پیام تسلیت سرپرست شهرداری مسجدسلیمان به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

    علی هزارسی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی پیامی صادر نمودند که متن آن به شرح ذیل می باشد: بسمه تعالی اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ” کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا ” این […]

 

 

علی هزارسی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی پیامی صادر نمودند که متن آن به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
” کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا ” این جمله و شعار ، نشان دهنده پیوستگی و تداوم خط درگیری حق و باطل در همه زمانها و مکانهاست . عاشورا و کربلا ، یکی از بارزترین حلقه های این زنجیره طولانی است . همیشه حق و باطل رو در روی همند و انسانهای آزاده ، وظیفه پاسداری از حق و پیکار با باطل را بر عهده دارند و بی تفاوت گذشتن از کنار صحنه حق و باطل، بی دینی است. ، تاسوعا، مقدمه جان‌فشانی و عاشورا، سرفصل دلباختگی در محضر امام حسین (علیه السلام) می باشد.

عاشورا در طول قرنها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشنفکری اسلامی بوده است. امام حسین(ع )نه تنها در آن روز به شهادت نرسید، بلکه پس از آن زندگی جاویدان یافت و در ذهن همگان حق خواهی، آزادی و آزادگی را یادآور شد و امروز ما نیز به ماهیت پیام و قیام سیدالشهدا(علیه السلام) نیازمندیم تا اسلام اصیل و به دور از پیرایه که پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) به عالمیان عرضه نمود را درک کنیم و آن را حفظ نماییم و باورهای خویش را از هرگونه جهالت و ضلالت به دور نگه داریم و درون انسانی خویش را از بند برهیم تا بدین وسیله مقدمات برپایی نظام جهانی مبتنی بر عدالت و بر پایه تعالیم جهان شمول اسلام را فراهم آوریم و راه را برای حکومت جهانی مهدی موعود(عج) هموار کنیم.
نهضت حسینی و حادثه جانسوز عاشورا آن چنان بر قلب ها تاثیر گذارده است که هر سال با فرا رسیدن ماه محرم، خون پاک شهیدان عظیم الشان کربلا، در رگ های تاریخ جوششی تازه می یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد. به راستی که عاشورا، فریادهای شورگستر پیامبران را، دوباره در گوشهای سنگین فرود آورد؛ و برای همه اعصار و زمانها، بر فراز قلّه رسالت احیای امر به معروف و نهی از منکر جای گرفت.
در پایان اینجانب با تسلیت ایام سوگواری حضرت آقا اباعبدالله حسین (ع) و یاران وفادارش به ساحت مقدس امام عصر(عج) و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت اله خامنه ای (مدظله العالی )،و همه مسلمانان جهان بویژه مردم شهیدپرور شهرستان مسجدسلیمان، موفقیت همگان را در پیمودن راه شهدا، با بهره‌گیری از آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت مینمائیم.

علی هزارسی
سرپرست شهرداری مسجدسلیمان