واگذاری جایگاه CNG شهرداری پیرو اخطار های متعدد شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر واگذاری به شرکتهای مجاز و مورد تایید پخش انجام شده است / اسناد مزایده جهت شفاف سازی نهادهای نظارتی در شهرداری موجود است / بدهی شهرداری به شرکت گاز ۲۶ میلیارد ریال است

پیمان مولایی شهردار مسجدسلیمان گفت: واگذاری جایگاه CNG شهرداری مسجدسلیمان پیرو نامه های ارسالی متعدد از شرکت پخش فرآورده های نفتی در دوره‌های متمادی به شهرداری مسجدسلیمان انجام شده است.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، پیمان مولایی شهردار مسجد سلیمان در گفتگویی با خبرنگار ما پیرو شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر واگذاری […]

پیمان مولایی شهردار مسجدسلیمان گفت: واگذاری جایگاه CNG شهرداری مسجدسلیمان پیرو نامه های ارسالی متعدد از شرکت پخش فرآورده های نفتی در دوره‌های متمادی به شهرداری مسجدسلیمان انجام شده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، پیمان مولایی شهردار مسجد سلیمان در گفتگویی با خبرنگار ما پیرو شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر واگذاری غیر مجاز جایگاه CNG شهرداری مسجدسلیمان منتشر شده بود اظهار داشت: طی آخرین نامه شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان به شهرداری مسجدسلیمان مبنی بر واگذاری جایگاه های CNG به بهره بردار های مجاز (شرکت دارای مجوز پخش) یادآور شدند که رعایت این اصل الزامی بوده و عملکردی خلاف آن باعث قطع خدمات از سوی شرکت گاز می شود. 

وی در ادامه افزود: پس از آخرین نامه پخش مبنی بر الزام به واگذاری اداره جایگاه به شرکتهای مجاز و دارای مجوز پخش فرآورده های نفتی شهرداری جهت اجرا و طی نمودن مراحل مزایده مجوز (مصوبه فرمانداری) اخذ نمود.

لازم به ذکر است که در سنوات گذشته به دلیل عدم پرداخت گاز مصرفی شهرداری در حال حاضر ۲۶ میلیارد ریال به اداره گاز بدهکار می‌باشد. 

مولایی گفت: پس از تهیه اسناد مزایده و چاپ آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار در دو نوبت ۶ شرکت دارای مجوز پخش فرآورده های نفتی اسناد مزایده را دریافت نموده، جلسه بازگشایی پاکات با حضور اعضای کمیسیون معاملات شهرداری، نماینده بازرسی استان، نماینده حراست و دیگر اعضای شرکت های تحویل دهنده پاکات بازگشایی و تنها ۱ شرکت از ادامه فرایند بازمانده و دیگر شرکت ها به مرحله بازگشایی پاکت (ب) راه یافتند که در این مرحله نیز تنها ۱ شرکت به بازگشایی پاکت (ج) پیشنهاد قیمت رسید که آن هم به دلیل مخدوش بودن پیشنهاد این مزایده در مرحله اول هیچ برنده ای نداشت. 

وی ادامه داد: طی صورتجلسه اعضای کمیسیون معاملات مزایده تجدید و به مرحله دوم رفته که پس از تنظیم اسناد در دو مرحله در روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ رسید که در این مرجله نیز ۵ شرکت اسناد مزایده را دریافت نمودند. جلسه بازگشایی پاکات نیز با حضور ۳ شرکت انجام پذیرفت که هر سه شرکت به مرحله بازگشایی پاکت ج (پیشنهاد قیمت ) رسیده و تنها یک شرکت به دلیل مخدوش بودن قیمت پیشنهادی رد و تنها ۲ شرکت در مرحله پیشنهاد قیمت مورد قبول واقع گردیدند. 

مولایی در ادامه اظهار داشت: شرکت مه یاس گاز باتیس با قیمت پیشنهادی بالاتر به عنوان برنده و نفر اول معرفی گردید. شرکت آرتین سامانه کوشا پیشنهاد پایین تر داده بود که به دلیل اینکه تفاوت قیمت نفر اول و دوم از مبلغ تضمین شرکت در مزایده کمتر است این مزایده نفر دوم ندارد و در صورت عدم عقد قرارداد از سوی شرکت اول مزایده مجدداً تجدید شده و برگزار می گردد.

همچنین مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان ضمانت نامه بانکی، ۳۰۰ میلیون تومان چک و یک فقره چک سفید جهت ضمانت ادوات جایگاه نیز از شرکت برنده دریافت شده است که حتی مبلغ ضمانت دریافتی خیلی بیشتر از ۱۰ درصدی است که آئین نامه مالی شهرداری ها مشخص کرده است. 

پیمان مولایی شهردار مسجدسلیمان در پایان افزود: به اداره گاز نیز اعلام گردید که جایگاه CNG طی مراحل کاملاً قانونی به بهره بردار مجاز واگذار گردیده است و در متن نامه نیز ذکر شده که اداره گاز می بایست هر پنج روز یکبار گاز مصرفی را به شرکت بهره بردار اعلام و شرکت موظف به پرداخت می باشد، در غیر اینصورت شرکت گاز تا پرداخت بدهی توسط شرکت بهره بردار مجاز به قطع گاز جایگاه CNG می باشد.