هم اندیشی صمیمانه سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با اصحاب رسانه و قلم

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، در ادامه جلسات مختلف علی هزارسی سرپرست جدید شهرداری مسجد سلیمان در زمینه های مختلف، روز گذشته نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه و قلم، سایتها و نشریات مختلف شهرستان انجام شد. در آغاز این جلسه سرپرست شهرداری ضمن خیر مقدم و […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، در ادامه جلسات مختلف علی هزارسی سرپرست جدید شهرداری مسجد سلیمان در زمینه های مختلف، روز گذشته نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه و قلم، سایتها و نشریات مختلف شهرستان انجام شد.

در آغاز این جلسه سرپرست شهرداری ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به همه حضار در جلسه گفت: اصحاب رسانه چشمان بیدار جامعه و یاران فکری ما می باشند، ما خرسندیم از حضور همه شما عزیزان که در این نشست صمیمانه شرکت نمودید.

وی اضافه کرد: هدف از این نشست دو موضوع را در پی خواهد داشت، یکی مشورت و همفکری وهم اندیشی با همدیگر و دیگر اینکه از ایده ها و نظرات و پیشنهادات شما استفاده نمائیم، در جهت ارائه خدمات مطلوب تر که در پایان جلب رضایت مندی عمومی را به دنبال داشته باشیم.

وی افزود: شورای دوره پنجم از یکم شهریورماه شروع بکار کردند، و از قبل از آن رایزنی های گسترده و تلاشهای بسیار زیادی در جهت رسیدن به اجماع برای انتخاب شهردار انجام گرفت ودر نهایت منتج به این شد که آقای سید حمید حسن زاده را به عنوان شهردار مسجدسلیمان معرفی نمایند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون می بایست تا شروع بکار شهردار جدید یک نفر از پرسنل شهرداری به عنوان سرپرست معرفی می گردید، که بالاخره این افتخار نصیب بنده شد که خدمتگذار مردم و همه شما عزیزان باشم،و طی آن اعضای محترم شورا با ۷ رای به بنده اعتماد کردند و از همه آنها تشکر و سپاسگزاری مینمایم.

وی ادامه داد: لازم میدانم تشکر نمایم از زحمات شهردار اسبق جناب آقای قاسمی، که در زمان تصدیشان خدمات و فعالیتهایی را انجام دادند.

هزارسی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه اظهار داشت: برادران و خواهران گرانقدرم، اساس پویایی شهرداری،تامین منابع مالی ودرآمدزاییست و اگر مشکل مالی باشد عملا در ارائه خدمات وهزینه های جاری، ناتوان خواهد بود و همچنین در پرداخت حقوق و دستمزد به مشکل اساسی برخورد خواهند کرد.

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان ضمن ابراز گلایه از وضعیت موجود اذعان داشت: شهرداری را زمانی تحویل گرفتیم که همه حسابهایش خالی بود و علاوه بر این معضل در حدود سه میلیارد و پانصد میلیون تومان هم چک درهمان روزپایانی دوره تصدی شهرداراسبق صادر و به اشخاص حقیقی و حقوقی تحویل گردیده که بیش از موجودی حسابها بوده و باعث چالش برای شهرداری گردیده است.

وی در ادامه اضافه کرد:ما در حدود سه میلیارد و دویست میلیون تومان حقوق و دستمزد وحق بیمه و…. معوقه پرسنل خودمان را داریم، دو ماه حقوق رسمی ها عقب افتاده، یکماه حقوق پرسنل شرکتی ، به استثنای شهریور که به نیمه رسیده ایم، نه ماه حق بیمه پرسنل رسمی هم پرداخت نشده که مشکلات زیادی برای همکاران بوجودآورده است.

وی اظهار داشت: یکی ازاهداف ما برگرداندن آرامش در بین پرسنل وایجادانگیزه مضاعف درادامه راه بود، که خوشبختانه باایجاداین فضا عملا همه مدیران ومجموعه شهرداری باهمدلی لازم درحال خدمت رسانی هستند،همچنین فضای بسیار خوبی در بین دوستان و اعضای شورای شهر به لحاظ انسجام و همدلی داخلی بوجودآمده و تعامل بسیارخوبی با شهرداری و دستگاههای اجرایی و مسئولین شهری دارند ،ماهم ازاین موقعیت وفضای پیش آمده استفاده خواهیم کردو از همه ظرفیتهای ممکن در جهت جذب اعتبارات و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروشهروندان بهره خواهیم بردتا بتوانیم بخشی ازمشکلات را حل نمائیم.

علی هزارسی در تشریح همکاریهای صورت گرفته گفت: باتوجه به مشکلات شدیدمالی ،پیگیریهای زیادی در بحث کمکهای مالی دنبال نمودیم،که نمودآن رادرروزهای آینده خواهیم دید ،وی اضافه کرد جادارد ازمدیرعامل محترم شرکت شرکت بهره برداری نفت و گاز جناب مهندس ناصری تشکر ویژه ای داشته باشم که باتمام امکانات درکنارماست و تا به الان با توجه به مستهلک و خراب بودن ماشین آلات شهرداری، شرکت نفت کمک حال ما بوده است.

وی تاکید کرد: قولهای مساعدی در خصوص مطالبات شهرداری از شرکت نفت در غالب عوارض نوسازی و ساختمانهای شرکت نفت دنبال شده که به لطف خدا و عنایت جناب آقای مهندس ناصری این مبلغ به حساب مالی شهرداری واریز خواهد شد ،به جز بحث مالی ، بامشکل دیگری دست به گریبانیم حدود ۴۰ نفر پرسنل جدید بر اساس گزارش مسوولین واحدها و سازمانهای مختلف شهرداری ، بدون مجوز و در چند وقت اخیر بکارگیری شده اند و با توجه به دستوالعملی که ازسوی استانداری به تمام شهرداریها ابلاغ گردیده، بکارگیری نیرو بدون مجوز ممنوع بوده ودرصورت عدم اجرای قانون بامدیران مربوطه برابرمقررات برخوردخواهدگردید توضیحات نامه به شرح ذیل می باشد:
شهردار محترم
باسلام
پس از حمد و ثنا و درود و صلوات به محمد و آل محمد به پیوست تصویر نامه شماره: ۲۱۱۲۴ مورخ: ۹۶/۵/۳۱ معاون محترم وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در خصوص جذب و بکارگیری نیروها در شهرداریها ارسال می گردد، مقتضی است ضمن رعایت دقیق بخشنامه شماره: ۵۵۴۲۸ مورخ: ۹۳/۵/۱۳ وزیر محترم کشور بند ۳۱ فصل سوم بخشنامه بودجه سال ۹۶، ملاک بکارگیری نیرو به غیر از مجوز استخدام تامین اعتبارات است، لذا دستور فرمائید نسبت به تسویه حساب کامل با کلیه نیروها که تحت هر عنوان اعم از کارگری، قراردادی، شرکتی، مشاوره، حق الزحمه و غیره در پایان دوره چهارم شوراها بکارگیری شده اند اقدام و نتیجه را در اسرع وقت به این دفتر ارسال نمائید.بدیهی است در صورت بکارگیری نیرو بر خلاف ضوابط و مقررارت قانونی پرونده شهردار و یا سرپرست آن شهرداری به هئیت رسیدگی تخلفات اداری استانداری و ادرات تابع ارجاع خواهد شد.

وی به گزارشی از برنامه های دوران سرپرستی پرداخت و تاکید کرد: یکی از نقاط گره ترافیکی شهر که بسیار مورد اعتراض شهروندان می باشد نازیبایی و ناهنجاری در خیابان اصلی واطراف میدان نمره یک است که در اسرع وقت طرح پاکسازی ورفع سد معبر آن انجام خواهد شد، ودر کنار این موضوع ، آسفالت محلات و مناطقی داریم که بعضا با چند متر آسفالت مشکل آنها رفع، و چند نقطه از شهر پس از بررسی و کارشناسی لازم در روزهای آینده تعریض چند خیابان در دستور کار خواهد بود البته کارخانه آسفالت وسنگ شکن شهرداری خراب بوده که باهمت همکاران مادر روزهای آتی رفع مشکل شده وآسفالت آغازخواهد شد

علی هزارسی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در پایان اشاره کرد: در بحث تمهیدات لازم برای استقبال از فصل مدارس وهمچنین ماه محرم، واحدهای مختلف فضای سبز که هرس درختان در بلوارها را انجام خواهند داد، پاکسازی محلات و معابر واحد خدمات آمادگی لازم را خواهند داشت. ورنگ آمیزی وزیباسازی دیوارها وبلوارها وعلی الخصوص ورودی مدارس درروزهای آینده صورت خواهدگرفت و همچنین این نوید را به همشهریان عزیز می دهیم که بزودی خبرهای خوبی در راه است.

در پایان این نشست خبرنگاران با طرح سوالات مختلف در حوزه های مختلف به بیان مشکلات وراهکارها ونظرات خود پرداخته و به گفتگو وپرسش و پاسخ با سرپرست شهرداری پرداختند.وسرپرست شهرداری،ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بااصحاب رسانه ازآنان خواست با کمکها و مشورتهای خود و ارائه راهکارهای لازم به ادامه راه خدمت رسانی وحل مشکلات مردم شهرداری وشورای شهر راحمایت کنند.