مسئول واحد آمار و فناوری اطلاعات شهرداری مسجدسلیمان: درسال ۹۴ واحد نمونه فناوری استان خوزستان شناخته شدیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از واحد آمار و فناوری اطلاعات، جهت سرعت بخشی به کارهای روزانه اداری و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع جهت پیگیری مکاتبات، هم چنین ساماندهی نامه های بخش داخلی، نخستین مرحله فاز دوم اتوماسیون اداری مورد بهره برداری قرار گرفت. مسئول واحد آمار و فناوری […]

۴۲۶۱۱۷۲۱۵_۶۶۲۵۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از واحد آمار و فناوری اطلاعات، جهت سرعت بخشی به کارهای روزانه اداری و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع جهت پیگیری مکاتبات، هم چنین ساماندهی نامه های بخش داخلی، نخستین مرحله فاز دوم اتوماسیون اداری مورد بهره برداری قرار گرفت. مسئول واحد آمار و فناوری اطلاعات شهرداری طی گفتگویی اظهار داشت: راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در نوسازی ناحیه یک بصورت شبکه وایرلس برقرار گردیده و در روی بستر اینترنت نمی باشد و در ادامه این خدمات گسترده، توانستیم به یاری خداوند، راه اندازی اتوماسیون فضای سبز را به مرحله اجرا در آوریم. وی گفت: در بخش دیگر این موضوع و ارزیابی دستگاههای موجود، راه اندازی اینترنت هر دو منطقه را از طریق شبکه شهرداری مرکزی انجام دادیم. محسن آذرپیکان افزود: امکانات نصب چندین رادیو وایرلس جهت ارتباط بر روی دکل های شهرداری در چند منطقه مختلف از جمله حیاط اداره آتش نشانی چهار راه بهداری و دکل تپه شهدای گمنام به مرحله اجرا در آمده، و فاز بعدی را اندازی سیستم اتوماسیون و وارد کردن شبکه سازمان های آتش نشانی، اتوبوسرانی و پایانه مسافربری ولیعصر (عج) خواهد بود. در همین خصوص وی تصریح کرد: از طریق شبکه ۴ خط تلفن و از طریق سیستم VoIP به شهرداری ناحیه یک، که از طریق مخابرات امکان فنی وجود نداشت، با سیستم VoIP شهرداری منطقه ناحیه یک را وارد مدار مخابرات شهرداری مرکزی نمودیم. در ادامه مسئول واحد آمار و فناوری اطلاعات شهرداری خبر از راه اندازی سامانه سیستم ۱۳۷ ارتباط مردمی طی هفته های آینده دادند ،که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و هم چنین خبر از سیستم شهرسازی دادند، که در مرحله اسکن پرونده ها می باشند، که با حمایت شهردار و امور مالی تا ماه های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید. آذرپیکان در پایان ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی فناوری اطلاعات در بخشهای مختلف شهرداری و خارج شدن از سیستم سنتی اضافه کرد: در مهرماه سال ۹۴ بود که کارشناسان استانداری خوزستان از امتیاز مورد نظر که ۱۳۰۰ بوده، این واحد از این مجموعه میانگین ۱۲۶۳ امتیاز را کسب نمود که موارد امتیاز دهی، تجهیزات امنیت و به روز بودن اطلاعات بود، و در مورخ: ۹۴/۱۱/۸ طی نامه ای از طرف استانداری خوزستان به عنوان یکی از واحدهای نمونه فناوری استان شناخته شدیم. در پایان این مصاحبه جا دارد از همه همکاران عزیز در واحدهای مختلف، علی الخصوص زحمات مجموعه فناوری و هم چنین مسئول اسبق این واحد آقای رضا آذریان که در سالهای گذشته جهت زیر ساخت و راه اندازی واحد مربوطه زحمات زیادی متحمل گردیدند، تقدیر به عمل آورم. و در بخش آخر خلاصه ای دیگر از خدمات این واحد به شرح ذیل خدمت شما بزرگواران عنوان می گردد.
۱- اضافه کردن امکانات فنی جهت پیگیری مرحله به مرحله نامه های ارباب رجوع
۲- راه اندازی سیستم حضور و غیاب انگشتی بسیار پیشرفته که از طریق اینترنت هم این قابلیت را دارد که کارمندان بتوانند مرخصی روزانه را انجام دهند.
۳- تجهیز کردن دبیرخانه ناحیه یک طی هفته آینده به دستور شهردار محترم و ایجاد واحد فناوری مجزا در ناحیه یک، به دلیل اهمیت اتوماسیون و جلوگیری از مشکلات احتمالی.
۴- تجهیز شبکه شهرداری که تقریباً کل شهر را پوشش خواهد داد و تمام مناطق متصل به شهرداری مرکزی خواهند شد.
۵- سیستم عملیات کابل کشی مخابرات مرکزی کامل تعویض و ساماندهی کل سیستم به روز گردیده است.
۶- به روز کردن کلیه اطلاعات آماری که سازمان شهرداری ها و استانداری و چندین سامانه آماری کشوری که آمار و اطلاعات واحدها و سازمانهای وابسته در سیستم های آماری درخواست گردیده بود در حال به روز رسانی و تکمیل می باشد.
۷- اجرای طرح سیستم عوارض خودروها به صورت برون سپاری و بر اساس دستور استانداری که واگذاری آن به زودی به دفتر خدمات پیشخوان دولت واگذار میگردد، و شهرداری در این بخش نظارت و درآمد زایی خواهد داشت.