گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی توسط شهرداری مسجدسلیمان+تصاویر

به مناسبت فرا رسیدن ۷ مهرماه روز آتش نشان برنامه ای به همین منظور در ایستگاه دره اشکفت با حضور علی هزارسی سرپرست شهرداری، فرضعلی علیجانی رئیس شورای شهر، روح الله جلیلی نائب رئیس شورا، احمد زمانپور عضو شورا، جبار کریمی مسول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار گردید. در این روز جبار کریمی […]

به مناسبت فرا رسیدن ۷ مهرماه روز آتش نشان برنامه ای به همین منظور در ایستگاه دره اشکفت با حضور علی هزارسی سرپرست شهرداری، فرضعلی علیجانی رئیس شورای شهر، روح الله جلیلی نائب رئیس شورا، احمد زمانپور عضو شورا، جبار کریمی مسول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار گردید.

در این روز جبار کریمی مسئول سازمان آتش نشانی به عنوان مقدمه این برنامه به ارائه و تشریح عملکرد چند ماهه گذشته پرداخت و اظهار داشت: کلیه اقدامات رفاهی نیروها در حال به روز رسانی است، امیدواریم در مواقع به وجود آمدن خطر یاریگر شهروندان عزیزمان باشیم

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات ضروری که برای اولین بار انجام گردیده، خرید تجهیزات جدید اطفا حریق در زمینه شارژ انواع کپسولهای آتش نشانی است که با این روند بتوانیم به شهروندان با هرینه نرخ دولتی ارائه خدمات بنمائیم، که پیش تر این روال در شهرهای همجوار همچون شوشتر و دزفول انجام می گردید.

جبار کریمی افزود: با توجه به اینکه کارکنان سازمان بایستی از قدرت جسمانی و آمادگیهای لازم برخورد باشند، میدان ویژه آموزشی با احداث تونل دود، عبور از موانع پر خطر…در منطقه تمبی مهیا گردیده، و با پیگیریهای لازم در جهت جذب مربی در روزهای آینده برنامه های جدیدی را خواهیم داشت.

در ادامه علی هزارسی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و تبریک به مناسبت گرامیداشت روز آتش نشان و خدمات ایمنی در ابتدا اذعان داشت: ۷ مهرماه روز آتش نشان نامگذاری گردیده، که بر اساس از خود گذشتگی، ایثار آتش نشانان در سال ۵۹ بعداز بمباران پالایشگاه آبادان به درج رفیع شهادت نائل گردیدند، و امروز یادآور آن روزها خواهد بود.

وی عنوان کرد: بعداز گذشت بیست سال از این واقعه شورای انقلاب فرهنگی چنین روزی را به این نام تصویب نموده، که هر ساله از این ناجیان در سراسر کشور تجلیل به عمل می آید.

هزارسی ضمن اعلام رضایت مندی از فضای جدید دوره پنجم شوراها تصریح کرد: با پیگیریهای لازم مجوز احداث ایستگاه ۴ آتشنشانی در دستور کار خواهد بود، و انشاالله با تخصیص و جذب اعتبارات لازم جهت دسترسی خدمات مناسب در مرکز شهر، این ساختمان در منطقه پشت برج احداث و روال قانونی آن اجرا خواهد شد.

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان افزود: نمونه بارز ایثارگری آتش نشانان حادثه دلخراش پلاسکوی تهران بود که در سال گذشته به وقوع پیوست، و دیدیم این عزیزان با رشادتشان از جان خود گذر کردند، که جان عده ای از مردم را نجات دهند، و با تمام قوا کمک مینمایند به حفظ جان همشهریان که این خود ستودنی خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: پرتلاش، صادقانه، شبانه روزی باید یک دل، یک صدا، با اتحاد و انسجام در کنار ۷ عضو شورای شهر باشیم که انشاالله روزهای روشنی را در پیش خواهیم داشت.

بعد از سخنان سرپرست شهرداری، روح الله جلیلی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز آتش نشان و تسلیت به مناسبت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: به بهانه ۷ مهرماه سالروز گرامیداشت آتش نشانان وظیفه خود دانستیم در جمع شما بزرگواران حضور پیدا کنیم و این روز بزرگ نمایانگر ایثارگری و از خودگذشتگی‌ این عزیزان است و با توجه به رخدادهای چند سال گذشته در کشور اهمیت این موضوع از دید مردم بهتر و شفاف تر دیده می شود.

وی ادامه داد: ما نباید در حد شعار و حرف پیش برویم، این واحد نیازمند توجه ویژه خواهد بود، و نیروی سازمان آتش نشانی باید از نیروی کافی برخوردار باشد، و در خدمات شبانه روزی وقفه ای ایجاد نگردد.

روح الله جلیلی ضمن اشاره به آموزش استاندارد پرسنل بیان کرد: آتشنشان به عنوان یک کار تخصصی و مهارتی محسوب می گردد، انتظار داریم در حوزه آموزش و تخصص، دوره های بیشتری دنبال شود، و با قول مساعدی از طرف شرکت نفت در خصوص سالن آموزش و مربی صحبتهای انجام شده، و شرایط مناسب جهت ارتقا آموزش به وجود آمده است.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر به همراه سردوشی از پرسنل تجلیل به عمل آمد، و آقایان همچون: حسن یوسفی، یادگار بارانی، مسلم لگانی، نعیم سعیدی، مهنده مهمدی، کوروش مکوندی، به عنوان آتش نشان دوم و حمیدرضا یوسفی، علی ناز قنبری، سهراب محمودی به عنوان آتش نشان سوم معرفی گردیدند، هم چنین از سرکار خانم پریسا طاهری خبرنگار سایت خبری خبر روز با اهداء لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است در حاشیه این روز تعدادی از پرسنل به بیان مشکلات داخلی در حضور اعضاء و سرپرست پرداختند که نتیجه برآن شد، برخی کمبودهای ضروری مرتفع گردد.