تشریح عملکرد سه ماهه شهرداری مسجدسلیمان/ کاندیداها شهر را آلوده نکنند

روز گذشته اسفندیار باقری سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با دعوت از اصحاب رسانه شهرستان به تشریح اقدامات انجام شده شهرداری طی سه ماهه گذشته پرداخت

روز گذشته اسفندیار باقری سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با دعوت از اصحاب رسانه شهرستان به تشریح اقدامات انجام شده شهرداری طی سه ماهه گذشته پرداخت. به گزارش روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تشکر از اصحاب رسانه شهرستان به عنوان یاوران شهرداری گفت: از شورای محترم شهر که به بنده اعتماد کردند و من را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند تشکر می کنم. باقری پس از آن به تشریح عملکرد سه ماهه خود پرداخت و گفت:

از تاریخ ۴ آبان که به عنوان سرپرست شهرداری در خدمت  مجموعه ی شهرداری بوده ام  برای رفاه حال مراجعه کنندگان و رونق کشتارگاه یک دستگاه کارت خوان نصب گردید و لوله کشی آب کشتارگاه هم اعتباری معادل ۵۰ میلیون تامین شد.

وی ادامه داد :  در بحث موتوری که  یکی از مشکلات بزرگ شهرداری است و بیشتر امکانات آن فرسوده و قدیمی است  و به دلیل بالا بودن حجم کاری آسیب دیده اند  طی ۳ ماه گذشته  توانسته ایم ۹ دستگاه از این ماشین آلات  را تعمیر و راه اندازی و اقدام  به خرید دو دستگاه خودرو مکانیزه  به ارزش دویست و چهل میلیون تومان کنیم .

باقری اظهار داشت : در بحث پارک ها و فضای سبز  حدود بیست هزار گلدان تولید نشا  توسط فضای سبز شهرداری آماده شده است ،  فرم دهی درختان سطح شهر ، تجهیز بوستان شیخ مندنی ، تکمیل شصت درصد بوستان باشگاه سوارکاران با مساحت سه هزار متر مربع ، تجهیز و احداث بوستان سعدی در منطقه کلگه با مساحت یک هزار و پانصد متر مربع انجام شده است .

وی  گفت : در سازمان  آتش نشانی کلیه  نیروها  مجهز به لباس ضد حریق شدند و آماده سازی ایستگاه شماره دو  و  محوطه سازی ایستگاه نفتک هم انجام شد .

باقری گفت : در واحد تنظیفات که یکی از مهمترین و ضروری ترین واحد های شهرداری است  بیش از صد و  شصت نفر نیرو با ماشین آلات موجود در حال خدمات رسانی به مردم هستند و در مدت همین سه ماه تعداد دویست عدد سطل زباله هفتصد لیتری خریداری شده است ، وی اضافه کرد : در واحد  اتوبوسرانی  تعداد ۷ دستگاه اتوبوس فعال داشتیم که در حال حاضر تعداد ۱۹دستگاه اتوبوس فعال  و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند .

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در رابطه با جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز  افزود :جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز  نیاز  به همکاری دیگر دستگاه ها از جمله اداره راه و شهرسازی   دارد  که به شهرداری در این کار کمک کنند .

وی گفت : با همکاری سایر ادارات   رفع تصرف از بیش از ده هزار متر مربع از اراضی دولت صورت گرفت و  در آن ها فعالیت های درختکاری و فضای سبز انجام شد  و شش مورد هم حکم تخریب صادر شد .

باقری در رابطه با کارخانه آسفالت اظهار داشت : کارخانه آسفالت تمبی مجدد راه اندازی شد و لوله های انتقال آب از رودخانه تمبی به کارخانه آسفالت هم خریداری شده است .

وی در رابطه با پروژه های عمرانی شهرداری گفت : در مورد پروژه های عمرانی فعالیت های خوبی انجام شده و اعتباراتی برای پارک روبروی ترمینال تخصیص داده شده است همچنین  احداث کانال دفع آب های سطحی مسیر میدان پنج بنگله ، جدول کاری مسیر کوی شهید چمران ، عملات کامل جدول کشی در محله محروم سبزآباد و پشت کوه ، تهیه ی جدول های سیمانی از داخل شهرستان ، اقدام جهت جابجایی گود زباله از محله مالجونکی  انجام شده است .

باقری  از  حذف هزینه پروانه ساختمان در منطقه کلگه خبر داد و اظهار داشت : برای خارج کردن منطقه کلگه از منطقه ی بحران با هماهنگی شورا ی شهر  قرار  شد که هر شخصی که بخواهد ساختمانی در دو طبقه و در دو واحد پروانه ساختمان  بگیرد  تا یک سال پروانه ساختمان به صورت مجانی داده شود .همچنین در ادامه طرح بازسازی بافت های فرسوده به افرادی که تا پایان سال ۹۴ برای اخذ پروانه ساخت مراجعه کنند بیست درصد تخفیف داده خواهد شد .

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در ابطه با پرداخت حقوق کارکنان شهرداری گفت :  تاکنون پنج ماه حقوق معوقه کارکنان پرداخت شده است وتا عید هم تمام حقوق ها و عیدی ها را پرداخت خواهیم کرد.مشکل حال حاضر ما پرداخت مطالبات پیمانکاران است .

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در رابطه با فعالیت های فرهنگی شهرداری گفت : در بحث مسائل فرهنگی در برنامه های ایام محرم و صفر  ، موکب بومی محلی در چزابه ، در روز اربعین ، همایش روز کتابخوانی در بی بیان ، برنامه مبارزه با اعتیاد ، نصب تابلو های تبلیغاتی در سطح شهر ، نصب ریسه و پرچم های رنگی در سطح شهرستان مجموعه فعالیت های انجام شده شهرداری است .

باقری با انتقاد از  حفاری های انجام شده توسط برخی ادارت  بدون هماهنگی با شهرداری  گفت : هرجایی را که اداره ای کار کرده به دلیل انجام نادرست کار باعث خراب شدن خیابان ها و افزایش هزینه های جاری می شود و این در حالی است که حتی یک ریال هم از آن اداره بابت آسفالت حفاری های انجام شده به شهرداری پرداخت نمی کنند  و در بعضی از محلات هم باعث نارضایتی مردم آن منطقه شده است و با مراجعه ارباب رجوع به آن اداره آنرا به سمت شهرداری می فرستند در حالیکه این وظیفه ی شهرداری نمی باشد.

وی در ادامه ضمن گلایه از شرکت نفت در رابطه با عدم پرداخت مطالبات شهرداری گفت: شرکت نفت در مورد پرداخت عوارض چاه های نفت این قضیه را به کمیسیون ماده ۷۷ارجاع داده که در آنجاهم به پرداخت ۹۲ میلیارد تومان عوارض محکوم شده است . شرکت نفت در حالیکه باید عوارض  شهرداری را پرداخت کند از شهرداری به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و گفته است شهرداری حق فعالیت در ساختمان خودرا ندارد  و  علیرغم جلسات متعددی که با مدیرعامل شرکت نفت داشته ایم در عمل هیگونه همکاری با  شهرداری  نداشته و انتظار داریم که خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهد .

باقری در پاسخ به سوال  در مورد نحوه ی نظارت بر کار پیمانکاران گفت : کمیته ای متشکل از حراست ، کمیسیون معاملات ، کمیته ی بازرگانی  وناظر شورای شهر بر کار نظارت می کنند تا حقی از حقوق مردم ضایع نشود .

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان  در مورد انتخابات و تبلیغات انتخاباتی در سطح شهرستان گفت : آقایانی که کاندیدا هستند رعایت کنند و شهر  را آلوده نکنند ، به نظر من شهرداری که دارد نظافت می کند در این زمینه  باید مطالباتی را داشته باشد و عوارضی را به شهرداری پرداخت کنند و این یکی از خواسته های ما هست که متاسفانه انجام نمی شود .