پیوستن شهرداری مسجدسلیمان به برنامه جهانی ساعت زمین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، اجرای گرامیداشت روز جهانی ساعت زمین، با خاموشی برجهای روشنایی تپه شهدای گمنام نفتک و محل استقرار اسکان میهمانان نوروزی شامگاه امشب انجام گردید. این برنامه با مشارکت جمعی از دوستداران و فعالین انجمن های محیط زیستی، اداره حفاظت محیط زیست و شهرداری مسجدسلیمان تدارک گردیده بود. گفتنی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، اجرای گرامیداشت روز جهانی ساعت زمین، با خاموشی برجهای روشنایی تپه شهدای گمنام نفتک و محل استقرار اسکان میهمانان نوروزی شامگاه امشب انجام گردید.

این برنامه با مشارکت جمعی از دوستداران و فعالین انجمن های محیط زیستی، اداره حفاظت محیط زیست و شهرداری مسجدسلیمان تدارک گردیده بود.

گفتنی است در اینروز با حضور شهام سلیمانی شهردار، وحید شالوئی رئیس اداره حفاظت محیط زیست، این برنامه با قرائت فاتحه بر روی مقبره شهدای گمنام صورت پذیرفت، و شهردار مسجدسلیمان گفت: هدف از این اقدام، همکاری جمعی و جهانی برای حفاظت از زمین بوده، و وظیفه داریم به عنوان نگهبان زمین به آن احترام بگذاریم.

ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (به انگلیسی: World Wide Fund for Nature) است. خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند، و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی دربارهٔ تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

بر اساس این طرح، در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت میلیون ها نفر از مردم جهان در ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ با خاموش کردن چراغ های اضافی و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش آلودگی های زیست ‌محیطی به صورت یک حرکت جهانی در طرح شرکت می کنند.

ساعت زمین نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که ۲٫۲۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند.به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان، این رویداد را به تصویب رساندند.

نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام شد، در سال ۱۳۹۱ تعداد بیشتری از شهرها سازه‌های معروف ایران به این حرکت پیوستند و افزون بر برج میلاد، برج آزادی تهران، سی‌وسه پل اصفهان، پل سفید اهواز و ساعت میدان شهرداری رشت نیز چراغ‌های خود را خاموش نمودند.