پیوند شهرداری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان

در راستای تدوین برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری اولین جلسه تدوین برنامه با حضور معاونت پژوهشی دانشگاه جناب آقای دکتر ملا علیزاده و تیم تخصصی شهرداری در دفتر مدیریت شهرداری برگزار گردید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان در این جلسه جناب آقای سیروس عالیپور دبیر و مدیر برنامه ریزی شهرداری ضمن […]

در راستای تدوین برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری اولین جلسه تدوین برنامه با حضور معاونت پژوهشی دانشگاه جناب آقای دکتر ملا علیزاده و تیم تخصصی شهرداری در دفتر مدیریت شهرداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان در این جلسه جناب آقای سیروس عالیپور دبیر و مدیر برنامه ریزی شهرداری ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین حاضر در جلسه به تشریح  اهمیت اهداف و ویژگی های برنامه ریزی استراتژیک در سازمان پرداختندو  بیان نمودند. برنامه ریزی استراتژیک نقش کلیدی در موفقیت سازمانها در میدان رقـــابت با دیگر سازمانها دارد. و این نوع برنامه ریزی اگر به درستی تدوین شود، به انتخاب استراتژی هایی منجر می شود که درصورت اجرای صحیح و به موقع، موجب تعالی و پیشتازی سازمان می شود.

برنامه ریزی استراتژیک با بررسی محیط خارجی و داخل سازمان، فرصتها و تهدیدهای محیطی و قوتها و ضعهای داخلی را شناسایی می کند و با درنظر داشتن ماموریت سازمان، اهداف کوتاه مدت،میان مدت، و بلندمدت برای سازمان تنظیم می کند و برای دستیابی به این اهداف، از بین گزینه های استراتژیک اقدام به انتخاب استراتژی هایی می کند که با تکیه بر قوتها و رفع ضعفها، از فرصتهای پیش آمده به نحو شایسته استفاده کرده و از تهدیدها پرهیز کند تا درصورت اجرای صحیح باعث موفقیت سازمان در میدان رقابت با سایر سازمانها  شود.

آقای عالیپوردر پایان ابراز امیدواری کردند باتوجه  به تعاملات خوب و سازنده بین شهرداری و دانشگاه وبا بهره مندی از  ظرفیت‌های علمی و تخصصی و حضور اساتید و افراد برجسته می‌توانیم در تصمیم‌گیری‌ها مدیریت شهری و  رفع مشکلات شهر از توان دانشگاه در تمامی عرصه ها استفاده بهینه  نماییم.


IMG_0433


IMG_0423


IMG_0424