مشروح گزارش کامل بزرگداشت روز خبرنگار در شهرستان مسجدسلیمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان به نقل از روابط عمومی، به مناسبت بزرگداشت هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار برنامه ی ویژه ای به همین منظور راس ساعت ۱۰ صبح هجدهم  مردادماه در مکان سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مشترک شهرداری و فرمانداری و با حضور فرماندار، […]

photo_2016-08-10_07-42-56

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان به نقل از روابط عمومی، به مناسبت بزرگداشت هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار برنامه ی ویژه ای به همین منظور راس ساعت ۱۰ صبح هجدهم  مردادماه در مکان سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مشترک شهرداری و فرمانداری و با حضور فرماندار، امام جمعه، شهردار و خبرنگاران و هم چنین اصحاب رسانه برگزار گردید. در آغاز این برنامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در این جلسه اظهار داشت: در بیان اهمیت خبر و اطلاع رسانی، صحبت ها و حرف های زیادی را می توان عنوان کرد و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی می باشند و نقش بسیار عمده ای در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی جامعه دارند. وی گفت: بی شک تلاش و کوشش این عزیزان باعث رشد و رونق آگاهی در سطح جامعه می گردد و مسئولیت خطیری که دوستان خبرنگار و اهل قلم ما دارند را، سنگین و سنگین تر می کند.

photo_2016-08-10_07-42-57

در شهرستان مسجدسلیمان با توجه به سابقه ای که در حوزه مباحث مطبوعاتی دارند و پیشینه گسترده و طولانی مسجدسلیمان، در این خصوص به عنوان یکی از قطبهای مطبوعاتی در استان خوزستان مطرح بوده است. موری احمدی گفت: زمانی که بحث اطلاع رسانی در غالب ویژه نامه و صفحاتی که با امتیاز نشریات استانی و کشوربیرون می آمد، مسجدسلیمان در آن مقطع زمانی در سطح استان خوزستان مقام نخست را داشت، که امروزه گستره فعالیت عزیزان گسترده تر شده و اصحاب رسانه در مسجدسلیمان خودشان امتیاز نشریات استانی و کشوری و منطقه ای دارند، و چه کسانی که در حوزه رسانه های مجازی و سایتهای اینترنتی و هم چنین گروه های مختلف در حال انجام وظیفه می باشند. وی افزود: این نشانه آگاهی در نزد مردم مسجدسلیمان است و ارج و قرب ویژه ای دارد.

وی پس از آن اظهار داشت: تشکر میکنم از یکایک خبرنگاران عزیزی که در این زمینه در حال تلاش و کوشش بوده و آرامش خودشان را صرف این کار میکنند که با آگاهی به جامعه و در راستای رشد و توسعه فرهنگ، شعور و خرد جمعی نقش بسزایی دارند.

photo_2016-08-10_07-42-56 (2)
سرپرست اداره ارشاد عنوان کرد: با توجه به اینکه مسئولین شهرمان عمدتا در این نشست حضور دارند و ما در خدمتشان هستیم، خوشبختانه این شهر رو به رونق و در حال رفتن رو به جلو است که نماد و نمود این قضیه را می شود در همدلی ای که بین مسئولین به وجود آمده، مشاهده  کرد. فرماندار، امام جمعه و نماینده شهر؛ همه و همه این همت و آرمان را دارند که به سوی مسجدسلیمانی آباد گام بردارند و در تمام زمینه ها حضوری پویا و هم چنین فعال و چشمگیری دارند که باز هم نماد این حرکت در شهرمان نوید فردایی بهتر را با حضور این عزیزان تجربه خواهد کرد.

سرپرست  اداره ارشاد در بخش پایانی افزودند: بارها مواردی پیش آمده که باعث گلایه و نگرانی این صنف گردیده، و امنیت و آسایش خبرنگاران باید برقرار گردد، با توجه به موقعیت های فعالین مرز بین تشویق، تنبیه و تشویش را مد نظر داشته باشند. و انشاالله در سال آینده شاهد برگزاری برنامه ای متفاوت تر و پر بار تر باشیم. در میان برنامه این همایش، هوشنگ فرجی خبرنگار روزنامه کشوری ایران، محمود جعفری شهنی مدیر مسئول پایگاه خبری صدای جوانان مسجدسلیمان، و بهروز صالحی خبرنگار روزنامه سراسری سیاست روز به عنوان نمایندگان رسانه مطبوعاتی و سایتهای مجازی به ایراد سخنرانی پرداختند. این بزرگداشت با اجرای گودرز ظاهری عبده‌وند از مجریان توانمند شهرستان و با اجرای میان پرده طنز توسط مراد کیانپور و با نی نوازی استاد جلیلی ادامه پیدا کرده و به علت حضور نماینده شهرستان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، پیام تبریک شان به مناسبت روز خبرنگار  قرائت گردید.

photo_2016-08-10_07-42-55

در ادامه آیتم ها علیرضا گورویی فرماندار مسجدسلیمان در ابتدا از برگزار کنندگان این بزرگداشت تقدیر به عمل آوردند و این روز را به خبرنگاران و اصحابه رسانه تبریک گفتند. وی ضمن گرامیداشت شهدای خبرنگار و خصوصاً شهید صارمی گفت: این بزرگواران چه در طول هشت سال دفاع مقدس و چه بعد از آن رسالت جهاد گونه ی خود را نشان دادند. وی گفت: قدردانی میکنم از نقش بسیار موثری که خبرنگاران در شهرستان در ایجاد فضای همدلی به وجود آوردند. ما در این شهر دست یاری به سمت همه دراز کردیم که اهدافمان به منصه ظهور برسد و انصافا از نقش مجموعه رسانه ای و اهل قلم در خلق این فضای خوب در شهرستان تقدیر مینمایم.

فرماندار مسجدسلیمان افزود: رسانه ها همانند چند دستگاه بسیار قوی کمک حال ما بوده و تنها همدلی رسانه هاست که این فضا را خلق نموده است. ریاست شورای تامین شهرستان در پایان افزود: آنچه که من از شما خواهش دارم، نقد سازنده شما به توسعه شهر کمک نماید. و با کمک همه مسئولین سرعت پیشرفت مسجدسلیمان بیشتر شده است.

در ادامه خطیب جمعه شهرستان مسجدسلیمان در ابتدا روز خبرنگار را تبریک گفته و اظهار داشتند: یادی کنم از شهید محمود صارمی عزیز، خبرنگاری پر مشقت و اهل هجرت که در افغانستان در ساعتهای آخر اطلاع رسانی خبر شهید شدند. حجت السلام امینی گفت: خبرنگاران چشم و گوش مردم خوب کشورمان بوده، چشم های بینا و گوش های شنوای واسطه ی بین مردم و مسئولین و آگاهی بخش به مردم می باشند. حاج صادق امینی ضمن تقدیر از فضای رسانه ای مسجدسلیمان تصریح کرد: خبرنگاران در چگونگی کارکردشان حامی مسئولین بودند و ندیدم کسی را تضعیف نمایند؛ خبرنگاران الگوی بعضی از صنوف جامعه و جوانان و فرهنگ ساز هستند. شیخ فرهنگ در پایان افزودند: وقتی می گوییم خبرنگار، بیشتر در ذهنها این جور به وجود می آید که بیشتر به حوزه عمران و پیشرفت، صنعت و امورات  مادی و دنیوی میپردازند، اما من دیدم که مسائل فرهنگی، اخلاقی، روحی و روانی مردم نیز رسانه ها ارتباط تنگاتنگ دارند.

photo_2016-08-10_07-42-53

در ادامه و بخش پایانی سخنرانی، عبداله قاسمی صالح بابری شهردار مسجدسلیمان در ابتدا ضمن خیر مقدم به مسئولین و تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد تمام شهدای دفاع مقدس و هزار شهید مسجدسلیمان اظهار داشت: یاد شهدای اهل قلم شهید آوینی و هم چنین شهید صارمی که در عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی با گروهی ظالم که متاسفانه جانشان را از دست دادند و به خیل عظیم شهدا پیوستدند گرامی میداریم. وی گفت: از همه برادران و خواهران خبرنگاری که ما را در کمک به مردم و اطلاع رسانی شفاف و در دسترس قرار دادن اخبار یاری کردند تقدیر به عمل می آورم. وی گفت: مردم باید در جریان آزاد درک اطلاع رسانی و خدمات شایسته دولت در تمام مناطق و مکان هایی که دولت در حال خدمت رسانی است، با کمک خبرنگاران عزیز پوشش خبری را به نحو مطلوب انجام دهند.

قاسمی صالح بابری افزود:در طول دو ماه گذشته که به عنوان شهردار در خدمت شما بودیم، پروژه های خوبی را به مدد نظام جمهوری اسلامی و دولت مقتدر، دولت تدبیر و امید در منطقه بحران زده خاورمیانه که واقعا ما با یک شکرانه از این نعمت، امنیت و آزادی ای که در این نظام مقدس به برکت خون شهدا و از جمله همین شهدای خبرنگار مان حادث شده است، سجده شکر به جا آوریم و از تمام مسئولین مملکتی قدردان باشیم. شهردار مسجدسلیمان عنوان کرد: پروژ های عمرانی را در محلات مختلفی در سطح شهر با رویکرد توسعه موازی محلات محروم و کمتر توسعه یافته شروع کرده ایم. نزدیک به ۹۰۰۰ تن آسفالت در سطح محلات مختلف از جمله بی بیان، نمره هشت، دره اشکفت، بازار چشمه علی، محله انبار خوراکی، کوی شهید رحیم پور، کوی رمضان، احداث جاده میانبر و دسترسی به محله پشت کوه ریل وی که این محله کاملا محروم می باشد و میتوان با احداث و تکمیل آن یک ارزش افزوده ای برای منطقه محروم باشد، که به زودی در دست پیگیری است.

وی گفت: در طی چند روز گذشته و به لطف مسئولین و دوستانی که ما را حمایت کردند در طول دو ماه، سه ماه حقوق عقب افتاده پرسنل را پرداخت نمودیم. کانالهای آبهای سطحی و بعضاً فاضلاب هایی که به فرمایشات حاج آقا امینی وظیفه شهرداری نبوده، با تمام امکانات جهت رفاه شهروندان گرامی انجام داده ایم. این مقام مسئول اظهار داشت: در بحث احداث کانال آبهای سطحی و فاضلاب اقدامات خوبی انجام  داده ایم، که نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه گردیده است. احداث ۱۲ بوستان در سطح محلات مختلف در دست احداث است که با حمایت همه عزیزان  محقق خواهد شد. وی در زمینه ادامه تکمیل پارک ۱۱ هکتاری ورودی شهر افزود: پارک مذکور اگر مشکلات مالی آن برطرف گردد در هفته دولت یک یادگار خوبی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر امید به مردم عزیز خواهد بود، و با این روند عمرانی یازده هکتار سرانه فضای سبز تقریبا ۱/۵ متر مربع افزایش پیدا میکند.

photo_2016-08-10_07-42-58

برنامه ادامه احداث تکمیل بازارچه دستفروشان امام رضا (ع) در دستور کار می باشد که با عملیات لایروبی دره ی نمره یک آغاز گردید و به امید خدا ادامه خواهد داشت. پارکینگ طبقاتی و بازارچه سیتی سنتر در مرکز شهر احداث خواهد شد. وی ادامه داد: با حضور بخش خصوصی در حال رایزنی و با سازمان همیاری های شهرداری برای مشارکت و تقریبا دریافت وامی به مبلغ بیست میلیارد ریال به زودی آغاز خواهیم نمود. عبدااله قاسمی صالح بابری در پایان گزارش عملکرد چند ماهه سکانداری  شهرداری اذعان داشتند: برنامه های عمرانی مختلفی در سطح شهرستان راه اندازی خواهد شد، ده محله را در برنامه روکش آسفالت و توسعه عمرانی داریم که منطقه کلگه زرین نقطه آغازین این پروژه خواهد بود.

نگاه ما، نگاه توسعه متوازن تمام شهر و نگاه عادلانه و اعتدالی به تمام مناطق مختلف شهر است. در همین رابطه بحث تعریض جاده ۱۷ شهریور را شروع کرده ایم و مکاتبات مختلفی را با ادارات مربوطه  انجام داده ایم. با فرمانداری در خصوص برگزاری جلسه و دعوت از حضور ارگانهایی که به موضوع ارتباط دارند اعلام  و با یاری خداوند و به امید آینده ای بهتر برای مسجدسلیمانی آبادتر و با حضور مسئولین دلسوز و خدوم  همچون حضرت حجت السلام والمسلمین حاج اقا امینی، فرماندار و نماینده دلسوز را به برکت خداوند شاهد خواهیم بود.

در پایان این همایش لوح های یادبود و کارت هدیه ای به پاس زحمات این عزیزان از طرف روابط عمومی شهرداری به خبرنگاران اهداء گردید.