وحید زمانی حموله نایب رئیس شورای شهر: دکتر یوسف داودی از بهترین فعالین اقتصادی کشور هستند

بسم الله الرحمن الرحیم رهبر معظم انقلاب اسلامی: سرمایه گذاری و کارآفرینی، عبادت است. دکتر یوسف داودی از بهترین فعالین اقتصادی کشور هستند. مردان بزرگ و شخصیت های ارزنده ای که نام آنان، صفحات تاریخ را زینت بخشیده است، در راه تحقق اهداف بلند خود، هیچ گاه از پای ننشسته اند، بلکه برای رسیدن به […]

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی:
سرمایه گذاری و کارآفرینی، عبادت است.

دکتر یوسف داودی از بهترین فعالین اقتصادی کشور هستند.

مردان بزرگ و شخصیت های ارزنده ای که نام آنان، صفحات تاریخ را زینت بخشیده است، در راه تحقق اهداف بلند خود، هیچ گاه از پای ننشسته اند، بلکه برای رسیدن به مقاصد عالی همواره کوشیده اند و در راه آن گام برداشته اند.

*مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان* در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد. برابر طرح توسعه، وسعت منطقه به بیش از هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

از نظر موقعیت جغرافیایی منطقه از طریق بندر امام خمینی به آب های آزاد بین المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

احداث این پروژه بزرگ قطعا” منطقه و بویژه شمال استان خوزستان را تحت تاثیر قرار میدهد. در این پروژه از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات و تکنولوژی استفاده شده است.

همه شرایط لازم که برای موفقیت یک پروژه لازم است در پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان فراهم شده است. وجود منابع بسیار غنی و خوراک اولیه در کنار حمایت های همه جانبه مسئولین عالی کشور و احساس تعلق و پشتیبانی جدی مسئولین استان برای حفظ سرمایه در استان خوزستان و شهر مسجدسلیمان مهیا است.

اجرای چنین پروژه ملی در این منطقه یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

ماموریت شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان جذب سرمایه برای توسعه مجتمع‌های پتروشیمی و مشارکت و سرمایه‌گذاری تخصصی بین‌المللی در سراسر زنجیره ارزش صنعت اوره، آمونیاک و الفین‌ها در محیطی ایمن، نوآورانه و سازگار با محیط زیست به منظور تأمین پایدار ارزش‌های ذینفعان است.

صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان جهت نیل به اهداف خود با تأکید بر یادگیری و بهبود مستمر، در راستای پایبندی به سرمایه‌های انسانی و محیط کسب و کار، متعهدانه کوشش می کند. از این رو توسعه متوازن اقتصادی- اجتماعی در محیط کسب و کار، رفتار مسئولانه در قبال محیط ‌زیست و رویکرد برد- برد در ایجاد و حفظ روابط بلندمدت با شرکا را در حوزه محیط کسب و کار سر لوحه خود قرار داده است.

انتظار داریم همه ابزارهای ارتباطی منطقه از جمله فرودگاه,ریل آهن و جاده اصلی بزودی افتتاح شوند ، چرا که حمل و نقل مواد باید ریلی انجام شود و برای تردد منطقه ای نیز حتما فرودگاه عملیاتی شود.

این مجتمع ۴ فاز و یک پروژه اساسی است و تا به امروز پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان روند خوبی داشته را به نوعی اجرایی شده تلقی می کنیم و بر اجرای پروژه مشترک بعدی که *پتروپالایش* است تاکید می کنیم.وحید زمانی حموله نایب رییس شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان