نشست شهردار به همراه اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با انبوه سازان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان، در ادامه سلسه جلسات رفع مشکلات موجود امورات جاری شهرداری مسجدسلیمان، روز گذشته جلسه ای به همین منظور در مهمانسرای جهانگردی با حضور شهام سلیمانی شهردار به همراه اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان و دعوت از انبوه سازان شهرستان برگزار شد. در ابتدای این برنامه اعضای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان، در ادامه سلسه جلسات رفع مشکلات موجود امورات جاری شهرداری مسجدسلیمان، روز گذشته جلسه ای به همین منظور در مهمانسرای جهانگردی با حضور شهام سلیمانی شهردار به همراه اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان و دعوت از انبوه سازان شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه اعضای انجمن انبوه سازان شهرستان، با بیان نمودن مشکلات و ارائه راهکارها با شهردار و اعضای شورای شهر به گفتگو پرداختند.

شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه تصریح کرد: خیلی خرسندیم، انگیزه ای پیش آمد که در خدمت کارآفرینان شهر خوبمان جلسه ای داشته باشم، و از صحبت های همه عزیزان بهره لازم را ببریم.

وی عنوان کرد: موارد و مشکلات انبوه سازان دغدغه های زیادی دارد، و این کار در یک بازده زمانی کاری پرسود برای سازندگان بود، ولی در حال حاضر این موضوع کاملا متفاوت می باشد، و خیلی موارد باعث بالا رفتن هزینه ها، و توان خرید را از مردم گرفته،و بازار راکد گردیده است.

شهردار مسجدسلیمان افزود: اگر در طول سال، یک یا دو مجموعه را در دست بگیرید، و شروع بکار نمائید، به رفع معضل بیکاری، مشکل مسکن، ساخت و سازهای غیر مجاز، در سطح شهر کمک بسیار شایانی خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: ارگان شهرداری با همدلی و با توجه به دیدگاه خیلی خوبی که اعضای محترم شورا، نسبت به انبوه سازان دارند، در جلسات مختلف صحبتهایی در خصوص روند بهتر کارها انجام داده اند، و در این پروسه دیدگاه مثبتی را داشته اند.

سلیمانی اذعان کرد: روند بهبود کارها را به کمک اعضای شورای شهر انشاالله طوری پیش خواهیم برد، افرادی که از این شهر هم مهاجرت کرده اند، با انگیزه و برنامه بهتر به شهرشان، متمایل به برگشت شوند.

وی گفت: در این زمینه در حال حاضر، تحقیقاتی را به عمل آورده ایم، ولی جمع بندی کامل آن نهایی نگردیده است، اما در واقع همه هدفی که ما در حال دنبال کردن آن می باشیم، شرایط را برای انبوه سازان به نحوی فراهم کنیم که امکان همکاری مجدد و بهتر در این شهر به وجود بیاید، و با تصمیمات ارائه شده، به زودی مورد مصوبه و اجرا قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه هر ساله عرف بر این بود که تعرفه ها افزایش پیدا کند، ما سعی مان بر این خواهد بود، علاوه بر اینکه افزایش پیدا نکند، راههای پیدا کنیم که بتوانیم آن را کاهش بدهیم.

وی بیان کرد: در بحث صدور پروانه ساختمان و سند ،انتظار داریم مجموعه شهرداری نهایت همکاری را به عمل بیاوریم، و بتوانیم با پایین نگه داشتن هزینه نسبت یه سال گذشته شرایط مطلوبی را مهیا گردانیم.

در ادامه روح الله جلیلی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان اظهار داشت: علل گوناگونی باعث شد که در بحث ساخت و سازه ها به یک رکودی برسیم، حال گذشته از مباحث اقتصادی که تاثیرات فراوانی داشته است، یک بخشی از کار را ما باید قبول بنمائیم، مشکلاتی در ادوار گذشته، به جهت عوارضات که شنیده بودیم.

وی اظهار کرد: در بحث ضرایب تعرفه عوارض، قطعا برنامه هایی خواهیم داشت، و از نمایندگان انبوه ساز در جلسه مصوبات دعوت به عمل آورده، و مورد دیگر در موضوع تخفیفات هم نظر مساعد خواهیم داشت.

روح الله جلیلی با اعلام این خبر ادامه داد: در بحث مناطق بافت فرسوده، بسته های تشویقی را در نظر داریم، بدین ترتیب در مناطق کمتر توسعه یافته، به صورت نگاه متوازن مد نظر داشته باشیم.

در ادامه احمد زمانپور رئیس شورای شهرستان خطاب به شهردار مسچدسلیمان عنوان کرد: انبوه سازان با مشکلات عدیده ای روبرو بوده، و بخشی مربوط به شهرداری است، چه در زمینه صدور پروانه ساختمان، از شروع تا صدور که با فاصله زمانی دوماهه انجام میگردد، و انتظار داریم روال صدور پروانه به صورت قانونی و نظارت کافی نهایی گردد.

در پایان این نشست وحید زمانی حموله گفت: وقتی در بدنه ضعف باشد، از ما مسئولین و مدیران خواهد بود، ولی اگر بتوانیم یک سیستم مکانیزه تغریف بنمائیم، بسیاری از مشکلات و نواقص قابل حل خواهد بود.

وی اضاقه کرد: ما باید سرمایه گذار را تشویق کنیم، نه طرف را خورد کنیم و در این روند نقاط ضعف را برطرف نمائیم، و نیاز به شفاف سازی و اطلاعات کامل و جامع ای در این سیستم باشد، که انبوه سازان با روحیه بهتری تشویق به این کار شوند.

این عضو شورا افزود: چرا ما نباید از سرمایه های اساسی شهرمان دفاع کنیم، افرادی که با فعالیت شان، زمینه مشاغل گچ کار، برقکار..را فراهم آورده و باعث رونق اشتغال برای همه می گردنند.

.