بزرگداشت ۷ مهرماه، روز آتش نشانی و ایمنی توسط شهرداری مسجدسلیمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، به مناسبت فرا رسیدن ۷ مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی برنامه به همین مناسبت توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تدارک گردیده، و در محل ایستگاه نفتک با حضور شهام سلیمانی شهردار، فرضعلی علیجانی و روح الله جلیلی از اعضای شورای اسلامی شهر، سهراب ترکیان مدیر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، به مناسبت فرا رسیدن ۷ مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی برنامه به همین مناسبت توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تدارک گردیده، و در محل ایستگاه نفتک با حضور شهام سلیمانی شهردار، فرضعلی علیجانی و روح الله جلیلی از اعضای شورای اسلامی شهر، سهراب ترکیان مدیر عامل ایمنی و آتش نشانی شرکت نفت، شاپور باقری رئیس هلال احمر، فرمانده آتش نشانی هوانیروز، جبار کریمی رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری برگزار شد.

در اینروز برنامه ویژه رژه موتوری ماشین آلات سازمان آتش‌نشانی شهرداری مسجدسلیمان با مشارکت شرکت نفت، هوانیروز ارتش، هلال احمر، تاکسیرانی از مسیر میدان ورودی دانشگاه آزاد به سمت میدان نمره یک با نواختن آژیر خطر انجام گردید.

در ابتدای این مراسم جبار کریمی مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ضمن خیر مقدم به حاضرین در مجلس و تقدیر از پرسنل آتش نشانی عنوان کرد: جا دارد در این مدت دو‌ ماهه اقدامات صورت گرفته را خدمت همه بزرگواران بیان نمایم و از جمله آنها می‌توان به بازسازی خودروی آتش‌نشانی، که پس از دو سال بلاتکلیفی و خرابی خوشبختانه با همت شهردار محترم کار بازسازی آن انجام و در حال حاضر وارد ناوگان سازمان گردیده اشاره نمود.

وی افزود: از شهردار و مدیرعامل محترم شرکت نفت تقدیر به عمل می آورم به جهت اینکه توافق بازسازی ماشین های آتش‌نشانی را از صفر تا صد در دستور کار قرار دادند، و در این فاصله در حال پیگیری قرارداد خرید یک دستگاه ماشین آلات آتش‌نشانی می باشیم.

وی ادامه داد: مقداری تجهیزات مورد نیاز اولیه سازمان مثل شلنگ خریداری، و کمبودهایی مثل کپسول اکسیژن وجود دارد، که در بیشتر عملیات‌ها بسیار مفید و ضروری است و امیدواریم پس از لیست کردن آنها تهیه شود.

مسئول سازمان آتش‌نشانی شهرداری در پایان از همکاری و ارائه خدمات سهراب ترکیان مدیر عامل ایمنی و آتش نشانی شرکت نفت در خصوص برگزاری کلاسهای آموزشی پرسنل و همچنین بازسازی خودرو های آتش نشانی شهرداری تقدیر کرد.

در ادامه سهراب ترکیان مدیر عامل ایمنی و آتش نشانی شرکت نفت ادغان داشت: در بازسازی ماشین آلاتی که در چند ساله گذشته دچار خرابی بوده اند وارد شده و آنها را تکمیل نمودیم و در این زمینه ۵ دستگاه ماشین آلات بازسازی نموده ایم و کماکان در کنار شهرداری باقی خواهیم ماند و در کار بازسازی دیگر خودروها همکاری خواهیم کرد.

پس از آن شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان با ابراز خیر مقدم تصریح کرد: روز آتش‌نشان واقعا روز بزرگی است، روز حماسه و ایثار، و شاید صد و هفتاد سال پیش که در تبریز برای اولین بار در مملکت سازمان آتش‌نشانی در حال تاسیس بود، هیچ کس فکر نمی کرد ۷ مهر ۱۳۵۹ همین آتش‌نشانان بخاطر حفاظت از اموال کشورشان، جانشان را با اخلاص در مقابل دشمن بگذارند و به درجه رفیع شهادت نائل گردند.

سلیمانی گفت: کسی فکر نمی‌کرد تیم‌های آتش نشانی بتوانند جهت اطفا حریق و خدمات از این دست در کشور برپا گردد و با جان خودشان با حداقل دریافتی و با کمترین تسهیلات ارائه خدمات به شهروندان بنمایند.

وی‌ بیان نمود: امروز ما افتخار اینرا داریم در مجموعه ای حضور دارم که با چهره های مصمم، با انگیزه و مردم دوست، با خلوص نیت به شهروندان عزیزشان در حال خدمت می باشند و دست تک تک‌ همه شما را می بوسم.

شهردار مسجدسلیمان تاکید کرد: در هفت ماه گذشته افتخار خدمت در این شهر را داشته، و با تمام وجود و حس نودوستی خوبی که در کنار دیگر مسئولین شهری، الخصوص مدیر عامل محترم شرکت بهره برداری نفت و گاز کمال تقدیر را دارم، که همیشه کمک حال شهرداری بوده اند و امیدواریم این همکاری همیشگی و مستمر ادامه یاید و بتوانیم با مشارکت دو سویه به شهروندان عزیز خدمات مطلوبی ارائه نمائیم.

در ادامه روح‌ الله جلیلی عضو شورای اسلامی شهر اظهار داشت: تبریک عرض می‌کنم به همه شما، و در همین راستا روز پر اهمیت روز آتش‌نشان را وظیفه بر آن بود خدمت شما حضور یابیم، و انشالله تلاش خواهیم کرد گام بهتری برای رفع مشکلات آتش نشانی در سال‌های آتی برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان افزود: در طی سفر کاری که به همراه دیگر اعضا و شهردار محترم در تهران با مسئولین کشوری برگزار و مطرح شد، پیگیریهایی برای خرید ماشین آلات مورد نیاز انجام داده ایم و امیدواریم هر چه زودتر محقق گردند.

در پایان این مراسم با اهدا لوح به همراه هدایای نقدی به پرسنل از همه آنها تقدیر به عمل آمد و پس از آن با حضور بر روی قبور شهدای گمنام مراسم غبارروبی و فاتحه نیز صورت گرفت.

گفتنی است مسئول سازمان آتش‌نشانی به همراه پرسنل این سازمان جهت شرکت در نمازجمعه در مصلا حضور یافتند و با حجت السلام والمسلمین حاج‌ صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان‌ دیداری به عمل آوردند.