پیام تبریک شهردار مسجدسلیمان به مناسبت آغاز هفته دولت

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم شهرداری و مشارکت شهروندان دو رکن اساسی سیستم مدیریت شهری در تحقق بخشیدن به اصول برنامه ریزی شهری (زیبایی، سلامت، آسایش و امنیت) به شمار می آیند و در توسعه و پیشبرد اهداف اقتصادی در شهرها جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده اند. اینجانب بعنوان خادم مردم در شهر مسجدسلیمان بر این باورم […]

photo_2016-08-23_22-41-12

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

شهرداری و مشارکت شهروندان دو رکن اساسی سیستم مدیریت شهری در تحقق بخشیدن به اصول برنامه ریزی شهری (زیبایی، سلامت، آسایش و امنیت) به شمار می آیند و در توسعه و پیشبرد اهداف اقتصادی در شهرها جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده اند.

اینجانب بعنوان خادم مردم در شهر مسجدسلیمان بر این باورم که مدیر شهر و مدیریت شهری باید بداند که خودش نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشد و دغدغه مدیریت شهری باید دغدغه مردم باشد. لذا قبل از اینکه از مردم انتظار داشته باشیم که مسئولیت های خود را انجام دهند، باید حق آن‌ها را متبلور سازیم و آن گاه که دانستیم که مردم حق خود را می شناسند، می توانیم جایگاه مطالبه حق مردم را بشناسیم و یقیناً مردم وقتی حق خود را شناختند، حتماً وظیفه شناس می‌شوند و می‌دانند که باید مسئولیت خود را انجام دهند. از طرفی مشارکت را وسیله ای برای رشد آگاهی های اجتماعی و تشویق پیشگامی در فعالیتهای محلی به شمار می آوریم و هدف این است که ساختار تصمیم گیری محلی و مدیریت شهری، باید مداخله مردم را در موضوعاتی که مستقیماً با نیازهای آنان مرتبط است، تشویق و تسهیل کند. همچنین شهرداری سازمانی است حقوقی، محلی، عمومی، عام المنفعه و مستقل که در محدوده شهر برای رفع نیازهای عمرانی، رفاهی و خدماتی مردم شهر که جنبه محلی دارد، تشکیل گردیده و منظور آن است که امور با مشارکت شهروندان حل و فصل شود. معنی این مهم آن است که مشارکت حادث می شود و بنابراین باید توجه داشت که مشارکت یک امر ذاتی نیست، بلکه باید برای آن بسترسازی کنیم. اگر مشارکت باشد، اعتماد را به عنوان مهم ترین سرمایه اجتماعی به دست می‌آوریم. اگر اعتماد در جامعه‌ای برقرار شد، این جامعه محکوم به پیشرفت و ارتقای سطح زندگی خواهد شد.

نقش و جایگاه مشارکت مردم در امور شهر به عنوان مبحثی نوین در سیستم مدیریت شهری و شهرداری ها است که بواسطه آن رسالت مدیریت شهری با تکیه بر ظرفیت های مردم و شهرداری ها محقق می گردد و این مؤلفه حائز ذکر است که بدون همکاری و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، شهرداری ها موقعیت چندانی در دستیابی به اهداف خود نخواهند داشت و از آنجا که بار اصلی تأمین هزینه های شهرداری بر دوش شهروندان است، پس آگاهی مردم از برنامه ها و مشاهده بهبودها و تسهیلات، تضمین کننده مشارکت همه جانبه آن برقراری عدالت اجتماعی می باشد.

لذا بر آن هستیم که به مددالهی، مطابق با منویات مقام معظم رهبری، فصل الخطاب قراردادن قانون، پشتوانه شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان و جمیع خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی اعم از شهر، شهرستان، استان و کشور در عمران و آبادانی شهر مسجدسلیمان با همت والا و مشارکت شهروندان و جلب دیدگاه های صاحبان نظر، ثابت قدم، گام برداریم.

وظیفه ما قدردانی از این نیروهای مخلص است، تلاش ها و فداکاری هایی که در راه خدا و برای ساختن ایرانی سربلند  و آباد انجام شد و به حق قدردانی از آنها وظیفه ای است بس خطیر و مهم که معانی ارزشمندی که پس از شهادت شهیدان والامقام رجایی و باهنر برای ما متجلی شده همواره روشنی بخش راه و مسیری است که دولت های جمهوری اسلامی ایران آن را طی کرده و در دسترسی به اهداف توسعه بلند و کلان کشور و دستیابی آن به قلل رفیع موفقیت و پیشرفت، کمک شایانی کردند. بی شک، شهادت این شهیدان بزرگوار، همواره الهام بخش کوشش ها و تلاش هایی است که دولتمردان نظام اسلامی برای تعالی جویی و کمال یابی جامعه و پیشرفت و توسعه آن، انجام می دهند.

اینجانب از صمیم قلب هفته دولت را به تمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوی‍ژه مسئولان و مدیران و مردم غیور و شهید پرور شهرستان مسجدسلیمان تبریک عرض نموده، از صمیم قلب آرزومندم کلیه دولتمردان و خدمتگزاران به مردم شریف ایران زمین در راستای گسترش جامعه محمدی خیزش بلندی برداشته و با عنایت معبود بی همتا و پیروی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت  در جهت تحقق اهداف متعالی این نظام مقدس موفق و موید باشند. انشاء الله

عبداله قاسمی صالح بابری – ۹۵/۰۶/۰۱