شهرداری مسجدسلیمان در آوردگاه نمایشگاه بین المللی خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان در آذر ۹۵ با حضور جمعی از مسوولین کشوری و استانی افتتاح گردید. در آغاز بکار این نمایشگاه دکتر شریعتی استاندار خوزستان، علی عسگر ظاهری نماینده شهرستان و عبداله قاسمی صالح بابری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان در آذر ۹۵ با حضور جمعی از مسوولین کشوری و استانی افتتاح گردید.

در آغاز بکار این نمایشگاه دکتر شریعتی استاندار خوزستان، علی عسگر ظاهری نماینده شهرستان و عبداله قاسمی صالح بابری شهردار مسجدسلیمان حضور داشتند.

این نمایشگاه که به مدت ۴ روز از ۴ الی ۷ آذر از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در ۴ سالن محل نمایشگاه بین المللی اهواز واقع در کیانپارس، محفل حضور گرم شهروندان خوزستانی و میزبان شهرهای مختلف ایران و سرمایه گذاران خارجی بود.

در برنامه این نمایشگاه ۳۴۰ فرصت سرمایه گذاری در خوزستان به ارزش حدود ۱۵۶ هزار میلیارد تومان ارائه و معرفی گردیده بود.

در همین رابطه برخی از شهرداری های استان خوزستان، از جمله روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان جهت معرفی هرچه بهتر اماکن سرمایه گذاری و شناساندن مناطق گردشگری موجود در سطح شهرستان، با ارائه کاتولوگ در این زمینه حضوری فعال داشتند.

با توجه به اینکه شهرستان مسجدسلیمان، فضاهای قابل توسعه زیادی دارا می باشد، لذا مستعد چنین فرصتهایی جهت جذب سرمایه گذار در بخش واگذاری خصوصی خواهد بود.

اماکنی همچون تفریگاه طبیعی تمبی، تفرجگاه طبیعی تل بزان، منطقه چم آسیاب، پارک ۱۱ هکتاری ورودی شهر، مجموعه تپه شهدای گمنام، پایانه ولیعصر (عج) ،بوستان شهروند (بازار چشمه علی-حسین قصاب)، مجموعه ورزشی و فاز دوم پارک سینا، اراضی گاراژ سابق مستوفی، پارک کوهستانی ملت بی بیان در آیتم برنامه غرفه شهرداری مسجدسلیمان به بازدید کنندگان شناسانده شدند.

در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار کرد: دولت وظیفه دارد شرایط لازم را فراهم و بستر لازم را ایجاد کند تا سرمایه گذار امنیت مورد نیاز را داشته باشد. امنیت باعث اشتغالزایی، کاهش آسیب های اجتماعی و جذب سرمایه گذار می شود.

شریعتی گفت: استان خوزستان با ظرفیت های زیادی که عنوان شده فرصت های سرمایه گذاری را ایجاد و تمام تلاش خودرا برای تامین امنیت سرمایه گذاری، تکریم سرمایه گذاران و همچنین ایجاد پنجره واحد در کمترین زمان ممکن به کار می گیرد.

در ادامه حاشیه شب اختتامیه این نمایشگاه عبداله قاسمی صالح بابری شهردار مسجدسلیمان طی نشست رسانه ای با خبرنگاران سایتها و نشریات مختلف استانی به گزارش عملکرد شش ماه زمامداری خود پرداختند.

وی در ابتدا ضمن خیر مقدم یه خبرنگاران و اصحاب رسانه خوزستان اظهار داشت: ما در ابتدای ساکن، شهرداری مسجدسلیمان را با حقوق عقب مانده پرسنل با مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان با مطالبات سال جاری و گذشته که به شهرداری متحمل شده بود، تحویل گرفتیم،۴ ماه حقوق عقب مانده پرسنل بود که به قوه الهی و با همکاری نیروهای شهرداری و عنایت ویژه استاندار محترم به شهرسنان مسجدسلیمان، توانستیم با جذب منابع مالی و صرف جویی در هزینه ها، بخش عمده ای از مطالبات کارکنان را پرداخت نماییم، به گونه ای که مطالبات قراردادی و رسمی شهرداری به روز شده و همچنین بخشی از حقوق نیروهای روزمزد هم پرداخت گردیده است.

وی خبر از خرید دستگاههای راهسازی دادند و گفت: طی روزهای گذشته ۱ دستگاه بیل مکانیکی و ۳ دستگاه کمپرسی برای کارهای عمرانی شهرداری خریداری گردیده است.

قاسمی صالح بابری ضمن تشریح پروژه های عمرانی در دست اقدام تصریح کرد: این روند در مناطق مختلف شهری، با رویکرد توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته در سطح شهرستان در حال انجام است.

وی گفت: بوستان های محلی، پارکها و پارک ۱۱ هکتاری جهت استفاده از ظرفیت موجود در شهرستان برای افزایش سرانه فضای سبز شهروندان انجام گردیده است. در همین رابطه ۱۲ پارک و بوستان محله ای در برنامه تعریف نموده ایم، که انشالله در حال بازسازی و ایجاد این نقاط می باشیم.

وی افزود: شروع این پروژه ها با پارک ۱۱ هکتاری ورودی شهر در حال تکمیل می باشد، پارک ویژه بانوان و خانواده در محدوده شهدای گمنام در حال احداث است، در همین خصوص مدیریت برنامه ریزی استان در زمینه تامین اعتبار پروژه های عمرانی امسال، عنایت داشته اند که جا دارد تقدیر و تشکر به عمل آورده، و انشاله تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

شهردار مسجدسلیمان اذعان داشت: پروژه پارک ۱۱ هکتاری در ۲۲ بهمن ماه سال جاری، تکمیل و استارت نهایی را خواهد خورد، بوستان محله ای افرمبی، بوستان نمره یازده که در دست طرح مطالعاتی و احداث خواهیم داشت، بوستان بی بیان که بخشی از عملیات خاکریزی، جدولکاری آن انجام گردیده، تکمیل و توسعه پارک کوهستانی بی بیان که به مرحله مناقصه گذاشته ایم.

این مقام مسئول گفت: کانال آبهای سطحی شهرستان که یک معضل بزرگ و دربخش فاضلاب،متاسفانه در مسجدسلیمان متولی وجود ندارد و معمولا بخش عمده شبکه فاضلاب را هم شهرداری در حال بازسازی و به مرحله انجام رسانده است، کانال آب بر هشت بنگله تقریبا در فاز اول تکمیل گردیده، کاناله ای نفتک، انبار خوراکی، پشت ترمینال در حال لایروبی و احداث، که مراحل پایانی آنها در حال انجام می باشند.

شهردار مسجدسلیمان ضمن پاسخ به سوال خبرنگار هفته نامه نگاه در خصوص تعطیلی و تکلیف نهایی پارک گل نرگس افزود: این پارک را در دو مرحله به مناقصه گذاشته ایم، ولی متاسفانه سرمایه گذار بخش خصوصی تا به الان مراجعه ننموده، که مرحله مناقصه مرحله  سوم هم از طریق جراید انتشار یافته است.

عبداله قاسمی صالح بابری در پاسخ به سوال وضعیت نهایی مناطق آلوده به نفت و گاز و معضلات آن گفت: متاسفانه هیچ منطقه ای به صورت صد درصد خالی از سکنه نشده و بخش عمده ای که خریداری و جابجا گردیده، شرکت نفت خریداری نموده و همچنین در حال احداث فضای سبز در مناطق آلوده می باشند. در طی روزهای آینده مراحل اجرای چمن مصنوعی با همکاری بخش خصوصی در روبروی چاه شماره یک در مرحله انجام خواهیم داشت، و زمین چمن مصنوعی دیگری در محدوده پارک ۱۱ هکتاری و مشارکت بخش خصوصی در طی روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار مسجدسلیمان ادامه داد: بوستان چهاربیشه در حال برنامه ریزی و اجرای طرح احداث خواهد بود، بازسازی بوستان شهرک آزادی که تخریب گردیده بود، در حال بازسازی صدرصدی آن می باشیم.

وی افزود: در بحث روکش آسفالت گرم حدود ۱۲ محله را با پروژه های عمرانی سال گذشته و پروژه های جاری، آسفالت گردیده که انشااله به لطف همکاران و کمک استاندار محترم و مسئول برنامه و بودجه بتوانیم محلات بیشتری که نیاز مبرم مسجدسلیمان در حوزه آسفالت می باشند، را پوشش کامل انجام گردد.

قاسمی صالح بابری اظهارداشت: در چند روزه گذشته ۵۳ محله با طومار به دفتر شهرداری مراجع نموده اند، که انشااله بتوانیم در حوزه عمرانی و معابر شهری خدمات بهتری به شهروندان ارائه نمائیم.

وی در پاسخ به خبرنگار زاگرس نشینان در خصوص تخصیص بودجه سال گذشته و سال جاری عنوان کرد: شهرداری دو بخش بودجه دارد، جاری و عمرانی که تقریبا ۳۵ میلیارد تومان پیش بینی گردیده که با تعالی حق تا پایان سال بودجه محقق خواهد شد،و اعتبارات عمرانی نسبت به میانگین شاخص سال گذشته رشد خوبی داشته،که جا دارد از مسولین عالی رتبه استان از جمله استاندار محترم و دکتر حاجتی مدیر کل برنامه و بودجه تقدیر و تشکر به عمل آورم.

این مقام مسئول در ادامه این گزارش در پاسخ به پروژه های تعریف شده جهت فرصت های سرمایه گذاری در غرفه نمایشگاه گفت: سد تفریحی تمبی جای کار خوبی خواهد داشت که سرمایه گذاران می توانند در این بخش سرمایه گذاری بهینه ای نمایند، که از لحظ چشم انداز منطقه ای بکر و طبیعی با دارا بودن رودخانه ای جاری قابل استفاده جهت تفریح قایقرانی و برگشت سرمایه های خوبی خواهد داشت. سیتی سنتر و پارکینگ طبقاتی که دراین پروسه با توجه به رایزنی با سازمان شهرداریها، ۲ میلیارد تومان وام ۴% که تقریبا مراحل پایانی آن را در حال طی شدن و مراحل نهایی است و در صورت محقق شدن مشارکت بخش خصوصی، این هم می تواند جز جاذبه های سرمایه گذاری مسجدسلیمان محسوب گردد.

قاسمی صالح بابری در ادامه افزود: در حوزه ورزش زمینهای مستعد،جهت احداث زمینهای چمن مصنوعی بالایی داریم که می توان در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.هم چنین در حوزه های تفریحی و رستورانی، در اطراف سد تفریحی تمبی جایگاه ویژه ای خواهد داشت،استفاده از محل دره نمره یک که میشود با احداث کانال وبه بصورت اصولی،تبدیل به بازارچه ای شبیه بازارچه امام رضا (ع) گردد.

در ادامه شهردار مسجدسلیمان در پاسخ به خبرنگار سایت خبری شوشان  در خصوص وضعیت عوارضات سالیانه عنوان کرد: در آمدهای پایدار شهرداری در عوارضات ساخت و ساز ها وعوارض سالیانه املاک تجاری و مسکونی آنها خواهد بود.با توجه به مشکلات طرح تفضیلی و جامع شهری که ده سال آن گذشته،به تازگی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان در حال صدور سند، واگذاری املاک بدون سند هستند،که با این روش در آمد عمده ای از مجموعه عوارض، با توجه به اینکه املاک فاقد سند مسکونی و مالکیت می باشند،عوارض چشم گیری نصیب شهرداری نمی گردد.

عبداله قاسمی صالح بابری شهردار مسجدسلیمان در این نشست رسانه ای که با جمع کثیری از خبرنگاران استان خوزستان، مستقر در سالن رسانه‌ای نمایشگاه اهواز در حال انجام بود افزود: مجموعه برنامه هایی که ما برای شهرستان مسجدسلیمان برنامه ریزی نموده ایم،عمدتا در کوتاه مدت خلاصه می گردد،وتا جایی که پتانسیل های شهر اجاره دهد، در بخش های تعریض خیابان ها و احداث بلوارهای جدید مد نظر خواهیم داشت، وبا وضغ موجود باید کار گردد،چراکه ظرفیت شهر به شکلی ایجاد شده،که متاسفانه جای ساخت و ساز جدید وجود ندارد.

وی گفت: انشاءالله خیابان ۱۷  شهریور با کمک استاندار محترم و مدیر کل راه و شهرسازی که تا به الان مساعدت لازم را داشته اند عملیاتی و در قدم بعد  مراحل شناسایی املاک در مسیر طرح انجام گردد، در همین حال میشودخیابان ۱۷ شهریور تا سه راهی سالور جهت تعریض تعریف نماییم.هم چنین طی روزهای گذشته در سه راهی مخابرات خیابان آزادی که از نقاط کور و گره های ترافیکی به شمار می آمد تعریض و بلوار جدیدی  احداث گردیده است.

در ادامه نشست این نمایشگاه در اهواز، شهردار مسجدسلیمان دیداری با برخی شهرداران استان خوزستان، و شهام سلیمانی سرپرست سازمان همیاری های شهرداری های استان خوزستان داشتند.

در حاشیه این نشست صمیمی که در غرفه سازمان همیاری ها انجام گردید، پیرامون مسائل فی مابین باهم به تبادل نظر پرداختند.

در پایان اختتامیه  نمایشگاه اهواز، دکتر همایون یوسفی نماینده مردم کلانشهر اهواز، در مجلس شورای اسلامی به همراه رحیم جلیلی مدیر نمایشگاه بین المللی اهواز و هئیت همراه، از غرفه شهرداری مسجدسلیمان بازدید به عمل آورده، و از شهردار و رحیم ورناصری مسئول روابط  عمومی شهرداری مسجدسلیمان تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

در آخر نیز روابط عمومی شهرداری اهواز، قاب عکس شهدای مدافع حرم این شهرداری را، به رسم یادبود تقدیم غرفه شهرداری مسجدسلیمان نمودند.


photo_2016-11-29_17-47-53-2


photo_2016-11-29_17-47-52


photo_2016-11-29_17-47-53


photo_2016-11-29_17-47-47


photo_2016-11-29_17-47-48


photo_2016-11-29_17-47-49


photo_2016-11-29_17-47-49-2


photo_2016-11-29_17-47-50