با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، پارک ۵۰ هکتاری در منطقه تمبی به بهره‌برداری رسید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مسجدسلیمان، آیین افتتاح پارک بزرگ ۵۰ هکتاری شهرداری در منطقه تمبی، با حضور پیمان مولایی شهردار، روح‌الله جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر، حمزه نجف پور عضو شورا، علیرضا ورناصری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، پاکدل فرماندار و جمعی از مسئولین و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مسجدسلیمان در روز جمعه ۱ بهمن‌ماه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مسجدسلیمان؛ آیین افتتاح پارک بزرگ ۵۰ هکتاری شهرداری در منطقه تمبی، با حضور پیمان مولایی شهردار، روح‌الله جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر، حمزه نجف پور عضو شورا، علیرضا ورناصری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، پاکدل فرماندار و جمعی از مسئولین و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مسجدسلیمان در روز جمعه ۱ بهمن‌ماه برگزار شد.

در این روز پیمان مولایی شهردار مسجدسلیمان اظهار داشت: پارک ۵۰ هکتاری شهرداری مسجدسلیمان یکی از بزرگترین پارک‌های کوهستانی استان می‌باشد که از سال ۹۷ آغاز به احداث شده که الحمدالله امروز این پروژه به پایان رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: وجود سد تفریحی آبی، پارک‌موزه برق و همچنین قدمگاه امام رضا(ع) در کنار این پارک باعث جذب بیشتر شهروندان و گردشگران شده است. این پارک با احداث ۵ کیلومتر جاده سلامت و پارک کودک و نصب آلاچیق‌ در قسمت‌های مختلف و همچنین نصب برج‌های نوری و ایجاد فضای سبز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و چهارصد میلیون تومان تقدیم مردم مسجدسلیمان گردید.

شهردار مسجدسلیمان با تشریح اقدامات انجام گرفته در این پروژه ادامه داد: پارک بزرگ شهرداری در منطقه تمبی با مساحت ۵۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۶۴/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد ریال با اجرای عملیات محوطه‌سازی و احداث بلوار معابر، احداث تأسیسات برق و تأمین روشنایی، احداث مخزن بتنی ۶۰۰ هزار لیتری به همراه نصب و راه اندازی بالغ بر ۱۰ کیلومتر تاسیسات آبیاری، احداث و تجهیز دریاچه‌ مصنوعی، احداث ۶ چشمه سرویس بهداشتی، نصب ست ورزشی و مبلمان پارکی، احداث جاده سلامت، احداث یک غرفه کافی‌شاپ، احداث و نصب ۳۷ عدد آلاچیق و احداث اتاقک حراست به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه روح الله جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار مسجدسلیمان، توسعه فضای سبز و احداث پارک‌ها را دارای ضرورت دانست و اظهار داشت: در همین راستا از زمان آغاز فعالیت شورای پنجم تاکنون، چندین بوستان محله‌ای و از جمله پارک ۵۰ هکتاری را آغاز بکار کردیم که درچند روز گذشته سه بوستان محله‌ای در نقاط مختلف سطح شهر با حضور دکتر پاکدل فرماندار و دیگر مسولین شهری افتتاح نمودیم.

روح الله جلیلی با اشاره به اینکه پارک ۵۰ هکتاری با این چشم‌ انداز در منطقه تمبی احداث شد که، انشالله با حمایت مسئولین استان و شهرستان با یک برنامه‌ریزی صحیح در سال های آینده و با ایجاد بسترهای مناسب بتوانیم تمبی را بعنوان قطب گردشگری بزرگ در استان معرفی کنیم.

جلیلی در ادامه گفت: پارک ۵۰ هکتاری تا چند ماه گذشته حدود۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته بود، اما با پای کار آمدن پیمان مولایی بعنوان شهردار مسجدسلیمان و تلاش های جهادی و شبانه‌روزی ایشان تکمیل و روند احداث پارک ۵۰ هکتاری با سرعت بسیار خوبی انجام و به پایان رسید.

وی ضمن تشکر از پیگیری‌های دکتر پاکدل فرماندار مسجدسلیمان افزود: از ریاست اداره برق مسجدسلیمان در بحث تامین روشنایی پارک و اداره منابع طبیعی در خصوص در اختیار گذاشتن قسمتی از زمین جهت اضافه نمودن به فضای پارک، همچنین مدیران واحدهای مختلف شهرداری از جمله واحدهای تأسیسات، فنی و خدمات و… که شبانه‌روزی در حال خدمت بودند و تلاش کردند تا این پارک را در کوتاهترین زمان ممکن در اختیار شهروندان قرار دهند، قدردانی می کنم.

در ادامه علیرضا ورناصری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور بنده در اینجا به نشانه قدردانی از زحمات همه‌ی عزیزانی است که در شهرستان دست به دست هم داده‌اند؛ ازجمله شهردار و شورای شهر مسجدسلیمان، معاونین شهرداری و پرسنل و کارگران خدوم و گمنامی که تلاش کردند تا این مجموعه مهیا و در اختیار مرم قرار گیرد.

وی افزود: وظیفه بنده به نیابت از مردم تقدیر و تشکر از شماست و البته مسجدسلیمان حق و شایستگی بسیار والایی دارد و ارزشش انجام بیش از این کارهاست و باید همه دست به دست هم بدهیم تا شهرستان را به نقطه آبادانی برسانیم.

ورناصری با اشاره به احداث پارک ۵۰ هکتاری در تمبی و وجود پارک موزه برق و قدمگاه امام رضا (ع) و همچنین طبیعت بکر و زیبا و رودخانه‌ایی که در این منطقه وجود دارد ادامه داد: منطقه‌ی تمبی می‌تواند پکیج کاملی از یک قطب گردشگری زیبا و متناسب با سلایق مختلف گردشگران باشد، که در این راه می‌توان با همکاری و امضای تفاهم نامه‌هایی بین ارگان‌هایی از جمله شرکت نفت، شهرداری و اداره اوقاف، نسبت به ایجاد بسترهای مناسب گردشگری، نفتی، تاریخی و مذهبی این منطقه را محلی جهت پذیرای مهمانان و گردشگران مختلف از سراسر استان معرفی کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در منطقه ظرفیت های بیشماری داریم که اگر دست به دست هم بدهیم می توانیم منطقه‌مان را آباد کنیم و قطعاً یکی از راههای برون رفت مسجدسلیمان از مشکلات جاری خود، توجه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری آن است.

وی در بخشی از سخنان خود از مجموعه شهرداری در بحث آسفالت محلات و ایجاد بوستان‌های محله‌ای تشکر کرد و در خاتمه افزود: انشاالله در مباحث دیگر ازجمله بحث ورزش، شهرداری مسجدسلیمان و مردم به سطح استاندارد خود در خدمات رساندن و خدمات گرفتن برسند.