جلسه تمهیدات اربعین حسینی و موکب بختیاری ابا عبدالله حسین(ع) تشکیل شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، در راستای سازماندهی و تمهیدات لازم به منظور برگزاری هرچه با شکوه اربعین حسینی و برپایی موکب بختیاری ابا عبدالله حسینی(ع) در مرز چزابه، جلسه ای در همین خصوص در دفتر امام جمعه مسجدسلیمان تشکیل شد. در این روز حجت السلام […]

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، در راستای سازماندهی و تمهیدات لازم به منظور برگزاری هرچه با شکوه اربعین حسینی و برپایی موکب بختیاری ابا عبدالله حسینی(ع) در مرز چزابه، جلسه ای در همین خصوص در دفتر امام جمعه مسجدسلیمان تشکیل شد.

در این روز حجت السلام والمسلمین حاج صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان، علی هزارسی سرپرست شهرداری، حاج آقا قندعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شاپور باقری رئیس سازمان جوانان هلال احمر، امینی مسئول بسیج شرکت بهره برداری نفت وگاز، قاسمی مسئول دفتر امام جمعه، و اعضا ستاد عتبات عالیات حضور داشتند.

در آغازین این جلسه که با ذکر تلاوت قرآن مجید عطرآگین گردید، حجت السلام حاج صادق امینی ضمن خیر مقدم به حاضرین مجلس اظهار داشت: از فرماندار محترم تقدیر می نمایم به جهت اینکه در جلسه شورای اداری موضوع موکب را هم مطرح نمودند، و ما گفتیم ذهن مسئولین در این فاصله درگیر این روند مهم گردد که در این زمینه کمک نمایند.

وی گفت: از کلیه ادارات پر نیرو مثل آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، شهرداری… از کارمند تا کارگران همچون سالهای گذشته انتظار داریم با کمک مردمی و همراهی لازم را در طی این مدت، در زمینه توزیع قبض کمک به موکب ابا عبدالله الحسین( ع)، همکاری لازم را به عمل آورند.

وی تصریح کرد: نگاه ما به موکب و به اربعین، یک نگاه دکتر عینی بوده، پس این روند مهدویت است، یعنی اربعینی که اهل بیت علیه السلام پایه گذار و تاسیس آن بوده اند، و هیچ اربعین و بزرگداشتی در تاریخ برای امامی نداریم، و کلیه سرمایه گذاری امامان بر روی امام حسین(ع) ختم می گردد.

خطیب جمعه مسجدسلیمان اضافه کرد: نگاه ما به موضوع اربعین جهانی است، و چرا آمریکا بی اصل و نسب به دنبال جهانی سازی باشد، ولی ما به دنبال جهانی شدن نباشیم، و بیشتر اروپا از مطالب قرآن سرقت ادبی و علمی دارند.

در ادامه حاج آقا قندعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان ضمن خیر مقدم به اعضای جلسه عنوان کرد: موکب عزاداران ابا عبدالله حسین(ع) اعتبار بخشی زیادی به ایل بختیاری داده، و سال گذشته افراد و دسته جات زیادی از موکب در مرز چزابه بازدید به عمل آوردند، که در رسانه ها بازتاب بسیار خوبی داشته است.

وی اذعان داشت: نگاه ما در این روز اینست که که در بین دیگر شهرها اول باشیم، و انشاالله کلیه ادارات شهرستان باید سهیم در این امر خیر بوده و پیش قدم باشند، و جا دارد از زحمات و پیگیریهای امام جمعه محترم که در این رویداد مهم فرهنگی همه ساله یاریگر هستند تقدیر ویژه ای داشته باشم.

وی ادامه داد: در این موکب برنامه ریزیهای فرهنگی زیادی صورت می گیرد، از جمله نماز جماعت در سه وعده صبح، ظهر، عصر و مغرب و عشاء، برنامه زیارت عاشورا، و در ارائه خدمات پذیرایی به عزاداران در این مسیر در سال گذشته، حدود تقریبی هزار نفر را ما در مرز چزابه پذیرایی می کردیم و امیدواریم انشاالله نسبت به سالهای قبل اینکار بهتر و منسجم تر به مرحله انجام برسد.

در پایان این جلسه علی هزارسی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان ضمن تقدیر از برگزاری همه ساله برنامه های اربعین و برپایی موکب بختیاری عنوان کرد: با کمک همکارانمان در شهرداری مسجدسلیمان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر با برنامه ریزیهای فرهنگ عمومی که در پیش خواهیم داشت، در زمینه کمک نیروی انسانی، سرویس خودرو و بخشی از نقدینگی هزینه ها، در کنار این رسم بزرگ مذهبی انجام وظیفه خواهیم کرد.

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان اظهار داشت: امیدواریم به خوبی از آبروی شهرمان در بین دیگر شهرهای همجوار به رسالت الهی خود عمل نمائیم، و چه کاری بهتر از این که با خدمات مناسب به عزداران سید الشهدا ثواب اخروی را به نام خودمان ثبت کنیم.

این مقام مسئول در پایان تاکید: وظیفه ذاتی مسلمانان و شیعه بودن، حمایت همه جانبه از مناسبتهای مهم مذهبی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران است، و در این مسیر مجموعه خدوم شهرداری با تمام قوا در صف اول ایستاده است.