شهردار مسجدسلیمان در جشنواره دار (درخت): دوستداران محیط زیست در کنار شهرداری باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، به منظور پایداری از حفاظت محیط زیست و همچنین کاشت نهال در منطقه گردشگری چم آسیاب مسجدسلیمان، جشنواره زیست محیطی دار (درخت) برگزار گردید. این برنامه توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و با همکاری انجمن زیست محیطی نگین ایران زاگرس، موسسه بلوط […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، به منظور پایداری از حفاظت محیط زیست و همچنین کاشت نهال در منطقه گردشگری چم آسیاب مسجدسلیمان، جشنواره زیست محیطی دار (درخت) برگزار گردید.

این برنامه توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و با همکاری انجمن زیست محیطی نگین ایران زاگرس، موسسه بلوط زاگرس و کمپ گردشگری چم آسیاب برنامه ریزی گردیده بود.

در این روز نجاتی ریاست اداره حفاظت محیط زیست، خیرالهی مدیر آموزش و مشارکت مردمی اداره کل استان، کاظمی ریاست شورای شهر و اعضای شورای شهر، عبداله قاسمی صالح بابری شهردار مسجدسلیمان و تعداد کثیری از مسئولین ادارات و دوستداران محیط زیست حضور داشتند.

عبداله قاسمی صالح بابری شهردار مسجدسلیمان ضمن خوش آمدگویی در خصوص جشنواره دار (درخت) تصریح کرد: در حوزه سرانه فضای سبز عوامل مختلفی میتواند در توسعه و بهبود این روند تاثیر بسزایی داشته باشند، که اولین قدم آن خود ما انسانها می باشیم، و باید در یک محیط سالم زندگی نماییم و جهت بهبودی آن با عشق تلاش نماییم.

وی اضافه کرد: امروز پایه اصلی گردشگری، نهالکاری و حفظ محیط زیست، خود مردم هستند و دولت به عنوان سیاستگذار حوزه زیست محیطی میتواند به کمک همین مردم و سازمانهای مردم نهاد بروز نماید.

قاسمی صالح بابری گفت: امکاناتی که امروز در سطح کشور وجود دارد، و بودجه هایی که برای سازمانهای زیست محیطی و حتی فضای سبز شهرداری اختصاص داده میشود، در حدی نیستند که بتوانند تمام این مشکلات را پوشش دهند، و نقش مردم در این عامل تعیین کننده است.

وی افزود: عامل دیگر در این زمینه فرهنگ سازی مستمر می باشد، یعنی  اگر ما به سالهای گذشته برگردیم، قطعا وضعیت موجود در اطرافمان و کارهای  انجام شده، نسبت به سالهای قبل تر خیلی تغییر کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از علتهای تغییر اساسی وضعیت موجود در فضای سبز فعالیت بدون چشمداشت سازمانهای مردم نهاد می باشد، که در حوزه زیست محیطی در کنار مردم فعال گردیده و کارهای اساسی و بزرگی به ثمر رسانده اند.

شهردار مسچدسلیمان اذعان داشت: طی هشت ماه گذشته شهرداری کارهایی در زمینه افزایش سرانه فضای سبز عملیاتی نموده، که از جمله ۱۲ بوستان محله ای را در دست  طرح مطالعاتی وبرنامه ریزی اجرا دارد، و در همین رابطه بعضی نقاط  موجود در سطح شهر توسط بعضی از شهروندان که به حق و حقوق خودشان واقف نبودند و با دست اندازی و تجاوز به اراضی دولتی و ملی، ما با آنها مقابله نموده و طی روزهای گذشته شروع به احداث بوستانهای محله ای نمودیم، و تمام تلاش ما این است ، کلیه دوستداران محیط زیست و انجمن ها در کنار شهرداری باشند.

در پایان این برنامه برنامه کاشت درخت توسط مهمانان حاضر در جشن و دوستداران محیط زیست در زمین ورودی کمپ چم آسیاب انجام شد.