طرح غربالگری (چکاپ) پرسنل شهرداری توسط مرکز بهداشت و درمان شماره ۴ مسجدسلیمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، فاز اول اجرای طرح غربالگری (چکاپ) یک روزه ارزیابی واحدهای مختلف شهرداری مسجدسلیمان توسط روابط عمومی و با همکاری اکیپ شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در شهرداری مرکزی به مرحله اجرا درآمد. این طرح که به منظور شناسایی و پیشگیری از بیماری‌های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، فاز اول اجرای طرح غربالگری (چکاپ) یک روزه ارزیابی واحدهای مختلف شهرداری مسجدسلیمان توسط روابط عمومی و با همکاری اکیپ شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در شهرداری مرکزی به مرحله اجرا درآمد.

این طرح که به منظور شناسایی و پیشگیری از بیماری‌های احتمالی انجام گردید، کلیه مراجعه کنندگان با دریافت فرم ثبت وارد سامانه این مرکز خواهند شد و در ادامه توسط پزشک بعد از مراحل تست جهت تکمیل آزمایشات به مناطق مختلف معرفی و به کلیه افراد در پایان تست بدنی قرص ویتامین D توزیع گردید.

در همین رابطه طی گفتگویی با خانم اسدی مسئول اکیپ تیم پزشکی شبکه بهداشت و درمان گفت: این برنامه توسط مجموعه متشکل از کارشناسان مراقب سلامت و پزشک است که با همکاری روابط عمومی شهرداری برگزار شد، که موضوع برنامه در خصوص ارزیابی سلامت میانسالان که سن مورد نظر بین ۳۰ تا ۵۹ سال می باشد.

وی اضافه کرد: تعداد مورد نظر تا به الان که بیست و سوم اسفندماه نود و پنج توسط همکاران ارزیابی سلامت گردیده، ۶۳ نفر بوده اند که توسط پزشک ویزیت شده و نهایتا در پایان فرمت آزمایش رایگان برای آنها صادر گردید، که می‌توانند به آزمایشگاه شماره ۴ کلگه مراجعه و آزمایشات خود را به صورت رایگان انجام دهند

خانم اسدی افزود: توزیع مکمل قرص ویتامین D را داشته ایم که جهت جلوگیری از پوکی استخوان در گروه هدف توزیع گردید، انشاالله در مراحل بعدی با یک برنامه ریزی دقیق کلیه افرادی که موفق به شرکت در این طرح نشده اند در فاز دوم ارزیابی خواهند شد.

وی اذعان داشت: تراکت های آموزشی توزیع شده در خصوص شیوه زندگی، ناباروری، تغذیه تکمیلی جهت کودکان، مشاوره ازدواج و سرطانهای خاص زنان و مردان بود و هدف از برنامه ریزی ارزیابی سلامت میانسالان ارتقاء سطح سلامت گروه هدف بود که بین ۳۰ تا ۵۹ سال برنامه ریزی گردیده است.

وی در ادامه هدف از این روند را افزایش امید به زندگی دانست و تصریح کرد: برنامه ها و سیاست بهداشت با توجه به رشد جمعیتی ترویج این شیوه بوده و رشد جمعیت که رو به سالمندی رفته است انتظار داریم با توجه به برنامه های وزارت بهداشت، به سویی پیش برویم که افزایش جمعیت را داشته باشیم، ولی افزایش این موضوع برای برنامه سالمندان مستلزم ارتقاء سلامت است.

مسئول اکیپ شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در پایان اظهار داشت: انتظار داریم سالمندی که می‌خواهد به دوره سالمندی برسد، از همان دوره میانسالی در جهت شیوه زندگی صحیح اقدام نماید و با زندگی صحیح به زندگی سالمندی برسد، و در پایان انتظار داریم کلیه شهروندان جهت طی کردن وضعیت سلامت بدنی خود به مراکز شبکه بهداشت ما مراجعه​ نمایند.