کنفرانس خبری شهردار مسجدسلیمان با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، اولین کنفرانس خبری شهردار مسجدسلیمان در سال ۹۸ با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار گردید. در ابتدای این نشست شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان با بیان این که از سال ۸۵ تا ۹۶ کل اعتباراتی که وارد شهرداری مسجدسلیمان شده، حدود ۲۰میلیارد تومان بوده است بیان کرد: در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، اولین کنفرانس خبری شهردار مسجدسلیمان در سال ۹۸ با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان با بیان این که از سال ۸۵ تا ۹۶ کل اعتباراتی که وارد شهرداری مسجدسلیمان شده، حدود ۲۰میلیارد تومان بوده است بیان کرد: در حالی که من حدود ۱۴ ماه است به عنوان شهردار مسجدسلیمان مشغول خدمتگزاری میباشم، حدود ۱۲ میلیارد تومان در سال گذشته، و ۲۴ میلیارد تومان نیز امسال وارد این شهر گردیده است.

این مقام مسئول در ارتباط با روکش آسفالت محلات مختلف شهرستان اظهار داشت:مهمترین ایرادی که شهروندان به ما وارد می دانند در بخش آسفالت است، در حالی که علیرغم مشکلات فراوان که در بحث زیرساخت های شهرستان وجود دارد در این بخش نیز مناطق بسیاری آسفالت شده اند، اما در بعضی مناطق به دلیل اجرای پروژه شبکه فاضلاب و حفاری هایی که قرار است صورت بگیرد نمی شود آسفالت به مرحله اجرا در

آید.

 سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به هیچ وجه منکر کمبودها نیستم، اما این بدان معنا نیست که کاری در این شهر صورت نگرفته و این کمی بی انصافی است.

وی اذعان کرد: شهرداری مسجدسلیمان از میان ۷۷ شهرداری استان جز شهرستانهای است که در پرداخت حقوق کمترین مشکل را داشته است.

 سلیمانی در ارتباط با لایروبی دره ها و مسیلهای سیلاب اخیر عنوان کرد: لایروبی مسیل ها و دره ها کاری ست که می بایست طی این ۴۰ سال هر یکی دو سال یک بار صورت می گرفت، اما به هر دلیل این کار انجام نشد که پس از سیل امسال با پیگیری های مهندس ظاهری نماینده مردم در مجلس، استاندار خوزستان و مدیرکل مدیریت بحران استان، مبلغ ۲ میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده شد و به اندازه این مبلغ ما توانستیم بسیاری از دره ها ومسیل ها را لایروبی نمائیم.

 وی افزود: اما واقعیت این است جمع‌آوری گل و لای‌های باقی مانده پس از اتمام کار حداقل ۸۰۰ میلیون تومان بودجه نیازمند می باشد، ضمن آن که اصولاً لایروبی در زمستان کار اشتباهی ست که به دلیل ضرورت ما در زمستان این کار را به مرحله انجام رساندیم.

شهردار مسجدسلیمان در ارتباط با آخرین وضعیت پل مالجونکی تصریح کرد: پیمانکار پل مالجونکی مشخص شده، اما به دلیل استمرار بارندگی ها نتوانسته کار را آغاز کند که امیدواریم از این هفته این روند عمرانی آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با درآمد شهرداری گفت: به دلیل نوسانات بازار ساخت و سازها در مسجدسلیمان بسیار کاهش یافته، به همین دلیل درآمدهای شهرداری نیز کاهش پیدا کرده است.

وی بابیان این که باید به نوعی عمل کرد تا سرمایه گزاران به سرمایه گزاری در شهرستان اشتیاق پیدا کنند ادامه داد: شهرداری مسجدسلیمان آمادگی هر نوع همکاری و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گزاران را دارد و امیدواریم روزی فرا برسد که قدیمی های مسجدسلیمان که به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند جهت آبادانی دوباره به شهر باز گردند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر طرح ۹۹ سئوال اعضای شورای شهر بیان داشت: ذات شورای شهر نظارتی است و این نظارت همیشه باید وجود داشته باشد، و این حق نمایندگان مردم در شورای شهر می باشند که بخواهند از شهردارشان سوال نمایند، چه در قالب استیضاح باشد و چه نباشد، و به  اعتقاد من تنها ده درصد یعنی ۱۰ سوال منطقی و قابل پاسخگویی است.

وی در ارتباط پروژه بلوار دوم و شرکت بیندر راه نیز گفت: پروژه بلوار دوم یکی از نیازهای اساسی مسجدسلیمان است که می تواند شهر را از تک محوری دربیاورد، و شرکت بیندر راه یکی از شرکت های توانمند استان خوزستان است و زمانی که ما این پروژه را به مناقصه گذاشتیم تنها دو شرکت اعلام آمادگی کردند.

وی در ارتباط با مبالغ پرداختی به شرکت بیندرراه نیز ادامه داد و گفت: مبالغ پرداختی از طریق اوراق و به نام شرکت صادر و موعد سر رسید نیز از عهده ما خارج و به صورت اتوماتیک مبلغ پرداخت می شود و همچین ضمانت نامه حسن انجام کار هم از این شرکت صورت گرفته است.

وی در ارتباط با احداث  آرامستان جدید شهر گفت: سالانه در مسجدسلیمان حدود هزار نفر فوت می کنند و لزوم احداث آرامستان جدید بسیار احساس می شود، به همین دلیل ما چندین نقطه را در نظر گرفتیم کع متاسفانه به دلایل مختلف از جمله داشتن معارض هنوز نتوانسته ایم مکانی مناسب برای آرامستان جدید در نظر بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راههای توسعه، انتقاد سازنده و مطالبه گری است و بنده نیز از انتقاداتی که به همراه راهکار ارائه شود استقبال خواهم نمود.

شهردار مسجدسلیمان در خاتمه سخنان خود گفت: جا دارد از حمایت های حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا امینی امام جمعه مسجدسلیمان، مهندس ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم خوزستان، فرماندار گرامی و اعضای محترم شورای شهر همچنین پرسنل خدوم شهرداری تقدیر و سپاسگزاری به عمل آورم.