سرپرست شهرداری مسجدسلیمان خبر داد: طرح بزرگ ممیزی(متراژ عمومی) کلیه املاک محدوده شهر به زودی توسط شهرداری مسجدسلیمان اجرا خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، روح الله جلیلی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان طی اقدامی قابل تحسین و مهم با تشکیل جلسه ای با حضور پنج تن از سر ممیزان و کارشناسان با سابقه شهرداری، از برنامه ریزی اجرای طرح بزرگ عملیات ممیزی (متراژ عمومی) املاک محدوده شهر مسجدسلیمان خبر داد. وی در این خصوص […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، روح الله جلیلی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان طی اقدامی قابل تحسین و مهم با تشکیل جلسه ای با حضور پنج تن از سر ممیزان و کارشناسان با سابقه شهرداری، از برنامه ریزی اجرای طرح بزرگ عملیات ممیزی (متراژ عمومی) املاک محدوده شهر مسجدسلیمان خبر داد.

وی در این خصوص بیان کرد: با توجه به اینکه دو دهه از آخرین ممیزی املاک عمومی شهر مسجدسلیمان گذشته است، طی سال های اخیر املاک فاقد سوابق زیادی احداث شده که ضرورت دارد ممیزی املاک در کلیه مناطق مسجدسلیمان آغاز گردد.

جلیلی با اشاره به اینکه این طرح بزرگ منجر به بروزرسانی کلیه املاک سطح شهر می‌شود، بیان داشت: از جمله فواید ممیزی یا متراژ عمومی املاک، گرد آوری آماری همچون: موقعیت مکانی ، مساحت عرصه و اعیان هر ملک، تعداد طبقات، کاربری ها، نام و نشانی مالک می باشد.

وی ادامه داد: در واقع به روز رسانی کلیه املاک سطح شهر، اعم از املاک دارای برگ عوارض شهرداری، املاک دارای پلاک ثبتی و فاقد سوابق و به نوعی شناسنامه دار نمودن املاک فاقد سوابق، بروز رسانی کلیه املاک سطح شهر و در اختیار داشتن اطلاعات جامع شهر، امکان دسترسی سریع به اطلاعات ساختمان ها را میسر می کند که با اجرای این ممیزی می توان به طور کامل شماره نفوس و مسکن را کسب کرد و حتی جمعیت هر منطقه را به صورت دقیق به دست آورد.

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در خاتمه گفت: ممیزی املاک و مستغلات یک شهر، اهرم گام در تحقق اهداف مدیریت شهری محسوب می شود که حدود دو دهه می باشد که این روند در شهر مسجدسلیمان صورت نگرفته است، در صورتی که طبق قانون، شهرداری ها می بایست هر ۵ سال یکبار مراحل متراژ عمومی و ممیزی شهر را به منظور بروز رسانی کلیه املاک محدوده شهر، در دستور کار قرار بدهند.