نشست صمیمانه رئیس و اعضای کمیسیون انتقادات و پیشنهادات شورای اسلامی شهر، با جمعی از اصحاب رسانه مسجدسلیمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، در ادامه سلسه جلسات اعضای شورای اسلامی شهر در جهت رفع معضلات شهری با فعالین صنوف و انجمن‌های مختلف، در نشستی صمیمانه جلسه ای با حضور رئیس و اعضای کمیسیون انتقادات و پیشنهادات، و جمعی از اصحاب رسانه در محل دفتر کنفرانس شورای اسلامی شهر برگزار گردید. در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، در ادامه سلسه جلسات اعضای شورای اسلامی شهر در جهت رفع معضلات شهری با فعالین صنوف و انجمن‌های مختلف، در نشستی صمیمانه جلسه ای با حضور رئیس و اعضای کمیسیون انتقادات و پیشنهادات، و جمعی از اصحاب رسانه در محل دفتر کنفرانس شورای اسلامی شهر برگزار گردید.

در آغاز این برنامه روح الله جلیلی به عنوان رئیس این کمیسیون ضمن خوش آمدگویی از حضار مجلس عنوان کرد: همان طور مستحضرید نهاد شورا به عنوان یک جایگاهی با وظایف مشخص به نوعی واسطه بین مردم و مسئولین محاسبه می‌شود، و ما هیچ موقع خودمان را به عنوان یک نهاد دولتی حساب نکرده، و سعی بر این بود بتوانیم از فرصتهای پیش آمده، با نگاهی به عنوان سرمایه بزرگ طی چهار سال در خدمت صادقانه به مردم داشته باشیم.

جلیلی تاکید کرد و افزود: اینکه غفلت بنمائیم و با روزمزرگی بخواهیم این چهار سال را هدر بدهیم، قاعدتا بعد از این باید یک عمر در مقابل مردم پاسخگو باشیم، و یک سری شعارها را ما در دوران انتخابات عنوان کردیم و تلاش بر آن است شعارها را عملی نمائیم، وقتی در جلسات قرار میگرفتیم به هرحال آنجا اشاره بود شورا جایگاهی است که باید از دیدگاههای متفاوت و تقریبا اقشار مختلف مردم استفاده نماید.

رئیس کمیسیون انتقادات و پیشنهادات با اشاره به مشکلات موجود شورا ادامه داد:متاسفانه در سال اول به خودم اشاره دارم، نتوانستیم این شعار را عملی کنیم، اما به واسطه مسائل که پیش آمد شورا در سال اول مشکلاتی برای آنها پیش می آید و به نوعی درگیری یک سری مشکلات بوده، و طبیعتا نتوانستیم این کار را انجام دهیم، اما در سال دوم من به عنوان مسئول کمیسیون انتقادات و پیشنهادات در کنار دیگر برادران به عنوان اعضاء کمیسیون که چهار نفر را معرفی کرده ایم، و در این زمینه یادآور شوم همه اعضاء شورا عضو این کمیسیون محسوب نمی گردند.

روح الله جلیلی با تشریح کامل اهداف کمیسیون انتقادات و پیشنهادات گفت: ما با هدف مشخص وارد این مسیر شده ایم و انشاالله تصمیم بر آن است ازتمام اقشار و همه دیدگاهها و صنوفی که وجود دارند و فعالیت میکنند دعوت به عمل آوریم و در صحن علنی شورا صحبت شود، چون گاهی اوقات در مسجدسلیمان به نوعی واقف بر اینیم دچار یک سری حواشی شده، و سالها گریبانگیر ما را گرفته اند و بسیاری از مدیران را هم ترس برداشته که بیایند و در این شهر کار نمایند، و بحث مذکور برای ادامه حیات در شهر مسجدسلیمان ضرر بزرگی به پیکره شهر وارد میکند.

وی بیان کرد: اینکه فضای انتقادی که در شهر به وجود آمده، بسیار مثبت می باشد و به شخصه اعلام کرده ام از انتقاد خوشحال می شوم و عجولانه پاسخ آنها را نداده، و انصافا همیشه استقبال کرده ام و همیشه به عنوان یک عضو در کنار شما خواهم بود، و دیگر اعضای محترم شورا دیدگاههای خیلی خوبی در این موارد دارند، و انتقاد درست همیشه ارزیابی مثبت در جهت رفع مشکلات محسوب می شود.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: بیشترین مسائل موجود در شهر را خبرنگاران اطلاع دارند، و اولین گروه را صنف رسانه انتخاب و انشاالله بتوانیم اهداف را برای همه برادران و خواهران خبرنگار توضیح دهیم، و از همه اقشار دعوت همه جانبه ای به عمل آوریم و شورای شهر باید محل رفت و آمد تمام اصناف باشد و این کمیسیون در هفته ای دو جلسه برگزار خواهد شد، و تا پایان چهار سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

حمید شعبانی عضو کمسیون انتقادات و پیشنهادات در ادامه با ذکر خوش آمدگویی به حضار جلسه اظهار داشت: ما انتقادات را می‌پذیریم، ولی خواهشی که میکنم با هر عنوان انتقاد، پیشنهاد آنرا ارائه نمائید و ما اینجا به دنبال راه حل می‌باشیم کار انجام شود، و از آنجایی که اطلاع دارم قشر خبرنگار در بین مردم اند و تمام موارد مشکلات را رصد می‌کنند، و اگر چیزی به ذهنتان می‌رسد برای ما بیان کنید حداقل بتوانیم آنرا رفع کنیم، و خیلی جاها ما ضعف داریم و می پذیریم که خلائی وجود دارد و نسبت به انتقادات پیشنهاد را هم اعلام کنید، و انشاالله در خدمت همه خواهران و برادران خواهیم بود.

در ادامه خبرنگاران سایتها و نشریات مختلف به ارائه بررسی برخی مشکلات شهری پرداختند و پیشنهاداتی در جهت رفع آنها با اعضای حاضر در جلسه بیان گردید.

رضا نجفیان دیگر عضو کمیسیون انتقادات و پیشنهادات در خصوص مشکلات فضای سبز و نامگذاری محلات صحبتهایی جداگانه انجام دادند و خبر داد: به زودی سامانه جامع نوسازی و درآمدی شهرداری راه اندازی خواهد شد و این نرم افزار می‌تواند خیلی از مشکلات هزینه های درآمدی ثابت شهرداری را برطرف نماید.

عضو کمیسیون انتقادات وپیشنهادات مسجدسلیمان نیز در ارتباط باسوالات مطرح شده با موضوع طرح بلوار دوم شهری عنوان کرد: با توجه به مشکلات ترافیکی بوجود آمده در مرکز شهر و با عنایت به اینکه عده ای معتقدند با طرح زیر گذر و روگذر از منطقه نمره یک حدفاصل میدان بانک ملی می‌توان مشکلات ترافیکی شهر را کاهش داد، باید عنوان کنم به علت گسل هایی که در منطقه وجود دارد انجام این عملیات غیر ممکن بوده، و درحال حاضر طرح مذکور بهترین راه حل میباشد که با این بلوار ضمن اینکه شهر عریض تر می شود، جغرافیای شهر تغییر می کند، جاده ها به محلات متصل می شوند ومشکلات ترافیکی حل خواهند شد .

نجفیان در ادامه تصریح کردند: شورای شهر حیاط خلوت هیچ دسته، گروه و حزب خاصی نیست، جز همه شهروندان مسجدسلیمان، ممکن است در سال اول در عملکرد برخی کمیسیون ها ضعف هایی وجود داشته باشد، اما درصدد هستیم با سعی و کوشش و استفاده از ظرفیت نخبگان این ضعف ها را کاهش دهیم.

در خاتمه این نشست وحید زمانی حموله دیگر عضو کمیسیون انتقادات و پیشنهادات اذغان داشت: افرادی هستند که پای مشکلات شهر می آیند و دل میسوزانند بدون هیچ خواسته و یا چشم داشتی و وقت میگذارند و پا به پای این شورا، و با توجه به حواشی که وجود دارد می آیند و ورود پیدا می‌کنند و خیلی خوب است، ولی خوش به حال کسی که در کنار سیاستش صداقت را پیشه کار خودش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد : انشاالله با کمک اصحاب رسانه که همیشه چشم و گوش رسای همه شهروندان اند بتوانیم گره ای از هزاران هزار مشکل مسجدسلیمان حل نمائیم، و فقط تنها مسئله ای که وجود دارد ما خواهش داریم از ریاست و دیگر همکاران عزیز، هرکس مسولیت هر کمیسیون را بر عهده دارد، سعی شود در جلسات با حضور اصحاب رسانه آنرا برگزار نماید.