مانور زلزله سراسری و ایمنی در مدارس مسجدسلیمان برگزار شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان، همزمان با سراسر کشور، نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس به مناسبت هشتم آذر، روز مقابله در برابر حوادث و بلایای طبیعی در دبستان پسرانه شهدای هوانیروز مسجدسلیمان برگزار شد. بنابر همین گزارش مانور زلزله صبح امروز در مدارس مسجدسلیمان همزمان با سراسر کشور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان، همزمان با سراسر کشور، نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس به مناسبت هشتم آذر، روز مقابله در برابر حوادث و بلایای طبیعی در دبستان پسرانه شهدای هوانیروز مسجدسلیمان برگزار شد.

بنابر همین گزارش مانور زلزله صبح امروز در مدارس مسجدسلیمان همزمان با سراسر کشور برگزار‌، که در ابتدای این مانور با به صدا در آمدن زنگ زلزله و آژیر خطر و طی انجام مراحل پناه گیری، خروج اضطراری و امداد و نجات به صورت نمادین توسط سازمانهای دانش آموزی به مرحله انجام رسید.

سامان بارانی فر نماینده سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در ستاد بحران شهرستان، طی گفتگویی با خبرنگار ما ضمن آغاز اجرای این مانور با تاکید بر نقش مهم افزایش آمادگی در کاهش خسارات در هنگام وقوع بلایای طبیعی اظهار داشت: هدف از برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس، حفظ آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی، هماهنگی دستگاه‌های عملیاتی و امدادی و بررسی میزان اثربخشی و کارآیی تیم‌های امدادی و افزایش مهارت‌ها و افزایش آگاهی دانش آموزان، اولیا و عموم مردم محله است.

بارانی فر با تسلیت درگذشته شماری از هموطنان در حادثه زلزله غرب کشور بر لزوم آموزش مقابله با بلایای طبیعی برای عموم مردم، و تحقق مرحله پیش بینی و پیشگیری مدیریت بحران و ضرورت برگزاری مانور و آموزش تخصصی مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی تاکید نمود.

وی در ادامه گفت: این مانور با مشارکت سازمان‌ها و نهادهایی مانند هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهور، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس ۱۱۵، اداره آموزش و پرورش، سازمان آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز، اداره آبفا، و نیروهای ستادی مدیریت بحران به همراه ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برگزار شد، تا همه دانش آموزان از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

وی بیان کرد: امروز همزمان با برگزاری نوزدهمین مانور زلزله، دانش آموزان با شرکت در این مانور با نحوه پناه‌گیری هنگام وقوع زلزله آشنا شدند.

نماینده سرپرست شهرداری در پایان با اشاره به مشارکت امدادگران هلال احمر در مانور زلزله در مدرسه شهدای هوانیروز خاطر نشان کرد:امدادگر و نجات‌گران، امروز در این مانور در کنار دانش آموزان بودند و به آنها آموزش دادند، که هنگام زلزله در هر مکانی که هستند چطور پناه‌ بگیرند تا آسیب نبینند یا کمتر دچار آسیب شوند.

گفتنی است در این برنامه علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان و هیئت همراه این اداره، داودی رئیس اداره آموزش و پرورش و دیگر مسئولین ادارات و دستگاههای اجرایی حضور داشتند.