حضور اعضای شورای استان خوزستان در مسجدسلیمان به منظور بازدید از مناطق آسیب دیده از زلزله

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، مهندس سعید باوی رئیس شورای استان خوزستان و سید موسوی نماینده شهرستان سوسنگرد در شورای استان در بدو ورود خود به مسجدسلیمان با حضور در شورای شهر مورد استقبال آقایان احمد زمانپور رئیس شورای شهر و شورای شهرستان ، فرضعلی علیجانی ، وحید زمانی و روح الله جلیلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، مهندس سعید باوی رئیس شورای استان خوزستان و سید موسوی نماینده شهرستان سوسنگرد در شورای استان در بدو ورود خود به مسجدسلیمان با حضور در شورای شهر مورد استقبال آقایان احمد زمانپور رئیس شورای شهر و شورای شهرستان ، فرضعلی علیجانی ، وحید زمانی و روح الله جلیلی قرارگرفتند.

در نشستی که با محوریت بررسی وضعیت مردم مسجدسلیمان پس از زلزله اخیر و میزان خسارت های ایجاد شده در شورای شهر برگزار شد، مهندس جعفری شهنی رئیس بنیاد مسکن مسجدسلیمان و شاپور باقری رئیس جمعیت هلال احمر این شهرستان به ارائه گزارشی از وضعیت موجود ،میزان خسارت ها و نحوه امداد رسانی به زلزله زدگان پرداختند.

اعضای شورای شهر مسجدسلیمان هم با انتقاد از کم توجهی دولتمردان بویژه پایتخت نشینان به زلزله مسجدسلیمان، خواستار حضور وزرا و معاونین آنها در شهرستان و مشاهده میزان خسارات وارده به مردم شدند.

عدم ارائه خدمات مناسب به حادثه دیدگان و کمبود امکانات مورد نیاز ، گلایه به عملکرد صدا و سیما و ناکافی دانستن انعکاس زمین لرزه و پس لرزه های متعدد در رسانه ملی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

رئیس شورای استان در تماس با الویری رئیس شورای عالی استانها و شهردار اسبق تهران، خواستار نگاه ویژه دولت به زلزله مسجدسلیمان شد.

زمانپور رئیس شورای شهر مسجدسلیمان هم در گفتگوی تلفنی با الویری گزارشی از حادثه زمین لرزه و اقدامات صورت گرفته را به اطلاع رئیس شورای عالی استانها رساند و خواستار توجه جدی همه دولتمردان به وضعیت نامناسب این شهرستان و ارسال خدمات و امکانات بیشتر برای یاری و کمک به شهروندان شد.

الویری هم قول داد مشکلات را به مقامات مربوطه اطلاع و تاحصول نتیجه آن را پیگیری کند.

همچنین در ارتباط تلفنی باوی رئیس شورای استان با خدادادی مدیرکل جمعیت هلال احمر خورستان، مقرر گردید؛ هفته آینده سفری به مسجدسلیمان انجام و آخرین اقدامات و نیازها و کمبودها مورد بررسی قرار گیرد.

اعضای شورای عالی استان خوزستان و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان در ادامه با حضور در چند نقطه از شهر، از نزدیک در جریان میزان خسارات وارده به منازل و وسائل مردم قرار گرفتند.

بازدید از کمپ اسکان اضطراری هلال احمر در ورزشگاه شهید بهنام محمدی و بررسی کمبودها و نیازهای اسکان یافتگان در این کمپ بخش پایانی سفر اعضای شورای استان به شهرستان مسجدسلیمان بود.

رئیس شورای استان خوزستان ضمن ابراز همدردی با اعضای شورای شهر و مردم مسجدسلیمان، قول داد مشکلات موجود و مشاهدات خود از زلزله اخیر را به گوش مدیران استانی و کشوری برساند.