رتبه شهرداری مسجدسلیمان با ابلاغ وزیر کشور از ۸ به ۹ ارتقاء یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، عبداله قاسمی صالح بابری از ارتقاء رتبه شهرداری مسجدسلیمان از ۸ به ۹ با ابلاغ وزیر کشور خبر داد. وی با اعلام این خبر افزود: با توجه به پیگیری های به عمل آمده و ارسال مدارک مورد نیاز به وزارت کشور، رتبه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، عبداله قاسمی صالح بابری از ارتقاء رتبه شهرداری مسجدسلیمان از ۸ به ۹ با ابلاغ وزیر کشور خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: با توجه به پیگیری های به عمل آمده و ارسال مدارک مورد نیاز به وزارت کشور، رتبه شهرداری مسجدسلیمان پس از سال‌ها از ۸ به ۹ ارتقاء یافت.

وی همچنین افزود: ارتقا رتبه دارای مزایایی است که می توان به تاثیر رتبه و درجه شهرداری در تخصیص برخی از اعتبارات ملی و استانی، تاثیر در توسعه شهرستان، تاسیس شهرداری های منطقه ای، بهبود و ارتقای چارت سازمانی و افزایش سرانه خدماتی، ایجاد سازمان های مستقل در شهرداری مانند سازمان پارک ها و فضای سبز، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و افزایش خدمات عمومی همچون حمل و نقل و کسب اعتبارات کلان کشوری از جمله این مزایاست.

قاسمی صالح بابری با بیان این که ارتقاء رتبه شهرداری خبر خوبی برای شهروندان مسجدسلیمان خواهد بود، خاطر نشان کرد: این تحول بزرگ با همت و نگاه مثبت استاندار خوزستان، پرسنل شهرداری و اعضاء شورای اسلامی شهر ایجاد شده و نقطه عطفی برای ایجاد تحولات بنیادین در حوزه سرمایه گذاری و ارتقاء بودجه شهرداری در فعالیت‌های حوزه عمرانی و خدمات هر چه مطلوب به شهروندان گرامی به وجود آمده است.

شایان ذکر است ابلاغ رتبه شهرداری مسجدسلیمان طی نامه شماره ۳۹۵۴۸ و در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ با امضاء عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به شهرداری مسجدسلیمان ارسال شده است.

لازم به ذکر است سابقه درجه بندی شهرداری های کشور به سال ۱۳۳۴ می رسد، ‌بطوریکه در قانون شهرداری مصوب ۱۳۴۴/۴/۱۱ برای اولین بار موضوع درجه بندی شهرداری ها براساس درآمد آنها و با انگیزه تعیین حقوق شهرداران مطرح گردیده است. براساس قانون مذکور شهرداری های کشور به سه درجه تقسیم می شدند.
پس از آن در سال ۱۳۴۳ درجه بندی (طبقه بندی) شهرداری ها بر اساس جمعیت صورت گرفت و شهرداری‌ها به پنج طبقه تقسیم گردیدند. در سال ۱۳۵۳ نیز هیات وزیران آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران را تصویب و شهرداری های کشور را به ۱۲ درجه تقسیم بندی نمود که این درجه بندی تا سال ۱۳۶۶ ملاک عمل بود.
در سال ۱۳۶۶ و براساس تبصره ذیل ماده یک آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران (مصوب ۱۳۵۳/۱۲/۲۸) ضوابط درجه بندی شهرداری ها توسط وزارت کشور تهیه و به تایید سازمان امور اداری و استخدامی وقت رسید و تاکنون تعیین درجه شهرداری‌های جدیدالتاسیس و ارتقاء درجه شهرداری‌ها،‌ بر مبنای ضوابط مذکور و سه شاخص «درآمد مستمر و خالص شهرداری»، «جمعیت شهر» و «موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری» در یک طیف ۱۲ درجه ای صورت می گیرد.