معاونت خدمات شهری شهرداری مسجدسلیمان: طرح ساماندهی دست فروشان در آینده ی نزدیک اجرا خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، مسلم مظاهری معاونت خدمات شهری شهرداری طی گفتگویی، خبر از ساماندهی میوه فروشان و دست فروشان(البسه فروش) سیار، در استقبال از ایام نوروز دادند. وی اذعان داشت: با هدف رفع سد معبر در هسته مرکزی سطح شهر، از میدان نمره یک به سمت خیابان آزادی، نقاطی برای تعیین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، مسلم مظاهری معاونت خدمات شهری شهرداری طی گفتگویی، خبر از ساماندهی میوه فروشان و دست فروشان(البسه فروش) سیار، در استقبال از ایام نوروز دادند.

وی اذعان داشت: با هدف رفع سد معبر در هسته مرکزی سطح شهر، از میدان نمره یک به سمت خیابان آزادی، نقاطی برای تعیین راه اندازی بازار روز تعیین شده، که به این شیوه دستفروشان ساماندهی می شوند، و این مکانها از اوایل اسفند ماه، جهت میوه فروشان در بازارچه جنب شهرداری مرکزی، و دست فروشان (البسه فروش) در پارکینگ ۱۷ شهریور(گاراژ مستوفی) اسکان داده می شوند.

معاونت خدمات شهری شهرداری مسجدسلیمان با اشاره به عوامل شکل گیری دستفروشان در سطح شهر، اظهار کرد: دستفروشی و ایجاد سد معبر در جامعه به یک معضل اجتماعی تبدیل شده، که با مدیریت و تعامل دستگاه های ذیربط و مشارکت شهروندان باید در از بین بردن این پدیده نابهنجار اهتمام ورزید.

وی افزود: هدف از ساماندهی دستفروشان افزایش رضایتمندی شهروندان، و همچنین کاهش بار ترافیکی و تصمیم گیری در خصوص هسته مرکزی شهر و پاکسازی تمام نقاط این مکان از حیث دستفروشان، وانت بارها و عاملین سد معبر می باشد.

مظاهری با بیان اینکه احداث روز بازارهای موقت می تواند تا حدودی در برطرف شدن مشکلات دستفروشان سطح شهر تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: شهرداری مسجدسلیمان در راستای ساماندهی دستفروشان و به منظور تحقق حقوق شهروندی، زیباسازی چهره شهر، اقدام به ساماندهی و اسکان دستفروشان در چند نقطه از شهر، بر اساس تراکم جمعیتی و نبود مشکل ترافیکی در قالب روز بازارها خواهد کرد، که در دست بررسی است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل تمامی شهروندان و دستگاههای خدمت رسان، نظیر دستگاه قضایی، فرمانداری، نیروی انتظامی، اصناف بازار، راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌های ذیربط بتوانیم در جهت ساماندهی دستفروشان در سطح شهر اقدامات اساسی انجام دهیم، تا شاهد منطقه ای عاری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و ترافیکی باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مسجدسلیمان نیز در ادامه به ارائه عملکرد و آماری در خصوص دستفروشان پرداخت و اظهار کرد: شهرداری مسجدسلیمان در مقابله با پدیده ناهمگون دستفروشی اقداماتی را انجام داده است، اما تا کنون نتیجه دلخواه حاصل نشده است، که نیاز به طرح مطالعاتی بیشتری دارد.

وی در ادامه افزود: در طرح ساماندهی دستفروشان همکاران ما اغلب تنها هستند، که حمایت‌های دستگاه های قضایی و نیروی انتظامی می تواند مایه قوت قلب آنها و پشتوانه ای جهت اجرای مطلوب این طرح باشد.

وی دلایل عدم موفقیت شهرداری ها در مقابله با این پدیده را حمایت شهروندان از دستفروشان، ارزان بودن کالاها نسبت به مغازه ها و از همه مهمتر معضل بیکاری دانست.

مظاهری تصریح کرد: چند نقطه از سطح شهر مسجدسلیمان برای تشکیل روز بازار پیش بینی شده است تا از ترافیک هسته مرکزی شهر و تجمع بساط گستران در (میدان نمره یک و خیابان آزادی) جلوگیری به عمل آید که این خود، پشتیبانی همه دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با این پدیده را می‌طلبد.