جلسه هم اندیشی شهردار مسجدسلیمان با اهالی منطقه کلگه برگزار گردید

در ادامه سرکشی و بازدید میدانی شهردار مسجدسلیمان از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم؛ جلسه هم اندیشی شهردار به همراه اعضای شورای اسلامی شهر و هیئت همراه کارکنان شهرداری با اهالی منطقه کارونسرای کلگه برگزار گردید

IMG_7511

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی در ادامه سرکشی و بازدید میدانی شهردار مسجدسلیمان از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم؛ جلسه هم اندیشی شهردار به همراه اعضای شورای اسلامی شهر و هیئت همراه کارکنان شهرداری با اهالی منطقه کارونسرای کلگه برگزار گردید. در همین رابطه در تاریخ ۹۵/۰۵/۱۳ راس ساعت ۹ شب بعد از نماز مغرب و عشاء نشستی تحت عنوان شناسایی و رفع مشکلات منطقه کارونسرا در مسجد صاحب الزمان (عج) این محل با حضور حاج آقا ساری امام جماعت و تعداد کثیری از اهالی منطقه کارونسرا برگزار گردید. در آغاز این برنامه حاج آقا ساری امام جماعت مسجد ضمن خوش آمدگویی به شهردار و هیئت همراه به ایراد سخنرانی پرداختند و اظهار داشت: منطقه کلگه یکی از بزرگترین محلات و با قدمت ترین منطقه در شهرستان مسجدسلیمان می باشد.

وی ضمن تشریح اوضاع این منطقه به بیان مشکلات پرداختند و گفت: نکته اول اینکه پیشرفت این منطقه در زمینه عمران نسبت به دیگر مناطق توسعه کمتری داشته،و نبود زیر سازی مناسب و جاده و هم چنین عدم امکانات مناسب، مردم را با مشکلات فراوانی روبرو ساخته است. ساری در بخش دیگر ابراز کرد: منطقه ی هشت بنگله در ۲۰ سال پیش بیابانی بیش نبوده ولی طی سالیان گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. در مناطق دیگر مسجدسلیمان روند آپارتمان سازی و ساخت خانه های شیک در حال انجام است، اما در منطقه ی کلگه با توجه به عدم وجود امکانات زیر ساختی، سخت و ساز راکد و به همان روال قدیم بافت فرسوده و کلنگی باقی مانده و کسی میل و رغبت به سرمایه گذاری در این نقطه را ندارد. امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) تصریح کرد: منطقه ی کلگه در شهرستان مسجدسلیمان اولین نقطه ی پیدایش زندگی شهرنشینی بوده که متاسفانه طی سالیان گذشته و بی تدبیری مسئولین در حال غروب می باشد.

وی ادامه داد: جاده ای که برای مسیر کلگه به سمت قبرستان ها می رود از لحاظ استاندارد ویژگی های خاصی ندارد و دچار فرسودگی بوده و عرض این محور تنگ می باشد، مواردی همچون روکش آسفالت و جدول بندی در این محور دیده نمی شود. در روزهای پنج شنبه پر تردد ترین مسیر شهروندان می باشد که به سختی عبور و مرور کرده و بعضاً به صورت روزانه تصادفاتی هم صورت می گیرد. وی افزود: قبرستان های کلگه یک سرویس بهداشتی مناسب برای استفاده ی شهروندان ندارد، مشکل سرویس دهی اتوبوسرانی شهرداری که در دیگر محلات این مهم انجام می گردد، اما متاسفانه شهروندان این منطقه از این خدمات بی نصیب می باشند. وی در بخش دیگر ادامه داد: زمین ورزشی فوتبال در دوره ی شورای شهر قبلی اختصاص داده شده بود و مرحله ی تسطیح هم انجام گردید ولی با گذشت زمان به فراموشی سپرده شد. مشکل جوانان در این منطقه با توجه به فعال بودن تیم های محله ای در رده های نوجوانان و جوانان از این امکانات برخوردار نیستند و این خدمات در شهر اهواز بدین شکل است که در هر محله از یک زمین ورزشی و چمن مصنوعی مناسب برخوردار می باشند. امام جماعت منطقه ی کلگه در بخش پایانی گفت: مشکل دیگر این منطقه دره ی روبازی است که مسئولین برنامه پروژه ی دره ی سبز را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه این روند هم عملی نگردیده و ساکنان کنار این دره طی سالیان دراز با مشکلات بهداشتی و زیست محیطی، بوی تعفن و جانواران موذی در حال سپری کردن زندگی روزمره می باشند.

IMG_7503
وی در توضیح مشکلات این محله اشاره نموده و افزودند: در دوران فلسفی زاده شهردار اسبق مسجدسلیمان پارکی احداث گردید، اما امکانات تفریحی و ورزشی دچار کمبود بوده و نکته آخر اینکه فاضلاب استاندارد مناسبی وجود ندارد، که طی ماههای گذشته این مشکلات را در محضر فرماندار مطرح نمودیم، که امیدواریم با تدبیر و توجه ویژه مورد لطف و پیگری قرار گیرند. در حاشیه این نشست عبدالله قاسمی صالح بابری شهردار مسجدسلیمان بعد از گوش دادن به مواردی که از تریبون مسجد و اهالی منطقه در صحن مسجد مطرح گردید، ضمن خیر مقدم به بزرگان مجلس و هیئت همراه شهرداری به ایراد سخنرانی پرداخته و عنوان کردند: ما از کم استقبال کردن مردم گلایه نداریم که شاید به حق باشد. مسئولینی آمدند و قول هایی دروغ به مردم این منطقه داده اند، و میتوان گفت شاید دیگر از ما مسئولین نا امید شده اند، که انشاالله بتوانیم خدمت گذار خوبی برای شما باشیم و نمود آنرا در فرمایشات و جلسات آینده ببینیم. شهردار مسجدسلیمان عنوان کرد: بعد از سی و هفت سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و گذشت این همه سال با وضعیت اسفبار منطقه کلگه روبرو هستیم. کم کاری فراوانی در ادوار گذشته نسبت به منطقه محروم کلگه صورت گرفته، که انشاالله بتوانیم دراین دوره جدید خدمتی هرچند اندک اما شایسته در خورشان مردم این منطقه انجام دهیم.

وی گفت: حقیقتا طی همین دوسال گذشته در بحث بهسازی و نوسازی در دوره شورای حاضر اقداماتی در جهت صدور مجوز پروانه ساخت رایگان ملک تصویب گردیده که بتوانیم طرح جامع شهری را به روز انجام دهیم. مشکلاتی از قبیل معبر عمومی، کوچه پس کوچه هایی وجود دارد که در صورت مشارکت و استقبال ساکنین منشاء خیری برای کلگه باشد. وی افزود: وضعیت ساختمانها چهره مناسبی نداشته که به لحاظ انسانی همه ما در یک شهر یک خانواده هستیم. لذا ما برآن شدیم بحث بهسازی و نوسازی را در شورا مطرح نموده که نیاز است با پیگیری اهالی افق روشنی آغاز گردد. شهردار مسجدسلیمان تصریح کرد: در موضوع جاده نشستی با عالیپور مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب داشتیم، که قرار بر آن شد جز شش پروژه عام النفعه ای باشد که در دولت گذشته تصویب شده بود، ولی متاسفانه به مرحله اجرا در نیامد، و در این خصوص به مدیر عامل وقت گلایه مند می باشم. در این جلسه عنوان شده بود که شهرداری مطالبات ۹۲ میلیارد نفت را پیگیری ننماید، که در عوض شش پروژه را انجام دهند. که با این روند هیچ کدام از این موارد عملی نگردید و حداقل کاری که می توانست برای شهر مسجدسلیمان و حتی چهار شهر انجام دهد، می توانست از این موقعیت ها بهتر استفاده نماید.

IMG_7560

قاسمی صالح بابری ادامه داد: در موضوع احداث پارک، شهرداری آمادگی لازم را دارد که شروع به این پروژه نمایدکه نیاز این حرکت همکاری ساکنین و شناسایی محل مورد نظر می باشد، در آیتم زمین ورزشی فوتبال به همین شکل آمادگی خودمان را اعلام میداریم. وی گفت: جوانان این منطقه در رشته فوتبال استعدادهای خیلی خوب و سوابق درخشانی در تیم داری دارند، که این نوید خوبی از پتانسیل های کلگه می باشد، و شهرداری آمادگی دارد از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی و یا اعتبارات جاری روی این بخش اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه بحث سرویس اتوبوس و تردد، با توجه به کم بودن عرض جاده فعلا قابل محقق شدن نیست ولی می شود با واحد تاکسیرانی هماهنگی در جهت سرویس های اختصاصی اختصاص داده شود. این مقام مسئول ضمن گلایه مندی از اداره آبفا افزود: در ادامه مشکلات فاضلاب با توجه به مشکلات اقتصادی خود دولت با آن درگیراست، اما با این تفاسیر در بخش فاضلاب کارهای چشمگیری انجام گردیده است و واحد فنی از طریق پیمانکار بخش خصوصی در حال احداث و مرمت کانالهای مناطق مختلف می باشیم. در جلسه شورای سلامت این موضوع مطرح گردید که متولی اداره آبفا در این شهر وجود ندارد، علیرغم اینکه فاضلاب کار شهرداری نیست، اما بخاطر رفاه شهروندان گرامی تا جایی که شهرداری توان خدمت داشته باشد هرچند با امکانات اندک میسر خواهد شد.
قاسمی گفت: در بحث مشکلات عبور و مرور در روزهای گذشته بازدید میدانی به همراه سرپرست معاونت فنی و عمرانی به اتفاق اهالی که از منطقه ی بی بیان تا آخرین نقطه ی پایانی در منطقه ی نفتک بازدید به عمل آمد، که در نهایت در منطقه ی کوه الله اکبر هم بازدید به عمل آمد که با کارشناسی این محور در بخش عرض کم معبر و عبور و مرور مسیر با ملک تقی پور که در ورودی منطقه ی الله اکبر می باشد رایزنی هایی انجام گردیده که انشاالله بعد از کارشناسی ملک فوق خریداری و مسیر مذکور تعریض گردد. شهردار مسجدسلیمان در ادامه ی بحث مشکلات پیش روی شهرداری اشاره نموده و اظهار داشت: زمانی که سکان شهرداری را در دست گرفتم با بیش از ۳۰ میلیارد بدهی آغاز به کار کردیم، در بخش مطالبات با ۴ ماه حقوق عقب مانده ی پرسنل که در گرما و سرما در حال خدمت رسانی به شهروندان عزیز می باشند. سعی ما بر این است مطالبات به روز گردیده و آیتم بخش اقتصادی شهرداری مرتفع گردد.
قاسمی صالح بابری در پایان این نشست خبر از برگزاری مناقصه پروژه آسفالت منطقه ی کلگه با مبلغی بالغ بر ۱٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دادند و تصریح کردند: بنر مناقصه روکش آسفالت کلگه در روبروی شهرداری نصب و در حال پیگیری آن می باشیم که انشاالله بتوانیم بخش هایی از این مننطقه را به زیر روکش آسفالت ببریم. وی با تاکید بر پیگیری جاده کمربندی ۱۷ شهریور افزود: یکی از آرزوهای ما این است که خیابان ۱۷ شهریور به کاروانسرا دو طرفه گردد که منوط به همکاری اهالی این منطقه و عملی شدن جلساتی که بتوانیم با اداره راه و شهرسازی برقرار نماییم. در پایان تشریح مشکلات این منطقه توسط شهروندان پیشنهاد گردید، افرادی به عنوان پیگیری مطالبات به شهرداری معرفی گردیدند