دیدار فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، پیرو جلسات و پیگریهای شهام سلیمانی شهردار، و اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، با تنی چند از سران کشوری که در تهران انجام گردید، صبح روز گذشته امیر سرتیپ خلبان دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سفری یکروزه از شهام سلیمانی شهردار و اعضای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، پیرو جلسات و پیگریهای شهام سلیمانی شهردار، و اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، با تنی چند از سران کشوری که در تهران انجام گردید، صبح روز گذشته امیر سرتیپ خلبان دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سفری یکروزه از شهام سلیمانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، دیدار صمیمانه ای در محل دفتر شهردار مرکزی به عمل آوردند.

در این نشست سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهام سلیمانی شهردار، سرهنگ خاموشی فرمانده هوانیروز، فرضعلی علیجانی رئیس شورای شهر، احمد زمانپور رئیس شورای شهرستان، حمزه نجف پور دبیر شورا، رضا نجفیان، وحید زمانی حموله، حمید شعبانی نژاد، از اعضای شورای شهر، معاونین و مسئولین واحدهای مختلف شهرداری در این جلسه حضور داشتند.

در ابتدا این برنامه سردار قربانی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شهردار مسجدسلیمان اظهار داشت: من از این انتصاب بسیار خوشحالم، و مطمئن ام شهرداری مسجدسلیمان روند رو یه رشد آن ادامه خواهد داشت، و انشاالله یکروز فرا خواهد رسید در این شهر مردم روحیه نشاط، شادابی و شور را داشته باشند، و میتوان گفت، سابقه مسجدسلیمان جز اولین هاست، و هر چیزی را که در کشور پایه گذاری شده، در این شهر از قبل آغاز گردیده بود.

وی عنوان کرد: این شهر نیاز است در آن کار شبانه روزی شود، و همه افراد براساس توانمندیهای خود به آبادانی شهر کمک شایانی داشته باشند، که از این بن بستها و مشکلات خارج گردد، امیدوارم با انتصاب مهندس سلیمانی این حرکت خوشایند انجام خواهد شد، و خوشبختانه با انتخاب پتانسیل نیروی جوان در این دوره شورای شهر، در کنار شهردار، مشکلات را با توجه به اهداف و برنامه ریزی، یکی پس از دیگری به منصه ظهور برسانند.

فرمانده هوانیروز کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: یکی از مشکلات در طی این چند سال، شهر گریبانگیر آن است، عدم تعامل بوده، و الحمدالله این موضوع با ارتباط با ارگانها، سازمانها قابل حل خواهد بود، و در کنار این مهم، میطلبد بحث مردمداری و حفظ حرمت ها ادامه داشته باشد.

در ادامه فرضعلی علیجانی رئیس شورای شهر مسجدسلیمان گفت: خرسندیم از اینکه امروز در خدمت برادر ارزشمندم امیر قربانی فرمانده مقتدر عزیز هوانیروز کشورمان می باشیم، و انشاالله قدوم شما به شهر شهید پرور مسجدسلیمان دارای خیر و برکت، جهت مردم مظلوم و محروم این شهر باشد، و از طرف کلیه اعضای شورای شهر ورودتان را به شهرداری مسجدسلیمان خیر مقدم میگوئیم.

وی افزود: انشاالله دست به دست خواهیم داد، بتوانیم گوشه ای از مشکلات شهر را حل کرده، اعضای شورای شهر متشکل از اعضای جوان و پر انرژی می باشند، و با رای مردم شریف، ما به عنوان خادمین در شورای شهر انتخاب شدیم، با وحدت و همدلی کارمان را ادامه خواهیم داد، در تمام مصوبات با هفت رای قاطع، انتخاب هئیت رئیسه شورا، کمیته های مختلف، انتخاب شهردار، را همراهی کردند، در بین راه اختلاف سلیقه هابی در بین عزیزان وجود داشت، آنهم جهت بهتر شدن اوضاع بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک وحدت و همدلی بین اعضاء به وجود آمده، و نقطه امیدی در دل مردم روشن شده است و چون شورا یک نهاد مردمی و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین قلمداد میگردد، همه انتظار دارند، این شورای جوان بتوانند مشکلاتی که سی سال انباشته شده اند حل نمایند، در گذشته قفلی به مسجدسلیمان زده بودند، با وجود مشکل آلودگی باید شهر جابجا شود، و هدفشان این بود در این شهر کاری از پیش برده نشود، ولی به حول قوه الهی که در تهران، مرکز استان، فرمانداران، نمایندگان انجام شد، این قفل شکسته شد، و تقریبا پنج نقطه از مسجدسلیمان به عنوان نقطه آلوده معرفی شدند.

علیجانی ادامه داد: بقیه شهر مشکلاتی نداشته، و قسمتی را شرکت نفت آغاز نموده، و بالاخره در حال خدمات دهی است، ولی به قول حاج آقا امینی امام جمعه محترم در مقابل این همه مشکلات، مسجدسلیمان شهر هزار گره و مشکل است، و اینها یک همت جهادی میطلبد، ما نیز دست یاری به همه عزیزان دراز خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان افزود: هنوز طرح جامع و تفضیلی شهری کامل نشده و شهر به صورت طولی است و شناسنامه هر شهر محسوب خواهد شد، و حضرتعالی در بحث پایانه فرودگاه قول مساعده آنرا عنوان کردید، در بحث اسطبل اسب سواری جهت طرح و برنامه امیدواریم عملیاتی گردد، و روند فوق میتواند کمک به برون رفت مسجدسلیمان از وضعیت موجود داشته باشد.

در ادامه این جلسه شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان با ذکر خوش آمدگویی به حضار در مجلس اظهار داشت: سردار قربانی باعث افتخار کشور ما، استان، و

شهر مسجدسلیمان است، و امیدواریم این شهر در تقدیم چهره ها، همچون سردار قربانی به جامعه اسلامی و کشور عزیزمان پیش قدم باشد.

وی اذعان داشت: افتخار میکنم سکانداری شهرداری از طرف اعضای محترم شورای شهر به بنده محول گردیده، و با تمام توان امید داریم قدمهای هرچند کوچک، ولی موثر به پیشبرد آبادانی شهر برداریم، و این کار شدنی نیست، مگر با همت و یاری تمام دوستان و عزیزانی که در اقصی نقاط ایران عشق به مسجدسلیمان را دارند.

شهام سلیمانی بیان کرد: امیدواریم دوشا دوش برادرمان در راستای خدمات نظامی، که از تمامیت ارضی کشور دفاع میکنند، ماهم در داخل، پشتیبان آنها باشیم با ارائه خدمات رسانی های خوبی که برای مرذم انجام خواهیم داد، قدردان این دوستان عزیزی بوده، که از مرزهای کشورمان دفاع میکنند.

وی عنوان کرد: شهرداری، اعضای شورای شهر و دستگاه های اجرایی باید از فرصتهای به وجود آمده، در جهت توسعه و آبادانی شهر نهایت استفاده را داشته باشند.

شهردار مسجدسلیمان عنوان کرد: با توجه به اینکه سال ۹۶ روزهای آخرش را در حال سپری کردن میباشد، و زمان کمی برای نتایج پروژه ها و طرح هایی که در نظر داشته عملیاتی نمائیم، و ما با این امید در سال ۹۷ چند پروژه خیلی خوب در سطح شهر به مرحله کلنگ زنی و شروع آغاز خواهیم کرد، و این پروژه ها ممکن است هر کدام یک یا دوسال بیشتر زمانبر باشد جهت انجام آنها، اما استارتی که میخورند کاملا زیر ساختی می باشند.، در جهت گره های ترافیکی محیط زیست شهر، و کمی مشکلات را مرتفع مینماید.

وی تاکید کرد: مردم مسجدسلیمان واقعا لایق بزرگترین خدمات هستند، به امید روزی که زندگی در این شهر احساس رفاه، خوشحالی به وجود بیاید، و در بحث مهاجرت به شهرهای دیگر، فرصت مردم معکوس شود و «مهاجر پذیری» جایگزین این روال گردد.

در ادامه جلسه وحید زمانی زاده حموله، عضو شورا ضمن خیر مقدم به امیر قربانی و جناب سرهنگ خاموشی گفت: مردم به گردن ما حق دارند، مطالبات آنها به جا و به حق بوده اند و در حق آنها اجحائف شده، و در گذشته خدماتی که میبایست در اختیار آنها قرار گیرد انجام نپذیرفته است، و امروز فرصت خوبی برای ما مهیا گردیده؛ و به امید پروردگار همه اعضاء عضمشان را جذب کرده اند که کارهای بزرگی را انجام دهند

وی افزود: در سطح کشور افتخاراتی داریم که فرزند مسجدسلیمان می باشند، و میتوانند گره ای از مشکلات شهر بر اساس حیطه اختیار خودشان حل کنند، یکی از این مشکلات بحث فرودگاه است، و شما پیگیر این کار هستید و بالاخره دلسوزی و تعصب و نگاه ویژه شما، بر کسی پوشیده نیست.

وی بیان کرد: یک روزی مردم عزیزمان می گفتند، که خدایا یک روزی میشود بالاخره یک هواپیما در باند فرودگاه ما بنشیند، و این آرزو واقعی میگردد!!!، ولی امروز دیدیم خوشبختانه با همت برادر بزرگ همچون امیر قربانی، دارند تلاش خود را انجام می دهند، و امروز یک فرصت پیش آمده، به حمد قوه الهی دارد کلنگ زنی ترمینال این فرودگاه بر زمین زده میشود.

این عضو شورا تصریح کرد: در بحث اینکه یکی از بلوکهای ارتش را در اختیار ما قرار دهید، جهت ساماندهی میهمانانی که داریم، و یا زمین بالاتر از ترمینال در جهت بازارچه های شب و روز و یکسری کارهای ورزشی بچه های شهر، و انشالله در روزهای آتی چند طرح خوب را خدمت جناب سرهنگ خاموشی خواهم برد.

در ادامه این جلسه احمد زمانپور رئیس شورای شهرستان بیان کرد: تمام مشکلات شهر را جناب امیر عزیز شما میدانید، و یک سری برنامه های شهردار و اعضای شورا خدمت شما عرض کردند، انتظار داریم هر کمکی که از دست شما برآورده میگردد به شهر مسجدسلیمان کمک نمائید.

رضا نجفیان دیگر عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در ادامه بیان نمود: پیرو جلسات قبلی در شهر تهران، شما با تعصب خاصی که داشته اید، نسبت به مشکلات شهر پیگیری خوبی انجام داده، و ما نیز دلگرم نسبت به این کارها گردیده ایم، و انشاالله با توجه به حیطه کاری و شرح وظایف بتوانید در رابطه با اختصاص زمین پارکینگ خودروهای سنگین که در شهر جای پارک ندارند، کارگشا و میتواند کمی مشکلات را حل کند

حمید شعبانی عضو شورای شهر مسجدسلیمان در ادامه گفت: در هفته گذشته در سفر تهران، احساس کردم خیلی مقام کشوری داریم، و آنجا احساسم این بود، برادران و همشهریانمان در حال فرماندهی است، غرور و افتخار کردیم، احساس این بود، هر کدام از این فرزندان مسجدسلیمان اگر حمایت بشوند، می توانند به آن دست نیافتنی ها، دست پیدا کنند، و این موضوع را شما به ما ثابت کرده اید.

شعبانی اینچنین گفت: امیر جان شما در جایگاهی بوده اید، که لطف شما شامل حال مسجدسلیمان بوده، و در آنجا صحبت از بیمارستان سوانع سوختگی شد، شاید در خوزستان دو مورد وجود داشته باشد، و گفتید می خواهید آن را در مسجدسلیمان راه اندازی کنید، همه ما افتخار کردیم، و در دیگر موارد…همچون پیست اسب سواری، راه اندازی ترمینال فرودگاه…

این عضو شورا در پایان بیاناتش خاطر نشان کرد: شورای این دوره همه سو و هدفشان خدمت صادقانه است، و من از اینجا از جناب مهندس سلیمانی شهردار محترم که برادری را دربین تک تک اعضای شورای شهر به وجود آورده، تشکر می نمایم.

حمزه نجف پور دبیر شورای اسلامی شهر در ادامه اذعان داشت: در بحث بیمارستان سوانع سوختگی و روال پیگیری و مصوبات را با توجه به صحبت های بیشتر انشاالله پیگیری خواهیم کرد، بحث ظرفتیهای که در شهرداری وجود دارد، مثلا ۱۵۰۰ عدد سطل زباله نیاز داشته باشیم، آیا می توانید از ظرفیت تانک سازی هوانیروز،در تولید روزانه و امکانات موجود استفاده کنیم، با هزینه کمتر صرفه جویی و نهایی گردد.

وی ادامه داد: بحث تسطیح زمین فلکه هوانیروز به جهت بازارچه و به صورت مشارکتی انجام شود، و ظاهرا این محل به عنوان تعاونی منتفی شده، و هنوز نقشه های آن به مرحله اجرایی نرفته است.

در پایان امیر سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده کل هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به طرحهای پیشنهادی تاکید کردند: در بحث راه اندازی بیمارستان سوانح سوختگی صحبت هایی با وزیر بهداشت و درمان و نامه نگاریهایی در این زمینه انجام گرفته، و از طریق هوانیروز پیگیری میکنیم، ولی خواسته شهر و سازمان هم بر اثر بخشی کار و سرعت راه اندازی این مجموعه کمک زیادی خواهد کرد.