پیمان مولایی شهردار مسجدسلیمان: المان شهری مسجدسلیمان توسط شهرداری طراحی و‌ اجرا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، پیمان مولایی شهردار مسجدسلیمان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این المان یا مجسمه شهری، برگردان نام مسجدسلیمان به زبان انگلیسی می‌باشد. وی ادامه داد: این المان فلزی با فونت رایج روزنامه ای طراحی و با ارتفاع دو و نیم و طول پنجاه و دومتر و عرض نیم‌متر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، پیمان مولایی شهردار مسجدسلیمان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این المان یا مجسمه شهری، برگردان نام مسجدسلیمان به زبان انگلیسی می‌باشد.
وی ادامه داد: این المان فلزی با فونت رایج روزنامه ای طراحی و با ارتفاع دو و نیم و طول پنجاه و دومتر و عرض نیم‌متر بصورت سه بعدی برشکاری و جوشکاری شده است.
مولایی تصریح کرد: المان مذکور توسط شهرداری مسجدسلیمان سفارش، طراحی، نظارت و نصب گردیده، و نیز هنرمند سازنده این اثر مهندس امید حیدری و در تولیدی میلیمتر واقع در محله کلگه مسجدسلیمان می باشد که قبلا المان m.i.s را از نامبرده در محل ورودی پارک پنج بنگله دیده ایم.
وی با اشاره به حرف آی وسط این المان بیان داشت: حرف i (آی) قرار گرفته بین دو بخش مسجد و سلیمان حرف ربط در زبان انگلیسی است و از همین ساختار است که اختصار m.i.s پدیدار گشته است و همچنین استفاده از نام مسجدسلیمان به زبان انگلیسی فقط جهت کارکرد بین المللی و گردشگری آن بوده و این امری رایج در اکثر شهرهای مقصد گردشگری در جهان می‌باشد.
شهردار مسجدسلیمان در پایان خاطرنشان کرد: نام مسجدسلیمان با فونت و زبان فارسی نیز طراحی گردیده که در آینده با کارکردی بسیار مهمتر جهت ایجاد برند شهری مسجدسلیمان استفاده خواهد شد و در پایان باید اشاره کرد که این المان از لحاظ مساحت و برخی ابعاد بزرگترین لوگو تایپ تبدیل شده به مجسمه شهری در ایران است.