جلسه پرسش و پاسخ شهردار مسجدسلیمان با اهالی منطقه کلگه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان، شامگاه گذشته به منظور سرکشی از محلات کمتر توسعه یافته، در راستای شناسایی معضلات محیط شهری این مناطق، جلسه ای با حضور علیرضا گوروئی فرماندار، شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان به همراه روسای ادارت برق ، آب و فاضلاب و اداره گاز ، در نشستی صمیمانه با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان، شامگاه گذشته به منظور سرکشی از محلات کمتر توسعه یافته، در راستای شناسایی معضلات محیط شهری این مناطق، جلسه ای با حضور علیرضا گوروئی فرماندار، شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان به همراه روسای ادارت برق ، آب و فاضلاب و اداره گاز ، در نشستی صمیمانه با اهالی منطقه کلگه( در محل مسجد صاحب الزمان کارونسرا)، به صورت پرسش و پاسخ برگزار گردید.

شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان در اینروز ضمن خوش آمدگویی به حضار در این جلسه ابراز کرد: من نمیخواهم بگویم آمده ام اینجا شق القمر کنم، یک سری کمبودها وجود دارد، و باید فرصت بدهید تا با زمانبندی مناسب این مشکلات را رصد و حل کنیم.

وی اینچنین گفت:اگر توانستیم بدنه و ترکیب خودمان را یک ارنج خوبی چیدمان نمائیم، امیدواربم با یک روند عام المنفعه، اگر قول و کار لازم باشد به مرحله اجرا در آوریم، در شهرداری مسجدسلیمان، ابزار تجهیزات، ماشین آلات مورد نیاز که بتوانیم به محلات سرکشی کنیم وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمام این کمبودها با مشارکت مردمی متقابل قابل حل می باشد، شهرداری یک محل ثروتمند، و روی گنج قارون ننشسته است، و باید این واقعیت را پذیرا باشیم.

وی افزود: شهرداریها محل درآمد آنها به دو قسمت تقسیم می گردد، جاری و قسمت دیگری عمرانی بوده، قسمت عمرانی پروژه های تعریف شده، با اعتبار لازم و بخش جاری از محل هزینه های صدور پروانه ساختمان، عوارضات شهری و پسماند دریافت خواهد شد، و شهرداری در مقابل خدماتی که به شما شهروندان عزیز میدهد، یک سری انتظارات دارد و آنهم اعتماد دو سویه باشد.

سلیمانی اظهار داشت: ساختمانهایی در این مناطق وجود دارد که چهل سال عوارض ساختمانی شان را به شهرداری واریز ننموده اند، اگر انتظارات قانونی شهرداری که وظایف اصلی یک شهروند محسوب میشود برآورد گردید، و اگر نتوانسته خدماتی انجام دهد حق با شما خواهد بود، در صورتی هم نتوانید انجام دهید، باز وظایف شهرداری ارائه مطلوب پروژه های عمرانی است.

وی تصریح کرد:به هر حال وظیفه سازمانی شهرداری توسعه فضای سبز، ایجاد فضای سبز، جمع آوری پسماند، بحث روشنایی و مسائل فرهنگی خلاصه می گردد، شما هم به عنوان شهروند بیائید به شهرداری کمک کنید، و آن را مجموعه ای از خودتان بدانید.

سلیمانی اذعان داشت:قاضی آینده ما شما شهروندان عزیز خواهید بود، و انتظار ما در مسیر مردم و شهرداری دو سویه باشد.

وی گفت:: در حال مکانیزه کردن شبکه و سیستم های اداری می باشیم، که روال دریافت هزینه ها به شکلی انجام گردد، در حق کسی اجحاف نگردد.

این مقام مسئول عنوان داشت: تمامی محلات و مناطق شهری نیاز به نامگذاری و پلاک بندی دارد، که تا به الان نهایی نگردیده، و در آدرس خیابانها و کوچه ها واقعا با مشکل اساسی روبرو خواهیم بود، و در برنامه کاری این مهم لحاظ شده است.

وی در پایان بیان کرد: در حال تعریف کردن سیستم مشارکت مردمی در چندین محله سطح شهر بوده،که در رفع مشکلات با شهرداری همکاری لازم را به عمل آورند،و شیوه اجرای آن در چند روزه آینده سعی میکنیم به صورت کارگروهی به مرحله اجرا در بیاید، و امیدواریم با راه اندازی  سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ ضمن ارائه پیشنهادات و انتقادات ، این موارد نیز انعکاس داده شود.