مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مسجدسلیمان: احیای برگزاری آئینهای مذهبی و فرهنگی در دستور کار می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، در راستای نشاط و شادابی شهروندان‌ در اماکن عمومی و پارکهای سطح شهر، نمایش خیابانی (حاجی فیروز، بابا نوروز) با برنامه ریزیهای به عمل آمده و با زمانبندی مناسب توسط مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مسجدسلیمان در ایام نوروز، طی چند شب در محل پارک گل نرگس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، در راستای نشاط و شادابی شهروندان‌ در اماکن عمومی و پارکهای سطح شهر، نمایش خیابانی (حاجی فیروز، بابا نوروز) با برنامه ریزیهای به عمل آمده و با زمانبندی مناسب توسط مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مسجدسلیمان در ایام نوروز، طی چند شب در محل پارک گل نرگس میدان پنج بنگله برگزار گردید، که مورد استقبال همشهریان و مهمانان نوروزی قرار گرفت.

بنابر همین گزارش این نمایش خیابانی عمو نوروز، حاجی فیروز به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی و با بازیگری میلاد باوانپور و روزبه مرادی، و اجرای موسیقی سعید قاسمی، امین صالحوند تدارک گردیده بود.

در همین زمینه در گفتگویی با علی قنبری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مسجدسلیمان در خصوص اقدامات فرهنگی صورت گرفته در ایام نوروز عنوان کرد: این نمایش خیابانی تا پایان تعطیلات نوروز هر شب در نقاط مختلف پر تردد مسجدسلیمان، به جهت روحیه بخشی در بین عموم مردم اجرا خواهد شد.

وی ضمن تشریح آئین عمو نوروز و حاجی فیروز تصریح کرد: این جشن ها از دیرباز در ایران وجود داشته، و‌ هدف از برگزاری این برنامه ها در بین مردم، زنده نگه داشتن آئین مذهبی و فرهنگی بوده، که می‌توان گفت با پیشرفت تکنولوژی‌های روز و تهاجم فرهنگی در سالهای اخیر این فرهنگ های غنی به دست فراموشی سپرده شده اند.

وی افزود: از جمله برنامه های این مدیریت برگزاری جشن بزرگ نوروزی با حضور هنرمندان برجسته بختیاری و برنامه های متنوع دیگر…در تپه باستانی صفه سرمسجد بود، و مورد استقبال شهروندان و مهمانان نوروزی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: انشالله در ایام محرم امسال نیز، نمایش‌های مذهبی با موضوع تعزیه خوانی در دستور کار خواهد بود، و از برنامه پیش رو، برگزاری جشن بزرگ ولادت مولای متقیان امام علی (ع) که مزین با روز پدر می باشد، در یازدهم فروردین، ساعت هشت شب، در محل تپه شهدای گمنام منطقه بی بیان خواهد بود.