایت گزارش های کلی را جهت جبران خسارات به مراتب بالاتر ارجاع خواهند داد.

شهردار مسجدسلیمان در خصوص ادامه روند آسفالت معابر مناطق مختلف مسجدسلیمان تصریح کرد : پس از وقوع زلزله در دو روز اول بحث آسفالت ومعابر خیابان ها با توقف روبرو شد اما روزهای بعد با سرعتی کمتر کار را آغاز نمودیم و قطعا در روزهای آینده با سرعت بیشتری به این روند ادامه خواهیم داد.