حمزه نجف پور : پروژه پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان ، کاملا اقتصادی است

پتروپالایش بختیاری زمینه اشتغال چندین هزار نفر را فراهم می کند . برخی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم اطلاعات درست ، مخالف احداث و بهره برداری از این طرح ملی هستند !! *بسمه تعالی* *محور همه ی سیاستهای کلان اجرایی باید ایجاد اشتغال در کشور باشد.* *مقام معظم رهبری* در […]

پتروپالایش بختیاری زمینه اشتغال چندین هزار نفر را فراهم می کند .
برخی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم اطلاعات درست ، مخالف احداث و بهره برداری از این طرح ملی هستند !!
*بسمه تعالی*
*محور همه ی سیاستهای کلان اجرایی باید ایجاد اشتغال در کشور باشد.*

*مقام معظم رهبری*

در *دهه مبارک فجر* از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها ، به دستاوردهای مختلف دولت در زمینه های گوناگون اشاره می شود که شنیدن این اخبار بویژه خبرهای *راه اندازی کارخانجات* و مجتمع های پتروشیمی که منجر به اشتغالزایی میشود ، در *افزایش امید به زندگی و ایجاد دلگرمی بین مردم* موثر است .

*پتروپالایش بختیاری* یکی از طرح های اقتصادیست که درصورت بهره برداری از آن زمینه *اشتغال چندین هزار* نفر از جوانان شهر مسجدسلیمان و شهرهای اطراف را فراهم خواهد نمود ، این طرح که فرآیند مطالعات مهندسی آن به اتمام رسیده است و در مرحله خاکبرداری و تسطیح می باشد ، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار ، در تولید گاز و سایر محصولات مورد نیاز پتروشیمی بسیار موثر است.

جناب آقای *دکتر یوسف داودی* که پیشتر راه اندازی *پتروشیمی زیلایی* را بنابر عرق به زادگاه خود ، در دستور کار خویش قرار داده بود و میزان *پیشرفت این پروژه به بیش از %۹۰* رسیده است ، برای راه اندازی *پترو پالایش بختیاری* نیز تمام همت خود را در کنار سایر سهامداران مصروف کرده است ، ولی عدم اطلاعات درست و انگیزه های سیاسی در بین *بعضی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از جمله آقای پور ابراهیمی* باعث *کارشکنی* در احداث و بهره برداری از این طرح ملی شده است.

*از نظر این کمیسیون طرح پتروپالایش بختیاری هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد!!*

حال آنکه *انتقال گاز از عسلویه به پتروشیمی کرمانشاه با بیش از هزار کیلومتر* و سایر پتروشیمی ها و پالایشگاه هایی که از منابع گاز به عنوان مواد اولیه با فرسنگ ها فاصله استفاده میکنند توجیه اقتصادی دارد!! *ولی پتروپالایش بختیاری که در شهری مملو از گاز و نفت است توجیه اقتصادی ندارد.*

این گونه *ممانعت ها علاوه بر اتلاف منابع ملی* ، فرصت استفاده بیشتر از ثروت های ایران زمین را از بین میبرد ، لذا *از استاندار محترم ، نماینده محترم شهر ، مجمع نمایندگان استان خوزستان و سایر مسئولینی که توانایی پیگیری احداث و راه اندازی این طرح کاملا اقتصادی را دارند* ، تقاضا میکنم جهت افزایش امید به زندگی، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان ، تولید ثروت و ارز آوری که از تعابیر *اقتصاد مقاومتی* هستند، تمام تلاش خود را برای راه اندازی این مجتمع پالایشگاهی که نقش بسیار موثری در محرومیت زدایی شهر مسجدسلیمان و شهرهای اطراف دارد ، مصروف سازند.

*درخاتمه فرارسیدن یوم الله فجر را به ملت سرافراز ایران و مردم شریف شهرستان مسجدسلیمان تبریک و تهنیت عرض میکنم و امید است این دهه مبارک را مغتنم شماریم و همه اهداف و آرمانهای امام و رهبری را جهت یادآوری مرور نماییم.*

*حمزه نجف پور*
*عضو شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان*