جلسه بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهری برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان با حضور اعضا شورای شهر ، سرپرست شهرداری و رئیس اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان ، جلسه بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهری در سالن جلسات شورای شهر مسجدسلیمان برگزار گردید. در ابتدای این نشست وحید زمانی حموله رئیس شورای ضمن تبریک انتصاب مدیر آب و فاضلاب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان با حضور اعضا شورای شهر ، سرپرست شهرداری و رئیس اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان ، جلسه بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهری در سالن جلسات شورای شهر مسجدسلیمان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست وحید زمانی حموله رئیس شورای ضمن تبریک انتصاب مدیر آب و فاضلاب مسجدسلیمان عنوان داشت : در حال حاضر شهروندان شریف مسجدسلیمان در حوزه آب و فاضلاب دچار مشکلات عدیده ای هستند که امیدواریم با جدیت و پشتکار ریاست جدید و همت مجموعه آبفا ، خواسته و دغدغه های مردم را مرتفع نمایند‌.

روح الله جلیلی نایب رئیس شورای شهر اظهار داشت : یکی از مسائل و مشکلاتی که در ماههای گذشته در سطح شهر که باعث رنجش شهروندان شده است مبحث کم آبی، قطعی آب و شکستگی های شبکه آبرسانی میباشد.

وی افزود : با توجه به ارتباط و تعاملی که بین نهاد شورا و اداره آبفا وجود دارد و همچنین مراجعات مکرر مردم به شورای شهر بعنوان یک نهاد مدنی و نظارتی در شهر جهت مطالبه و پیگیری دغدغه های خود در حوزه آب و فاضلاب ، لذا اعضای شورا شهر مکلفند با کسب اطلاع و آگاهی بیشتر از روند شبکه آبرسانی و چالشهای این حوزه پاسخگوی شهروندان باشند.

جلیلی ادامه داد : در گذشته و در مبحث شبکه فاضلاب، اداره آبفا شهرستان به نوعی از وظایف سازمانی خود در قبال این معضل شانه خالی میکرد فلذا انتظار میرود اداره آبفا با جدیت پای این موضوع بایستد و دغدغه های مردم را حتی الامکان رفع نماید.

در ادامه این نشست رضا نجفیان ، فرضعلی علیجانی و حمزه نجف پور از اعضای شورای شهر و ابراهیم سرخمرد معاونت امور زیربنایی شهرداری مسجدسلیمان به بیان دیدگاهها و مشکلات حوزه آب و فاضلاب در نقاط مختلف و موانع ناشی از این معضل جهت اجرا و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیربنایی شهرستان پرداختند.

سید بهروز صالحی رئیس اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان نیز بیان داشت : با توجه به ادغام حوزه شهری و روستایی آب و فاضلاب، مشکلات این حوزه چند برابر شده است. شهرستان مسجدسلیمان دارای ۱۸۸ روستا است که بالغ بر ۷۵ روستا فاقد شبکه آبرسانی هستند.

وی ادامه داد : مجری طرح آبرسانی و همچنین مجری طرح فاضلاب ، مجزای از اداره اب و فاضلاب هستند ، در واقع وظیفه مجری طرح تکمیل و بهره برداری طرح ها و پروژه ها میباشد و اداره آب و فاضلاب وظیفه توزیع این طرح ها جهت بهره وری شهروندان را بر عهده دارد.

این مقام مسئول افزود : کمبود اعتبار لازم در حوزه آبفا مهمترین مانع جهت اصلاح و توسعه شبکه های آبرسانی شهری و روستایی است.

صالحی در ادامه بیان داشت : طرح آبرسانی مسجدسلیمان از سال ۷۲ آغاز شد که پس از گذشت ۲۷ سال تاکنون به دلیل عدم مدیریت صحیح این طرح تکمیل نشده است. اکثر مناطقی که اخیرا در سطح شهر دچار مشکل کم آبی شده اند فاقد شبکه جدید آبرسانی هستند.

وی در پایان گفت: در بحث فاضلاب چون اداره آب و فاضلاب هیچگونه هزینه ای را در این خصوص دریافت نمیکند طبق مقررات ملزم به ارائه خدمات نیست اما این موضوع رافع مسئولیت اداره آبفا نمیشود ، ضمن اینکه هیچگونه اعتباری در خصوص شبکه فاضلاب کنونی مسجدسلیمان وجود ندارد.