کلنگ زنی  و افتتاح ۵ پروژه شهرداری مسجدسلیمان در دهه مبارک فجر

آئین افتتاح و کلنگ زنی ۵ پروژه شهرداری مسجدسلیمان برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آئین افتتاح و کلنگ زنی ۵ پروژه شهرداری مسجدسلیمان با حضور کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان, علی عسکر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اردوان قنبری سرپرست فرمانداری، شهام سلیمانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

 

شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت بحران شهرستان ضمن تشکر از مسئولین شهرستان و استان در تکمیل و افتتاح این ساختمان گفت:امیدواریم شاهد بروز حوادث و ایجاد بحران برای همشهریان مان در مسجدسلیمان نباشیم و ساختمان مدیریت بحران شهرستان بیکارترین ستاد باشد.

 

وی با اشاره به روند تجهیز و احداث ساختمان مدیریت بحران گفت: در سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی این پروژه  انجام شد اما  به دلیل مشکلات مالی تا سال ۹۰ نیمه تمام ماند و در سال۹۳ یک سری اقدامات صورت گرفت و خوشحالیم که امروز این پروژه به مرحله بهره برداری رسیده و از همه دوستان که از زمان کلنگ زنی تا به امروز برای این پروژه زحمت کشیدند خسته نباشید می گوئیم .

 

سلیمانی ادامه داد: این افتتاحیه را به میمنت ایام مبارک دهه فجر خدمت همه مردم عزیز شهرمان تبریک عرض میکنم و امیدواریم روند پروژه های عمرانی هر روز در حال افزایش باشد.

در ادامه این مراسم اردوان قنبری سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان  با بیان اینکه مسجدسلیمان  در کمربند قرمز زلزله قرار دارد اظهار داشت:این موضوع حساسیت را برای ما به عنوان عوامل اجرایی در مدیریت بحران شهرستان  بیشتر می کند که در ساخت و سازها  به مقاوم سازی توجه بیشتری داشته باشیم.

 

 

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان ادامه داد: بعد از سالها ساختمان مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان افتتاح گردید و امیدواریم همانطور که شهردار محترم بیان کردند کم کارترین ستاد بحران باشد، متاسفانه ساخت و سازهای غیر اصولی در سالهای گذشته که در مسیر آب راه ها و مسیلها صورت گرفته  امسال مشکلاتی را برای ما  بوجود آورد.

 

وی تصریح کرد: از مدیرکل محترم مدیریت بحران استان انتظار داریم نگاه ویژه ای نسبت به تکمیل تجهیزات ساختمان مدیریت بحران مسجدسلیمان داشته باشند و اعتبارات لازم برای این مهم را در نظر بگیرند.

در ادامه علی عسکر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر قرار است ما در حوادث غیرمترقبه حضوری مثبت داشته باشیم باید در این ساختمان نیروهای فعال و آموزش دیده داشته باشیم و یکی از مهم ترین وظایف مدیریت بحران شهرستان این است که آمادگی  خود را بالا برده و  و نیروهای اجرایی را برای مواقع بحران تربیت نمایند.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر آموزش نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان خطاب به مدیر کل بحران استان بیان کرد: من انتظارم این است جناب آقای دکتر حاجی زاده حتما یک برنامه تدوین کنند و طی یک دستور کار مشخصی متولیان مدیریت حادثه و بحران در شهرستان بر اساس آن آموزشهای لازم را فرا گیرند تا بتوانند کار را به خوبی پیش ببرند و اگر اطلاعات در زمینه بحران کافی نباشد دچار مشکلات اساسی در روند کارها خواهیم شد

در ادامه کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: خدا قوت می گوئیم به مجموعه مسئولین خدوم شهرستان مسجدسلیمان و تشکر ویژه دارم از نماینده مردمی که با تعامل همه جانبه با مدیریت ارشد استان جناب آقای دکتر شریعتی استاندار محترم و مجموعه مدیران کل استان در حوزه انتخابیه شان در چهار حوزه مناطق محروم در منطقه زاگراس، توانسته اند توجهات مسئولین را به سمت این چهار شهرستان به منظور محرومیت زدایی جلب کنند.

 

وی با تشریح اینکه برخی کاستیها در خدمات وجود دارد ولی ربطی به اصل چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد و مشکل اساسی کم کاری برخی از  ما مسئولین است که بعضی می خواهند به اسم نظام تمام کنند خاطر نشان کرد: کارهای بزرگی از زمان انقلاب اسلامی آغاز و به نسبت قبل آن در نقاط روستاهای مختلف ازجمله آبرسانی، گاز، آب، جاده ها… صورت گرفته اند که در مقابل این روند کاستیها قابل شمارش نیست.

 

حاجی زاده در ادامه گفت: در حوزه مدیریت بحران استان و کشور، ساختاری به نام ستاد مقابله با حوادث بلایا وجود نداشت که برای اولین بار بعد از زمان جنگ دفتری در وزارت کشور به نام دفتر حوادث، با دو کارشناس راه اندازی شد، بعد از آن به اداره حوادث غیرمترقبه تغییر نام یافت، سپس به اداره کل ارتقاء یافت و طی ده سال پیش به نام سازمان مدیریت بحران کشور و معاونت وزیر، و الان هم در استان خوزستان حدود۱۳ سالن چند منظوره مدیریت بحران در شهرستانهای مختلف استان راه اندازی و تجهیز گردیده است.

 

وی در خاتمه ادامه داد: ۷ سالن در سال گذشته با عنایت استاندار و توجه ویژه ای که جناب آقای دکتر حاجتی رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان داشته توانستیم تامین اعتبار کنیم که ۴ مورد آنها با تامین اعتباری هر کدام بالغ بر ۳ میلیارد تومان در حال انجام است و انشاالله یکی از آنها در شهرستان اندیکا کلنگ زنی خواهد شد.

 

گفتنی است پس از افتتاح سالن مدیریت بحران مراسم کلنگ زنی پارک۵۰ هکتاری تفریحی و گردشگری تمبی با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال، احداث ساختمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در منطقه بی بیان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال و احداث ساختمان حمل و نقل، بار و مسافر با اعتبار ۲ میلیارد ریال صورت گرفت.

همچنین ایستگاه عملیاتی شماره یک ساختمان سازمان آتش نشانی که پیش از این به صورت اداری بود با حضور شهام سلیمانی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونت خدمات شهری و مسئول سازمان آتش نشانی افتتاح گردید.

 

رداری