مراسم ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی در مسجدسلیمان برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی ، همزمان با بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی در سراسر کشور ، مراسم ۷ مهرماه در ایستگاه شماره یک مرکزی سازمان آتش نشانی شهرداری مسجدسلیمان برگزار گردید. در ابتدا این مراسم با تلاوت قرآن و سرود ملی کشور آغاز گردید ، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی ، همزمان با بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی در سراسر کشور ، مراسم ۷ مهرماه در ایستگاه شماره یک مرکزی سازمان آتش نشانی شهرداری مسجدسلیمان برگزار گردید.

در ابتدا این مراسم با تلاوت قرآن و سرود ملی کشور آغاز گردید ، این برنامه که با مجری توانمند شهرستان گودرز ظاهری اجرا گردید در ابتدا محمد زراسوندی علی پور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به مهمانان و پرسنل این سازمان اظهارداشت : سازمان آتش نشانی شهرداری بعد از هفده سال از زمان صدور مجوز در سال ۹۳ بعنوان اولین سازمان مستقل وابسته به شهرداری تشکیل گردید که با لطف حق تعالی و تلاش ناجیان و حمایت مسئولین محترم در مجموعه شهرداری توانستیم طی این مدت خدمات زیادی را در جهت رفع حوادث آتش سوزی و سوانح امداد و نجات انجام دهیم.

photo_2016-09-30_13-52-10

وی گفت : در سال ۹۳ تعداد ۷۶۷ مورد عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق ، درسال ۹۴ تعداد ۷۹۶ مورد عملیات و تا امروز که ۷ مهرماه ۱۳۹۵ می باشد ، ۶۲۶ عملیات از ابتدای سال داشته که عوامل سازمان با حداقل امکانات و ماشین آلات این عملیات را انجام داده اند. زراسوندی علی پور افزود : در مجموع در دو سال و نیم که سازمان آتش نشانی تشکیل گردیده است ، ۲۱۸۹ مورد عملیات اطفاءحریق و امداد نجات در سطح شهر مسجدسلیمان و شهرهای اطراف و مناطق تابعه ماموریت هایی بوده که در محدوده عملیاتی سازمان تعریف نشده بود ولی همکاران و ناجیان ۱۲۵ انجام داده اند.

وی تصریح کرد : این روز ، مناسبت در خوری بوده است که از زحمات و ایثارگری های یکایک عزیزانی که امروز هم دو نفر به افتخار بازنشستگی نائل گردیده اند که از خدمات و زحمات همکارانمان در طول شبانه روز در دوران خدمت خود از این عزیزان تجلیل و تقدیر بعمل آید . مدیرعامل سازمان آتش نشانی مسجدسلیمان ضمن ابراز گلایه از عدم حضور مسئولین شهرستان بخصوص اعضا ستاد بحران شهرستان اذعان داشت : در طول سال با حوادثی چون سیل ، بارندگی شدید و اتفاقات مختلفی که صورت می گیرد و این آتش نشانان هستند که با جانفشانی این مشکلات را برطرف و نجاتگر جان و مال مردم هستند و در طول سال یک روز برای ارج گذاری به زحمات آنان در تقویم رسمی کشور گنجانده شده که بی مهری بسیاری تا کنون دیده ایم.

وی گفت : بنده به عنوان خادم دوشادوش آنها در اکثر عملیات ها حضور داشته که بعضا تا ساعت ۶ صبح در مواقع بروز حوادث کار امداد رسانی انجام میدادند و انتظار میرفت مسئولین با حضور در این مراسم اندکی از خدمات و زحمات این جهادگران تقدیر به عمل می آوردند. این مقام مسئول در پایان ادامه داد : شهردار محترم علیرغم مشکلات فراوان و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر ، امروز را به خاطر پاسداشت و گرامیداشت همکاران آتش نشان دعوت ما را پذیرفتند و ضمن تشکر از حضور معاون اداره منابع طبیعی ، از ادارات و ارگانهایی مانند نیروی انتظامی مخابرات ، اتفاقات امور برق، آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز و اورژانس که تا کنون همکاری خوبی با این سازمان داشته اند تقدیر نمود ، در ادامه مراسم حسن کاظمی نیا ریاست شورای اسلامی شهر ضمن خوش آمدگویی گفت : چطور زمانی که من گرفتارم صدای منجیان میکنم برای کمک ، اما حالا که قرار است بر دست سوخته ایشان بوسه بزنم وجود ندارم !؟ چه جور است وقتی باران می آید داد و فریاد مسئولین بلند می گردد و خواستار کمک هستیم ، ولی در چنین مناسبتی نتوانیم قدردان این عزیزان تلاشگر شویم.

photo_2016-09-30_13-52-08

وی ضمن گلایه از همه مسئولین شهرستان ادامه داد : انتظار میرفت که به منجیان محترم حرمت گذاشته شود و با حضورشان باعث دلگرمی پرسنل در این محفل می گردیدند. رئیس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در پایان افزود : امیدوارم همه شما طی دوره ای که با هم هستید به خوبی در راه خدمت رسانی به مردم کوشا باشید و مسئولین بتوانند جوابگوی زحمات شما باشند. در ادامه برنامه عبداله قاسمی صالح بابری شهردار مسجدسلیمان ضمن خوش آمدگویی به حضار در مجلس و تبریک روز آتش نشانی و ایمنی به ایراد سخنرانی پرداختند و گفت: واقعیت این است امروز جمع شده ایم که تشکر نماییم از همه خدمات شایسته ای که شما به سبب این شغل میمون و مبارک که در سطح شهرستان انجام میدهید.

photo_2016-09-30_13-52-07

وی گفت : بارها شاهد جانفشانی برادران خوب خودم در سازمان آتش نشانی بوده ام، که در این راستا هم از جان و مال مردم واقعا حفاظت کرده اند که همه مسئولین باید قدردان زحمات شما عزیزان باشیم. شهردار مسجدسلیمان افزود : روایت داریم اگر شخصی جان یک مسلمان را نجات دهد ، گویا تمام مسلمانان را نجات داده است. امروز کار شما جهادی و فی سبیل الله است که پاداش آن را فقط خدای متعال می تواند جبران نماید.

وی در ادامه خبر از تجهیز استاندارد ناوگان سازمان آتش نشانی داد و افزودند: امیدوارم به لطف خدا در ماههای آینده با پیگیری ناوگان سازمان تجهیز و با تهیه وسایل مورد نیاز خدمات بهتری بتوانیم در سطح شهرستان به شهروندان شریف شهرمان ارائه نماییم و امیدوارم قدردان زحمات شما باشم و انتظار داریم مسئولین مدیریت بحران شهرستان حداقل ۱۰ نفرشان دراین جلسه حضور پیدا می کردند که متاسفانه این روند اتفاق نیافتاد.

در ادامه این مراسم از همه پرسنل سازمان با اهدا لوح سپاس و هدیه تقدیر بعمل آمد و از دو نفر از کارکنان سازمان که به افتخار بازنشتگی نائل گردیده بنامهای : بیژن مکوندی و علیرضا دلاوری هم تقدیر ویژه بعمل آمد. همچنین اعطای درجه به سه نفر از این نیروها از جمله بنامهای: یادگار بارانی ، علیرضا سهرابی و فریدون حاجتی به درجه آتش نشان سوم نائل گردیده که توسط شهردار و اعضاء شورا اعطا سردوشی آنها صورت گرفت، در ادامه به تعدادی از خبرنگاران فعال از جمله خانم پریسا طاهری، محمدنصیرشوراب، رسول حسین پور که در طی یکسال گذشته به پوشش اخبار سازمان آتش نشانی پرداخته بودند نیز لوح یادبودی اهداء گردید.


photo_2016-09-30_13-52-01


photo_2016-09-30_13-51-58


photo_2016-09-30_14-04-13


photo_2016-09-30_13-52-12


photo_2016-09-30_14-39-37