مهندس بیژن عالی پور مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب: صفر شدن کلیه حرایم چاه های نفت در شهر مسجدسلیمان

به گزارش روابط عمومی جلسه مشترکی بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مسجدسلیمان با مهندس بیژن عالی پور مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب روز سه شنبه ۳۰ دیماه در ساختمان مرکزی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار گردید .

nn

به گزارش روابط عمومی جلسه مشترکی بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مسجدسلیمان با مهندس بیژن عالی پور  مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب روز سه شنبه ۳۰ دیماه در ساختمان مرکزی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار گردید .
در این دیدار که بیش از ۹۰ دقیقه به طول انجامید مهندس پیرامون مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان  هم حضور داشت. اعضای شورای اسلامی شهر و مهندس حیدری ضمن عرض تبریک و خرسندی از انتصاب مهندس بیژن عالی پور اقدام به بیان کردن  چالش ها، مشکلات خواستار ارایه خدمات بیشتر از سوی مجموعه وزارت نفت در راستای توسعه و آبادانی شهرستان شدند.
عبدالله قاسمی رئیس شورای اسلامی شهر خطاب به مهندس عالی پور گفت: شما گذشته طلایی مسجدسلیمان را دیده اید و با شناختی که از حضرتعالی داریم امید داریم سر منشا خیر باشید و با احیای مجدد طرح های عامل المنفه نشاط را به شهر و مردم باز گردانید و می خواهیم که شرکت نفت حوزه خدمات خود را مثل گذشته چه در مناطق شرکتی و چه غیر شرکتی افزایش دهد به شکلی که عموم مردم از این خدمات بهره ببرند
مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب پاسخ داد: طرح ها و پروژه های خوبی در شهرستان مسجدسلیمان در چند سال گذشته تحت عنوان پروژه های عام المنفعه مصوب و اجرا در آمدند که متاسفانه با کم کاری بعضی مسئولین همه آنها به اتمام نرسیدند و تاکید کرد برای  بهره برداری این پروژه ها تمام سعی و تلاشمان را خواهیم کرد .
مهندس حیدر ی شهردار مسجدسلیمان هم که در جلسه حضور داشت گفت: مشکلات مسجدسلیمان همت عالی و اعتبارات زیادی را می طلبد و از  حضرتعالی انتظار کمک داریم
وی در ادامه مصوب نشدن طرح تفصیلی یکی از مشکلات سد راه برای آبادانی و توسعه شهر است که منوط به برداشته شدن حرایم چاه های نفت می باشد و انتظار داریم با توجه به گذشته ۸ سال از زمان ابلاغ طرح جامع این مهم با همکاری شما حل گردد که بلافاصله مهندس عالی پور خطاب به مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت با ارسال نامه به مدیر کل راه و شهر سازی استان اعلام کنید که محدوده حرایم چاه های نفت سطح شهر صفر شده است.
شهردار مسجدسلیمان تسریع در جابجایی مناطق آلوده را یکی دیگر از خواسته و الویت های کاری خود دانست و اذعان کرد: جابجایی بعلت آماده نبودن واحدهای معوض بصورت کامل انجام نشده است و می طلبد که شرکت نفت برای آماده شدن باقی مانده واحدها تلاش بیشتری کند که با قول پیگیری از سوی مهندس عالی پور این درخواست شهردار مسجدسلیمان پاسخ داده شد.
همچنین حیدری پرداخت عوارض ۹۲ میلیاردی نفت به شهرداری و ادامه پروژه های عام المنفعه را خواستار گردید و ادامه داد: مسجدسلیمان تنها یک خیابان اصلی دارد و از داشتن خیابان کمربندی محروم است که بخشی از آن در منطقه مالکریم می باشد و برای ادامه این طرح نیاز به احداث چند پل می باشد و از مجموعه نفت و حضرتعالی هم در این خصوص انتظار مساعدت داریم.
شادی و نشاط  جوانان از سوی مهندس حیدری یک ارزش تلقی شد و در همین رابطه گفت: احداث زمین چمن فوتبال در چند نقطه از شهر با همکاری شهرداری و شرکت نفت میتواند گام موثری در افزایش این روحیه باشد.
عزیز قنبری دیگر عضو شورای اسلامی شهر حاضر در جلسه گفت: انتصاب مهندس عالی پور در این سمت می تواند فرصتی برای مسجدسلیمان باشد و با اجازه گرفتن از همکارانم اعلام می دارم که کلید شهر را با حفظ سمت به آقای عالی پور تقدیم می کنم، وی با ارایه آمار بالای بیکاری، طلاق، اعتیاد، خودکشی، مشکلات محیط زیستی و فاضلاب که از سوی سازمان آمار ایران در کشور اعلام گردیده بود گفت این آمارها دال بر محرومیت شدید شهر را دارد و با فعالیت گسترده نفت در منطقه میتواند سهم بزرگی را برای از بین بردن این محرومیت ها  ایفا کند.
قنبری اشاره کرد: در دوره سوم شورای اسلامی شهر ۶ طرح عام المنفعه که در آبادانی شهر نقش مهمی را داشته باشد برای اجرا به تصویب رسید که متاسفانه ۲۰% آن تا کنون عملیاتی شده است با در نظر گرفتن اینکه پروژه ها شامل اصلاح میادین شهری، احداث خیابان دو راهی بی بیان به گلف، احداث خیابان سالور به گلف و… بودند می توانستند نقش بزرگی را در پویایی منطقه کلگه و بی بیان ایفا کنند.
 مهندس پیرامون مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت گاز مسجدسلیمان در این خصوص اضافه کرد: علت عدم پیشرفت پروژه ها برای احداث خیابان وجود املاک مردم در سر راه بود که اگر شهرداری مشکل خرید املاک را حل کند شرکت پروژه ها را مجددا عملیاتی می کند که بلافاصله مهندس عالیپور گفت شما (شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان) به پروژه ها ورود نکنید و با پرداخت حق شهرداری بصورت تمام و کمال اجرای پروژه ها را به شهرداری واگذار نمایید .
در ادامه جلسه مهندس شیخ رباط عضو شورای اسلامی شهر خواستار شد که باید بهره بردن از امکانات ورزشی، خدماتی و رفاهی نفت در منطقه به شکلی برنامه ریزی گردد که همه شهروندان هم بتوانند استفاده کنند و فقط معطوف به کارکنان خدوم نفت نباشد همچنین رضا کریمی به وضعیت بحرانی تیم فوتبال نفت و نبود افراد بومی در هیات مدیره اشاره کرد و  عدم حل مشکلات پیش رو این تیم را نا خوشایند دانست. که مهندس عالی پور گفت: یکی از دغدغه های من تیم نفت هست که با همراهی دکتر مقتدایی استاندار محترم و دکترجلیلی نماینده محترم شهرستان در تلاش هستیم مسئله مالی تیم از طریق حفاری شمال که بعنوان اسپانسر تیم با آنها در حال مذاکره هستیم برطرف شود. همچنین سعی بر آن داریم که تغیراتی در ترکیب هیات مدیره آن داشته باشیم.
فرهاد آزاد رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر مسجدسلیمان  یکی دیگر از حاضرین در جلسه بود که تاکید استاندار در سفر اخیر خود را به مسجدسلیمان که از مهندس عالیپور خواسته بود پروژه های عمرانی در شهر به منظور آبادانی اجرا کند را یاد آوار شد خواست که شرکت نفت در پاسخ به استعلامات ارسالی از سوی  شهرداری پاسخ گو باشند.
در ادامه حسن کاظمی بهره بری از خدمات شرکت را برای تمام مناطق شهری بصورت برابر و به شکلی که عدالت در تقسیم آنها رعایت گردد را عنوان کرد.
آقای عزیز پور هم ضمن تشکر از مهندس عالی پور برای ترتیب  داد این جلسه، وی را فرصتی برای مسجدسلیمان دانستند و امیدوار شدند که خروجی جلسه برای مردم مسجدسلیمان با قول مهندس عالی پور جهت احیای پروژه های عام المنفعه و صفر کردن حرایم چاه های نفت با روند اجرایی آنها در آینده خوشحال کننده باشد.

و در ادامه مهندس محمد رضا زمان پور صفر کردن حرایم چاه های نفت را میسر ندانست مگر با تدبیر و شجاعت آقای بیژن عالی پور مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب و اضافه کرد: پروژه های تعریض محور دو راهی بی بیان تا هنرستان شهید واقفی با اعتبار ۲/۵ میلیارد تومان، پروژه تعریض خیابان شهید داریوش محمدی تا بیمارستان نفت با اعتبار ۳ میلیارد تومان، پروژه تعریض محور هشت بنگله با اعتبار ۳ میلیارد تومان، پروژه اصلاح میادین شهری با اعتبار ۳ میلیارد تومان و پروژه تعریض محور استادیوم ورزشی مرکز شهر از مسیر کاروانسرا تا بیمارستان نفت با اعتبار ۳ میلیارد تومان که همگی با کسری بودجه متوقف شده اند و فقط ۲۰ درصد پیشرفت در این پروژه های را شاهد بودیم و در همین راستا مساعدت و عنایت ویژه ای را برای احیای مجدد این پروژه ها می طلبد که در این امر مهم انتظار همکاری از مهندس عالی پور داریم.
این عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان ضمن تشکر از مهندس پیرامون مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که تاکنون همکاری خوبی با شهرداری داشته اند از مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب خواستن که طی صورتجلسه ای  اداره خدمات مهندسی و بهسازی و ترابری شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجدسلیمان در بخش های مختلف شهرستان با شهرداری این شهر همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد
بیژن عالی پور بعد از صحبت های شهردار و شورای اسلامی شهر گفت: شهر مسجدسلیمان به ایران خدمت کرده است و باعث آبادانی گردید.
 وی عنوان کرد اقداماتی و مصوباتی به مناسبت یکصدمین سالگرد اکتشاف نفت برای این شهر از سوی وزارت نفت صورت گرفت که تصویب و اجرای آن موجب رضایت هم شد ولی باید گفت علت توقف آنها به کم کاری مسئولین شهری وقت ارتباط دارد. ولی الان با در نظر گرفتن کاهش قیمت شدید نفت و تحریم های غیر قانونی از نظر مالی وضعیت وزارت نفت و با توجه به مصوبه مجلس که هزینه های جاری وزارت نفت از سهم فروش نفت فقط ۱۴% میباشد دیگر مثل گذشته نیست و حتی در تامین این هزینه های جاری مشکل داریم. با این اوصاف برای اجرای پروژه های عمرانی در شهر از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد حتی اگر برایم مسئولیت داشته باشد.
در پایان این جلسه مهندس حاجت پور ضمن بیان مشکلات ناشی از مالکیت پلاک یک مسجدسلیمان که به نام شرکت نفت است عنوان کرد برای واگذاری زمین به  شهروندان مشکلات عدیده ای به وجود می آید که انتظار داریم با اتخاذ تمهیداتی از سوی حضرتعالی این مهم برطرف گردد و با اهدا  یک سبد گل توسط عبداله قاسمی ریاست شورای اسلامی شهر به مهندس عالیپور این دیدار خاتمه یافت.