پلیس ساختمان شهرداری مسجدسلیمان راه اندازی شد

  پلیس ساختمان شهرداری مسجدسلیمان راه اندازی شد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، طی جلسه ای که در مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ با حضور علی هزارسی سرپرست شهرداری، معاونت امور زیربنایی و معاونت اداری مالی برگزار گردید، پلیس ساختمان شهرداری مسجدسلیمان تشکیل گردید.   بنابر همین گزارش در اینروز، پلیس […]

 

پلیس ساختمان شهرداری مسجدسلیمان راه اندازی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، طی جلسه ای که در مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ با حضور علی هزارسی سرپرست شهرداری، معاونت امور زیربنایی و معاونت اداری مالی برگزار گردید، پلیس ساختمان شهرداری مسجدسلیمان تشکیل گردید.

 

بنابر همین گزارش در اینروز، پلیس ساختمان شهرداری به منظور معارفه دوتن از نیروها به عنوان پلیس ساختمان شهرداری برگزار شد.

 

گفتنی است گزارش تخلفات، اخطار کتبی و شفاهی، پس از مأموریت و شناسایی نقاطی که با قوانین شهرسازی متغیر باشد، توسط پلیس ساختمان مورد بررسی و برخورد قرار می گیرد.

 

همچنین برخی دیگر از وظایف اساسی پلیس ساختمان به شرح ذیل می باشد:

پلیس ساختمان مأموری است که از فرایند ساخت‌ وسازها گزارش تهیه و از تغییر غیرمجاز کاربری‌ها جلوگیری می‌کند و رعایت اصول فنی و شهرسازی و بهداشتی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

پلیس ساختمان از ساخت‌وسازهای غیراصولی و احداث بناهای ناایمن جلوگیری می‌کند.

پلیس ساختمان وظیفه دارد عملیات‌های ساختمانی بدون مجوز را متوقف و زمین‌خواران و بنگاه‌های غیرمجاز املاک که اقدام به تغییر کاربری و خرید و فروش غیرمجاز اراضی می‌کنند را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی کند.

شکایت تنظیم شده توسط پلیس ساختمان به مراجع قضائی منتقل و صاحب ساختمان موظف به اصلاح بنا یا توقف در ساخت می‌شود.